Mangler en "støtte" person

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Mangler en "støtte" person
Jeg er nu gået i gang med at komme kiloene til livs, men kender mig selv og der går ikke ret længe før at motivationen svinder ind til ingen ting, så jeg mangler en der kan sparke mig bag i.
Jeg sparker gerne igen ;)
Jeg mit først mål er at komme ned på 70 inden jul, er lige nu på 82kg. På længere sigt kunne jeg godt tænke mig at komme med på 60.

Hilsen Aniela
15 år7. august 2009 kl. 12:56
re: Mangler en "støtte" person
Du kan evt. skrive i den tråd der hedder "mod 70 uge xx" Der er vi en lille flok som er på vej mod de 70 kilo. Vi har forskellige udgangspunkter og forskellige mål for hvornår vi vil nå det mål.

Jeg selv håber at komme på 75 inden nytår og 70 inden næste sommer.
15 år7. august 2009 kl. 22:54
Hvis du gør din dagbog tilgængelig, skal jeg gerne følge dine notater og opmuntre dig direkte.

Hilsen Siri
15 år8. august 2009 kl. 12:06
Maital er forholdsvis nyt for mig. Jeg startede mine indtastninger ca midt i juli og har siden gjort det hver dag, med et par enkelte smuttere.
Jeg skulle gerne tabe 25 kg inden næste forår, men ih hvor jeg altså synes det går langsomt. Indtil nu har jeg kun tabt 1,6 kg! Er vægten endlig kommet længere ned, kan jeg være sikker på, at den ikke bliver der. Det er meget svært, at blive ved med at holde motivationen oppe. Er der andre der har lignende erfaringer i starten af forløbet.
Jeg prøver på kun at indtage 1200 kalorer om dagen og det lykkes også de fleste dage. Jeg spiser aldrig de over 1400, som udregninger foreslår.
Jeg er meget obs på, at jeg får næringsstoffer nok og prøver på, at støtte mig til energifordelingen.
Fru Jensen
15 år8. august 2009 kl. 15:36
Hej Fru Jensen,

Vi har hugget tråden fra Anila, så jeg håber hun får noget ud af at læse med...

Det går også rigtig langsomt for mig, der har været på Madital lige så længe som dig, og tabt nogenlunde det samme (kun). Jeg har endda sat mit energiforbrug i vejret.

Når du siger at du ikke spiser så meget som udregningerne foreslår, så tænker jeg, at du måske spiser så lidt, at din krop tror at det er krisetid og holder på fedtet. Hvis du vil tabe fx et kilo om ugen og samtidig spise så meget som din krop behøver, er du derfor nødt til at gå i gang med en eller anden form for motion, om det så er støvsugning i højt tempo eller hækkeløb. Begynd at taste din motion ind.

Tip til at bevare motivationen: Læs blade, fx Sund Nu eller iForm o.lign., evt på nettet. iForm har masser af artikler om motivation og slanketips.

I øvrigt er halvandet kilo altså ikke noget dårligt vægttab på en måned. Det går den rigtige vej!
15 år8. august 2009 kl. 20:49
Hej SiriS!
Mange tak for dit svar. Det er dejligt, at der er nogen der gider, at gøre det.
Jeg har godt nok læst flere steder, at mit energiindtag skal være større, men kan næsten ikke forstå det. Jeg har tidligere tab 30 kg netop ved 1200 kalorier om dagen og var den gang lægekontrolleret.
I øjeblikket dyrker jeg ikke nogen form for motion, pga lidt legenlige skavanker, men det er planen, at min cykel skal frem af skuret og i gang. Jeg kan nemlig ikke rigtig tåle, at gå ret langt.
A pro po indtastning af motion, så er det noget jegi,kke kan finde ud af her på siden.
Fru Jensen
15 år9. august 2009 kl. 07:58
Hej Aniela.

Jeg synes også det er rart med en at støtte sig op ad, når motivationen svigter, hvilket er meget normalt at den gør ind imellem.
Er du interesseret i at udveksle e-mails? Min er gumlastik@hotmail.com

Held og lykke med projektet :-)
15 år9. august 2009 kl. 17:33
Hej Aneila!
Det virker som om vi to har næsten det samme mål, så vi burde jo kunne støtte hinanden lidt. Jeg har dog sat lidt længere tid af tid mit vægttab end jeg tror du har. Har du ikke spændt buen lidt hårdt eller er der noget jeg ikke har fået rigtig fat i? Jeg skulle gerne tabe 25 kg inden næste forår. Måske bliver jeg klogere!

Hvad er det du specielt synes er svært. For mit vedkommende er det motionen, som jeg ikke er god til, at komme i gang med. Hvad med dig?

Fru Jensen

15 år10. august 2009 kl. 17:29
Angående motion: Hvad med at tage cyklen ud af garagen og stille den udenfor - som det første lille skridt i den retning? Jeg har selv ønsket at komme ud på rulleskøjter siden maj, så vi kan jo se, hvem der først får taget sig sammen på den måde. ;-) Jeg har i øvrigt også en flad cykel stående, jeg burde lappe og køre en tur eller ti på.

Hvis du ikke kan tåle at gå ret langt, kan du måske gå flere korte ture (10 minutter tre gange om dagen?)

Svømning er også skånsom motion.
15 år11. august 2009 kl. 15:20
Hej alle sammen... Må hellere komme på banen igen... Jeg giver gerne det spark der skal til.. Jeg vejer selv omkring de 80 og skal gerne under 70 inden nytår..

Drømme målet er også de 60 kilo... Men det må komme over et par år...

Min mail er marie_majgaard@hotmail.com

Hvis nogen trænger til at skrive mere privat så fang mig der... skriv dog i emnet: Madital... Ellers læser jeg det ikke...

15 år12. august 2009 kl. 08:12

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });