10 på stribe

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

10 på stribe
Godt jeg har sat vægten væk for ellers var jeg kommet til at veje mig i morges.

Indtil videre går det godt med kosten, men nu skal jeg snart på arbejde og det er der jeg har problemer med at holde det.
14 år20. januar 2010 kl. 14:07
re: 10 på stribe
Glæder mig som et lille barn til torsdag i næste uge.

Der er gået lidt konkurrence i det for mig, og jeg bilder mig selv ind når jeg ser mig selv i spejlet, at det går den rigtige vej. Gør det forhåbentligt også, men er nu ikke sikker på om man kan se det eller om det er noget jeg bilder mig selv ind.
14 år20. januar 2010 kl. 21:37
det køre stadig men hvor er jeg sulten idag, jeg har ellers fået flere kal indtil nu i dag, end jeg plejer ved denne tid
14 år21. januar 2010 kl. 15:47
Hvor er du sej, eller det er i alle! Jeg er hoppet af vognen, kan simpelthen ikke holde motivationen hvis ikke jeg vejer mig hver dag! Er så spændt på at se jeres vægttab efter 10 dage! Held og lykke!
14 år21. januar 2010 kl. 15:48
Her kører det stadig ganske fint. Men synes godt nok der er ret lang tid til torsdag i næste uge..

Glæder mig også helt vildt til at se tabet efter en uge.
14 år21. januar 2010 kl. 18:56
Nu har jeg set hvor seje i er. Nu viljeg dælme også være med alligevel! Prøver at tage en beslutning igen om at jeg ikke må veje mig før om 10 dage!

Hvis i kan, kan jeg også! Er bare bange for at jeg ikke kan holde motivationen oppe! Jeg vejede i morges 85,5 kg, ville være fedt om der stod noget med 84,X efter de 10 dage!

14 år21. januar 2010 kl. 23:28
jeg kan bare ikke. kan simpelthen ikke lade være med at gå på den vægt... tror bare jeg vil prøve at lade være med at veje mig hverdag, også heller hver anden dag. for nu har jeg prøvet at lade helt være, og det går ikke. så bliver jeg besadt af vægten istedet. :)

i'm weak.... hehe
14 år22. januar 2010 kl. 08:03
uha jeg kunne godt havde brugt vægten i morges, for igår var en dag hvor jeg var sulten trods at jeg fik hvad jeg skulle have. Så havde det været rart med om der havde været et resultat på vægten.

Jeg sagde også nej til rundstykker og brunsviger igår for ellers ksulle jeg starte forfra igen og som jer andre synes jeg også der er lang tid til torsdag.
14 år22. januar 2010 kl. 13:36
Her lige en der hepper på jer fra sidelinien, som absolut kun kan anbefale at droppe den "stå-på-vægten-hele-tiden" besættelse.

Det er SÅ meget mere motiverende at lade vægten stå og HØJST veje sig en gang hver uge eller gerne hver anden uge, for så kan man nemlig se der er sket noget, og det er helt reelle tal, i stedet for de helt naturlige svingninger der vil være i ens vægt fra dag til dag.

Den altoverskyggende sidegevinst er at man rent faktisk også lærer at se når der sker noget med ens krop UDEN at stå og kigge på et dumt tal, og det er jo der vi skal hen, at vi lærer at se på vores krop og se "hov, nu er den delle der da blevet mindre", eller "hov, nu strammer den bluse ikk helt så meget".

Når man hele tiden har et tal der kværner rundt i hovedet, så er det nemlig at man ikke kigger ordentligt på sig selv, og også bliver i tvivl om det man nu ser, er rigtigt.

Så hold ved - I kan godt, og jeg lover jer, det er det værd når I endelig må kaste jer over vægten igen, glæd jer, nyd det, og husk så at stille den langt ind under sengen igen bagefter og lade den stå i de efterfølgende 10-14 eller hvor mange dage I nu har bestemt jer for.

Hep-hep-hep-hep:0)

mvh
Bøge
14 år22. januar 2010 kl. 14:11
Har stadig ikke været på vægten, på trods af at jeg egentligt ikke har gemt den væk. Den står fremme, hvor den plejer.

Det er da vildt fristende at stille sig på vægten, for jeg vil da gerne se om der sker noget. Men efter 4 dage uden har jeg fundet ud af, at det er det helt rigtige for mig ikke at veje mig hver dag.
Det er vildt motiverende, for jeg ved jo, at hvis jeg ikke har tabt mig efter de 10 dage bliver jeg vildt skuffet, og det betyder jo, at jeg bliver nød til at leve sundt hele tiden for at være sikker på et flot vægttab.

Konklusion: Selvom det er vildt svært at lade være, er sucessen ved ikke at gøre det så meget federe. Jeg ved jo også med mig selv, at jeg bliver skuffet, hvis jeg vejer mig hver dag. Når jeg vejer mig hver dag glemmer jeg det samlede vægttab, som bliver total overskygget af, at det ikke ser ud som om jeg taber mig særlig meget når jeg vejer mig hver dag.

Derudover glæder jeg mig helt vildt til torsdag, for jeg regner da helt sikkert med et flot vægttab, og så er der da ingenting der kan ødelægge mit humør den dag :)

Vil jo egentligt bare sige, at jeg synes det er mega fedt og vildt motiverende.
14 år22. januar 2010 kl. 23:34

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...