hvad har gjort at I har valgt operation fra - GB

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

hvad har gjort at I har valgt operation fra - GB
Kan se at der er flere herinde som skal tabe rigtige mange kg. ligesom jeg selv. - Et andet forum jeg er på at det blevet helt trendagtigt at få lavet maveoperationerner - hvad har gjort at I har valgt det fra ???

Knus

Maria
15 år28. december 2009 kl. 10:56
re: hvad har gjort at I har valgt operation fra - GB
godt spørgsmål!,,, jeg havde faktisk taget beslutningen, vægten sagde 107,6.. og jeg kunne ikke mere hiolde ud at være så fed. Kom til at spørge en kollega, hvis mand havde fået lavet gastric banding, hvordan det gik! en anden kollega hørte det. Dagen efter kom dennne kollega og sagde: det går simpelthen ikke, vi går sammen til vægtkonsulenterne. Hun kendte til et par stykker der havde fået lavet gastric bypasss, hvor det var gået helt galt, så det ville hun ikke at jeg skulle udsættes for. Jeg tænkte bare; ØV ØV ØV, kan hun da ikke bare blande dig uden om, men syntes alligevel at jeg var nødt t il at vise min gode vilje. Som sagt så gjort! Det var d. 4.8.09 - nu har jeg tabt 17,8 kg, og er vældig glad for det.
Jeg tør ikke udelukke at jeg kunne finde på det, hvis jeg kommer mig igen, men er glad for at jeg er sluppet udenom denne gang.

TJA ´derfor ;O)

Godt nytår - og held og lykke med dit vægttab...
15 år28. december 2009 kl. 11:06
Selv om jeg skal tabe 30 kg, nu 23 kg, så tror jeg altså ikke jeg overhovevedet vil få lov til sådan en operation. Selv om jeg er overvægtig, så er jeg ikke så overvægtig. min bmi er lige nu på omkring 30 (88 kg), tror der skal meget mere til. plus det er lager fra min graviditet af jeg skal svede væk. Hvis jeg var egnet til en sådan opr. ville jeg vælge det fra, fordi jeg vil være rigtig stolt den dag jeg så står og kan se jeg har nået mit mål. Jeg ved jeg kan styre min mad, og jeg har overhovedet ikke problemer med at lade den fede mad stå, hvis jeg virkelig tager mig selv i nakken. Så derfor ville jeg aldrig nogensinde vælge det. Tror måske ikke jeg kan sætte mig ind i at skulle overveje sådan en beslutning, da den langt fra er relevant her. At der så er nogen der har behov for sådan en opr. og vælger det, tager jeg hatten af for. Hvis man har behov for det, synes jeg helt bestemt ikke man skal lade være! Men kun hvis det er den eneste udvej man ser tilbage. Men jeg kan kun forestille mig at folk vælger sådan en opr. hvis de skal tabe 40 eler 50 kg. Men må¨ske jeg tager fejl:-)
15 år28. december 2009 kl. 13:35
Hejsa.
Tanken om at få operationen har også strejfet mig. Jeg skal tabe omkring 45-50 kg, og det kan nemt virke uoverskueligt. Og det er da også utroligt fristende, at vælge operationen, for så er man da rimelig sikker på at nå sit mål.
Det som har gjort, at jeg ikke har valgt at tage den alligevel er, at jeg har en kollega/veninde, som har fået den for lidt over 1 år siden. Det er gået godt for hende, hun har tabt sig meget, og ser super godt ud. Alligevel har hun frarådet mig at gøre det. Alt det man skal igennem, og de gener man har bagefter, er bare ikke det værd, siger hun. Så indtil videre forsøger jeg at gøre det på egen hånd.
15 år31. december 2009 kl. 10:17
Gode svar - Havde bare tænkt meget over det og tror også at mange der vælger det gør det fordi det er nemt. ; )

15 år2. januar 2010 kl. 01:49
Jeg tror ikke der er mange der vælger det fordi det er nemt, men fordi det er for svært uden!!!
15 år2. januar 2010 kl. 11:51
Jeg tror at det er både og.

Kan godt se at det kan være svært uden, men omvendt så er der mange andre der kan. Jeg tror ikke på at en operation er den eneste løsning der skal også psykolog hjælp el. lign til , for ja de får da tabt kg´ene bagefter, men smerten er der stadigvæk, hvis de ikke får tlat om det og det gælder også alm. der prøver at tabe sig ; )
15 år2. januar 2010 kl. 13:29
Hej -Et af vores gode vennepar har lige mistet et familiemedlem, som fik en komplikation i forbindelse med en fedmeoperation (det hører man ikke så meget om - det er jo nærmest fy-fy, at det ikke går godt altid) Hun var ikke ret gammel, og det er faktisk ret tragisk.. Vores svogers eks-kæreste lå sidste efterår lang tid med efterveer fra en gastric-bypass (Jeg har kun hørt det "andenhånds", da man heller ikke her måtte tale højt om det) og nu har det resulteret i at hun har trukket sig fra ham. - så jeg ville ike turde, selvom jeg gerne ville af med "et sæt" ;-(
15 år2. januar 2010 kl. 22:36
Hvor tragisk og når man så tænker på hvordan verden er i dag. Ideal billederne overalt af hvordan mand og kvinder skal se ud , så kanjeg godt forstå at folk tyr til alt fra fedmeoperationer til plastikoperationer , tragisk er det ihvertfald ; (.

15 år3. januar 2010 kl. 12:28
Jeg har flere gange overvejet gastric bypass og især nu hvor jeg skal tabe 60 kg så er det helt uoverskueligt at skulle gøre uden. Men jeg skal for overhovedet at få en operation tabe 11,2 kg først og hvis jeg kan tabe 11 kg kan jeg vel også fortsætte og undgå at ødelægge min mave med en operation., Men jeg kan godt forstå dem der vælger operationen for det kan være meget uoverskuligt at tabe sig ved egen hjælp.
14 år6. januar 2010 kl. 19:46

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...