#2 af sqzee (slettet)
Q light uge 33
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+sqzee (slettet)
re: Q light uge 33
Har også haft et par dårlige dage. Eller en dårlig uge rettere sagt. Har også taget i nærheden af 800g på siden min laveste vægt. Men nu er jeg startet i skole og nu er der mere struktur i hverdagen.
Denne uge er min POWERuge. Jeg skal sgu have en uge hvor jeg når mine mål. Og samtidig så har jeg skolen til at distrahere mig fra mad, så det er jo meget godt. Jeg ser frem til at kunne melde et vægttab i næste uge :)
Denne uge er min POWERuge. Jeg skal sgu have en uge hvor jeg når mine mål. Og samtidig så har jeg skolen til at distrahere mig fra mad, så det er jo meget godt. Jeg ser frem til at kunne melde et vægttab i næste uge :)
15 år10. august 2009 kl. 17:40
Frk Jakob (slettet)
Jeg har spist alt for meget i sidste uge, har ikke taget på, men heller ikke tabt mig. Idag har været en GOD dag. Masser af grønt, lidt frugt, groft rugbrød, magert kødpålæg og en smule kartofler. Har intet manglet og samtidig har jeg knoklet 7 timer på job (står og gør hovedsageligt), redet 2 timer og gået en lang tur på 1 time. SEJT siger jeg til mig selv. Sådan skal mine dage bare se ud, frem til weekenden, hvor jeg skal på forlænget weekend med masser af mad og alkohol :( Håber jeg kan holde mig selv i nakken og ikke smide det hele overbord. Men er meget positiv efter idag :)
15 år10. august 2009 kl. 22:38
SiriS (slettet)
Jeg har lagt mærke til at vi alle nemt kommer til at berette hvordan det gik ugen før eller i weekenden (ofte med lidt dårlig samvittighed). Så jeg vil prøve kun at se frem i stedet.
Jeg skal gøre mere for at nå at styrketræne og få gået alle de skridt jeg vil. Planlægning med kalender er vejen frem. Jeg vil gå 10.000 skridt om dagen (3x20 min. ture morgen, middag og aften) og styrketræne hver tredie dag i 30-40 min, og så selvfølgelig fortsætte med at følge mit løbetræningsprogram uden at springe dage over.
Nu hvor fritiden bliver knap er det nødvendigt at planlægge måltider længere frem, og passe sengetiderne (i stedet for at 'nå at holde fri' med en film sent om aftenen).
Hvad er jeres mål i denne uge, og hvad vil I gøre for at nå dem?
Jeg skal gøre mere for at nå at styrketræne og få gået alle de skridt jeg vil. Planlægning med kalender er vejen frem. Jeg vil gå 10.000 skridt om dagen (3x20 min. ture morgen, middag og aften) og styrketræne hver tredie dag i 30-40 min, og så selvfølgelig fortsætte med at følge mit løbetræningsprogram uden at springe dage over.
Nu hvor fritiden bliver knap er det nødvendigt at planlægge måltider længere frem, og passe sengetiderne (i stedet for at 'nå at holde fri' med en film sent om aftenen).
Hvad er jeres mål i denne uge, og hvad vil I gøre for at nå dem?
15 år11. august 2009 kl. 15:06
LVP (slettet)
Mit mål for denne uge er at komme under 72 kg.
Jeg vil gøre dette ved:
- træne min. 30 min. hver dag (varieret udfordrende, så jeg ikke får ondt i mit knæ igen)
- kun drikke alkohol fredag og lørdag
- spise hjemmelavet, sund aftensmad hver dag og forsøge at have rester eller rugbrød med til madpakke i stedet for at gå i kantinen
Jeg vil gøre dette ved:
- træne min. 30 min. hver dag (varieret udfordrende, så jeg ikke får ondt i mit knæ igen)
- kun drikke alkohol fredag og lørdag
- spise hjemmelavet, sund aftensmad hver dag og forsøge at have rester eller rugbrød med til madpakke i stedet for at gå i kantinen
15 år11. august 2009 kl. 15:35
Belfast (slettet)
Mit mål er at tabe 11,6 kg.....
Og det har jeg 324 dage til : )
Mit kortsigtede mål for denne uge er at :
Få bevæget mig
Spise sundt
Ikke overspise
Føler det er mere overskueligt for mig på denne måde og ved at jeg bedre kan nå mit mål på denne måde.
Og det har jeg 324 dage til : )
Mit kortsigtede mål for denne uge er at :
Få bevæget mig
Spise sundt
Ikke overspise
Føler det er mere overskueligt for mig på denne måde og ved at jeg bedre kan nå mit mål på denne måde.
15 år11. august 2009 kl. 16:17
Frk Jakob (slettet)
Mine mål for denne uge er:
Jeg skal spise godt og sundt og kun synde en lille ting om dagen, igår og idag har det været lidt mørk pålægschokolade på noget grov brød.
Lørdag skal jeg til fest og der må jeg godt drikke 2 glas rødvin og synde, men jeg skal huske på ikke at overspise og kun EN dessert :)
Jeg går rigtig meget hver dag og skal på langtur lørdag til hest, så jeg får rigelig motion i denne uge :)
Jeg skal spise godt og sundt og kun synde en lille ting om dagen, igår og idag har det været lidt mørk pålægschokolade på noget grov brød.
Lørdag skal jeg til fest og der må jeg godt drikke 2 glas rødvin og synde, men jeg skal huske på ikke at overspise og kun EN dessert :)
Jeg går rigtig meget hver dag og skal på langtur lørdag til hest, så jeg får rigelig motion i denne uge :)
15 år11. august 2009 kl. 20:28
Futura (slettet)
Vægtstatus:
YES! I dag (onsdag) vejer jeg 100 g mindre ,end jeg gjorde mandag i sidste uge - dvs. at de 900 g, jeg søndag kunne konstatere at have taget på i ferie, allerede er væk!
Det har været godt at komme hjem og få styr på indkøb & tilberedning, og jeg vil fortsætte på samme måde, det vil bl.a. sige dagl. taste den spiste mad ind og reflektere over, hvordan det går... og evt. forsøge mig frem med forskellige nødvendige justeringer.
Mål for den kommende uge:
- et dagl. væskeindtag på 2 l,
- fortsat minimum 600 g frugt og grønt dagl.,
- at sammensætte maden på en måde, der ikke medfører stor sult,
- at få dækket vitaminbehovet på naturlig vis.
- Fortsat vægttab så jeg når mit første delmål: at veje under 100 kg d. 29.9.09.
YES! I dag (onsdag) vejer jeg 100 g mindre ,end jeg gjorde mandag i sidste uge - dvs. at de 900 g, jeg søndag kunne konstatere at have taget på i ferie, allerede er væk!
Det har været godt at komme hjem og få styr på indkøb & tilberedning, og jeg vil fortsætte på samme måde, det vil bl.a. sige dagl. taste den spiste mad ind og reflektere over, hvordan det går... og evt. forsøge mig frem med forskellige nødvendige justeringer.
Mål for den kommende uge:
- et dagl. væskeindtag på 2 l,
- fortsat minimum 600 g frugt og grønt dagl.,
- at sammensætte maden på en måde, der ikke medfører stor sult,
- at få dækket vitaminbehovet på naturlig vis.
- Fortsat vægttab så jeg når mit første delmål: at veje under 100 kg d. 29.9.09.
15 år12. august 2009 kl. 09:29
bruger slettet
weeee vejede 93.1 hos lægen ..så det er er et vægttab i de uger hun har haft ferie på1.3 kg
det vidste jeg jo så godt da jeg havde vejet mig på egen vægt, men de 800 g jeg havde taget på mangler jeg kun 100 g så er jeg tilbage ved at have tabt 10 kg ilat..
sådan!!!! (smiler over hele hovedet) :-)
fortsætter som jeg hidtil har gjort..
nupo morgen og middag frugt klokken 10.00 og 14.00
samt 16.00 eller evt knaækbrød med ost..
alm aftensmad men mindre protioner..
knækbrød med ost samt belndet grøntsagsuppe klokken 21.00
det vidste jeg jo så godt da jeg havde vejet mig på egen vægt, men de 800 g jeg havde taget på mangler jeg kun 100 g så er jeg tilbage ved at have tabt 10 kg ilat..
sådan!!!! (smiler over hele hovedet) :-)
fortsætter som jeg hidtil har gjort..
nupo morgen og middag frugt klokken 10.00 og 14.00
samt 16.00 eller evt knaækbrød med ost..
alm aftensmad men mindre protioner..
knækbrød med ost samt belndet grøntsagsuppe klokken 21.00
15 år12. august 2009 kl. 10:57
sqzee (slettet)
Godt med 10-kg målet! Jeg kan huske der kom et stort jubel fra mig da jeg nåede dertil :)
Jeg har vist vendt ugen til det postitive og kan melde 400g tabt. Men der er altid udsving i vægten så er i lidt i tvivl fordi det er 500g mindre end i går. Men jeg har levet rigtig godt de sidste 3 dage. Næsten helt som jeg skulle! Det er ellers længe siden. Men nu er jeg i skole og er SÅ enormt stresset og skræmt fra vid og sans at det sagtens kan være derfor.
Jeg har vist vendt ugen til det postitive og kan melde 400g tabt. Men der er altid udsving i vægten så er i lidt i tvivl fordi det er 500g mindre end i går. Men jeg har levet rigtig godt de sidste 3 dage. Næsten helt som jeg skulle! Det er ellers længe siden. Men nu er jeg i skole og er SÅ enormt stresset og skræmt fra vid og sans at det sagtens kan være derfor.
15 år12. august 2009 kl. 13:47
skal vejes på onsdag hos lægen ...