Mod 70 uge 6

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Mod 70 uge 6
Så er jeg her igen. Det er 14 dage siden jeg sidst vejede mig og vægten er steget et halvt kilo. Der har været alt for meget fest og fødselsdag og sygdom. Masser af gæster og alt for meget mad og alt for lidt motion. NU vil jeg IGEN prøve at komme på rette spor. Jeg er stadig lidt mat efter en gang hostesyge i sidste uge og jeg mangler virkelig energi. Men jeg ved også at jeg bare skal igang og så kommer energien af sig selv.

Mine fokuspunkter denne uge:
Motion:
- Karate mandag og onsdag.
- Mindst 1 løbetur.
- En gårtur med en veninde i samme båd.
- Mindst en gang Wii fit plus evt sammen med ungerne.

Kost:
- Jeg skal have indført store mængder grøntsager til min aftensmad igen.
- Jeg skal have lavet min madplan igen.
- Jeg skal minimere antallet af kopper kakao (vi har lige fået kakaoautomat på arbejde :-O)
- Jeg skal minimere mængden af chokolade og kage.
- Jeg skal taste alt i madital.

Motivation:
- Jeg vil gerne under 80 kilo inden sønnens konfirmation, så jeg kan se godt ud på de billeder der bliver taget.
- Jeg vil gerne kunne passe alt mit tøj igen - pt har jeg faktisk ikke nogle bukser som ikke strammer. Og mange af dem kan jeg slet ikke få på :-(
- Jeg vil gerne have noget energi igen.

Det lyder skide godt når jeg læser det her, men samtidig sidder jeg bare og er virkelig træt og har drukket den første kop kakao. Nå men Rom blev ikke bygget på en dag. Jeg skal lige igang. Men nu vil jeg taste min morgenmad OG den varme kakao ind, så jeg kan holde mig selv i ørerne.
14 år8. februar 2010 kl. 08:08
re: Mod 70 uge 6
ærgeligt at vægten er steget, men heldigvis er det et halvt kilo, det er ikke jordens undergang (:
du må lige holde dig selv i ørerne og få tastet ind, så du kan komme tilbage på rette køl, held og lykke.

jeg har haft en rigtig god uge. dvs. tirsdag og onsdag var ikke så gode, da jeg fald i med chokolade. men her siden da har jeg været rigtig god både med kost og motion, hvor jeg virkelig føler, at jeg har givet mig selv 110 %
og det har også vist sig. i morges sagde vægten 73,4 kg. så jeg mangler nu 8,4 kg.

mine fokuspunkter denne uge:
- holde mig fra slik/chips/chokolade!
- få trænet 3 gange i denne uge - mandag, onsdag, fredag.
- holde mig til kuren selvom jeg skal være hos min mor fra på fredag af og en uge frem!
-få drukket mere vand.
- få lavet maveøvelser hver aften.
14 år8. februar 2010 kl. 09:50
JAmen sødeste Karina, vi kender alle det med at vægten suser op og ned, og at vi igen og igen lover at nu bliver det bedre... og så falder vi i igen! ;O(. Jeg har lagt mærke til at du altid sætter meget høje krav til dig selv... de er jo næsten uopnåelige i en travl hverdag. måske skulle du vælge 1 eller 2 steder du skal sætte fokus på i næste uge . måske kan du klare det, og så er det jo en succes, og kan føre til at du kan snuppe et trin mere?? de bedste ønsker og rigtig god afbejdslyst
14 år8. februar 2010 kl. 13:20
Hej

Min uge gik ganske fint, men så blev det weekend og jeg har taget 600 gram på i weekenden. Jeg ved godt det ikke er ret meget men jeg bliver irriteret på mig selv når vægten går den forkerte vej. Jeg ved med mig selv at jeg spiste forkert i går så det er ikke bare et af de sædvanlige udslag i vægten.

Karina: Jeg har de sidste 3 år igen og igen sagt til mig selv at nu skulle det altså være, nu skulle jeg tabe mig, men det er bare ikke lykkedes for mig endnu så jeg føler lidt at vi er i samme båd. Jeg havde tabt mig 15 kilo og manglede kun 5 kilo til drømmevægten da min vægt begyndte at stige igen. Jeg prøvede og prøvede og prøvede på at tage mig sammen og få vægten til at gå nedad igen men den steg og steg desværre med det resultat at jeg endte med at tage 20 kilo på. Det er en enorm kamp føler jeg og det er først nu at vægten begynder at gå nedad igen. Bliv ved og en dag skal det nok lykkes.

14 år8. februar 2010 kl. 13:30
Dygtig: Jeg synes faktisk ikke det er så store krav jeg stiller til mig selv. Ved at jeg taster alt i madital bliver der automatisk fokus på ikke at spise så meget chokolade, kage og drikke kakao. Madplanen har jeg startet på, så den skal bare lige laves færdig og så kommer de store mængder grøntsager helt af sig selv - det behøver nemlig ikke være noget svært - bare nogle kogte gulerødder eller en eller anden grøntsagsblanding. Det var alle punkter med kosten. Så er der motion, hvor jeg for det meste trods alt kommer afsted til de to gange karate. Ud over det stiller jeg kun krav til mig selv med en enkelt løbetur og så en gåtur og lidt leg med wii. Det med wii bliver jo familiehygge, så det burde ikke være et problem. Det sværeste bliver at banke mig selv afsted på en løbetur, men det skal jeg. Tror ikke kravene er helt urealistiske. Kakao - har jeg haft held til at overbevise mit hoved om at jeg kun må få to kopper af. En formiddags og eftermiddags-kop. Så må vi se om jeg skal skøre yderligere ned.

Anj33: Min historie er at jeg faktisk for et par år siden nu tabte 20 kilo - jeg var top motiveret hele vejen igennem. Startede vægttabet efter at en kollega havde tabt en del på madital i et halvt års tid. Så tabte jeg de første 5 kilo og så friede min mand til mig. I løbet af ialt lidt under et år tabte jeg 20 kilo og så rigtig smuk ud i min brudekjole. Nu halvanden år efter har jeg taget 10 kilo på igen og er rigtig træt af at jeg har ladet det gå så vidt. De 10 kilo skal smides igen og jeg ved madital er vejen frem. Men det er svært uden motivationen med brudekjolen ;-)
14 år8. februar 2010 kl. 13:45
Jeg har haft en uge, hvor jeg har været plaget af morgenkvalme og manglende appetit.. Sidst på eftermiddagen er jeg så enormt sulten, men heldigvis er både mand og søn flexible, så vi laver varm middag ved 16-tiden og spiser lidt rugbrød/knækbrød/havregrød til aften..
Ellers har jeg ikke de vilde gener af graviditeten - er lidt træt midt på dagen, men det er vidst meget normalt i første trimester.
Vægten siger atter 84. Dejligt.
God uge til Jer alle
14 år8. februar 2010 kl. 15:27
Ja nu er det mandag igen og så må jeg op på hesten, weekenden er blevet til for lidt tasten på madital og for meget usund mad. Men i dag er jeg topmotiveret igen, så jeg håber stadig på, at have tabt mig når jeg skal på vægten igen på torsdag.

Fokus i denne uge:
- Træne min tre gange. Tirsdag, torsdag og fredag
- Huske at tænker over hvad jeg spiser også når jeg ikke er hjemme
- Nå mit 3. delmål - at have tabt mig i alt 5 kg.
- Taste alle dage i madital.

Rigtig god uge til jer allesammen :)
14 år8. februar 2010 kl. 18:59
Synes lige jeg vil fortælle om denne første dag i den nye uge, for det er gået ret godt. Jeg har været til karate - det var hårdt men godt. Og nu har ungerne og jeg gang i wii'en, men det bliver nu ikke til så meget træning. SÅ jeg vil ikke sige at det tæller for min wii-motion denne uge.

Jeg kom gennem dagen på kun 2 kopper kakao ;-) Og så fik jeg et enkelt stykke chokolade. Ellers har jeg vist spist nogenlunde fornuftigt. Jeg har ikke fået tastet aftensmaden, men havde pænt underskud til at klare den især hvis man lige tæller karate med. Min aften snack bliver ikke snolder, men nogle optøede jordbær med græsk yoghurt og vanille. Mums jeg glæder mig til det.
14 år8. februar 2010 kl. 20:08
Jeg bruger også wii'en sammen med mine børn men nu har jeg så prøvet deres playstation med tilhørende eyetoy og det sætter meget mere gang i kroppen end en wii. Der er næsten ingen ventetid i forhold til wii og der er mange flere forskellie øvelser i det sportsspil vi har til eyetoy og det bringer virkelig sveden frem på panden. Her skal man løbe, hoppe, stå på ski, gribe og meget andet. Det er virkelig sjovt og sidste gang vi spillede havde jeg ømme lår flere dage efter så det kan anbefales.
14 år10. februar 2010 kl. 08:34
Her hvor uge 6 går på hæld må jeg lige gøre status. Motivationen har sgu ikke været i top, men i dag mødte jeg lige Belfast da jeg var ude at handle. Tror vi lige fik pisket hinanden lidt op. I hvert tilfælde virkede det lidt motiverende på mig i forhold til at skulle tage mig sammen. Vi fik aftalt at vi skal ud at gå en rask tur i løbet af den næste uge. Det skal blive godt.

Nå men nu skal jeg ikke være alt for hård ved mig selv - for måske er det mht. kost ikke get helt som planlagt, men motion har jeg fuldt levet op til mine mål - lad mig lige gøre status.

Jeg var til karate mandag og onsdag og har spillet wii plus med ungerne faktisk 2 dage - måske ikke helt så meget sved på panden som jeg havde kalkuleret med, men til gengæld to gange ;-) Og lørdag var jeg ude at løbe. Mht. kost har jeg da også fået grøntsager hver dag, men nok stadig spist lidt for meget. Jeg har fået lavet min madplan og holder den. Jeg har begrænset mig til to kopper kakao om dagen på arbejde, hvilket jeg faktisk er ret stolt over. På kage og chokolade er det blevet lidt for meget pga fastelavn og byture. Jeg har INTET fået tastet i madital :-(

Det må jeg tage med til overvejelse når jeg sætter mål for næste uge :-)

Min motivation har igen fået et spark - et par af de bukser jeg kunne passe er slidt i stykker på inderlåret. Det betyder at jeg ikke har så mange bukser tilbage af dem der kan passe mig. Men jeg NÆGTER at købe nye, for taber jeg bare 5 kilo har jeg op til flere par bukser som vil sidde rigtig godt. Så jeg skal bare tage mig sammen.
14 år14. februar 2010 kl. 18:18

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...