Kaloriefri selvforkælelse

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Kaloriefri selvforkælelse
Jeg savner nogen gange alternativer til noget at putte i munden, når energien er lidt nede og selvmedlidenheden og sliklysten melder sig på banen.

Her er nogle ting, jeg kan komme i tanker om. Nogle af tingene er måske mere afledende end egentligt selvforkælende.

Hjælp mig med at gøre listen meget længere. :-)

Et bad
Ansigtsmaske
Fodbad
Massage eller selvmassage
Et glas vand
En kop te
En kop kaffe
En kop chai (ikke helt kaloriefri)
Avislæsning
Et dameblad
Gå en tur
Cykle en tur
Gå ud i haven og ordne lidt
Rydde lidt op
En buket blomster
En ny læbestift
Ordne negle, evt på tæerne
Tage neglelak på
Sætte håret
En gang tørbørstning af kroppen
Skrive ønskeseddel
Skrive huskeseddel
En lur
Meditation
Tandbørstning
Klæde om til noget yndlingstøj
Tage smykker på
Skrive et brev
Skrive dagbog
Lave en social aftale
Se på noget kunst
Surfe på nettet
Tænde stearinlys
Planlægge næste måltid - eller en hel uge frem
Ringe til en veninde
Få ansigtsmassage
Flytte lidt om
15 år5. august 2009 kl. 19:07
re: Kaloriefri selvforkælelse
Fantastisk liste! En enkelt tilføjelse for os der har børn kan være, at lege med dem, læse for dem el. anden aktivitet. De elsker jo ens nærvær, og man er nødt til at koncentrere sig og være til stede, og så tænker man ikke (så meget) på mad, vel?

Men efterhånden som den sunde stil giver øget energi er det da herligt at have din liste at tage fra. Godt tænkt!
15 år5. august 2009 kl. 19:13
Kanon - ja der er nogle af de der ting som godt kan få mig til at smile.
15 år5. august 2009 kl. 21:27
Danse
Kysse / nusse

15 år5. august 2009 kl. 21:48
Lad mig se om jeg kan komme på nogle punkter til denne her liste:

Shoppe
Gøre rent (ved ikke hvad det er, men hvis man har et rent hjem synes jeg tit man har mere overskud til så mange andre ting - andre der kender det).
Se TV (hvis du altså kan gøre det uden at fylde i hovedet)

Til os med børn
Spil et spil med ungerne
Hop på trambolin med ungerne (hvis man har en. Ungerne elsker det når man er med der)
Spil playstation
Lav mad sammen
Tag på en lille udflugt eller gåtur

Til de kreative - jeg er selv kreativ og laver forskellige ting, så her er lidt til mig og dem der kunne ha lyst til at følge efter. At lave noget kreativt kan godt få mig til at holde mig fra at putte noget i munden.

Mal et maleri
Lav et kort
Lav scrapbooking
Lav nogle smykker
Lav noget i glas
Prøv en ny kreativ hobby (gælder måske mest dem som ikke har gang i de kreative hobbies - jeg har selv gang i mange forskellige, så jeg vil forsøge ikke at starte mere op).

Kan ikke lige komme på mere nu - må hellere komme igang med at arbejde.
15 år6. august 2009 kl. 08:40
Onanere!

Eller have sex.

Det er ikke for at være pervers eller noget, men det føler jeg er selvforkælelse der kan måle sig med mad.

Ellers er de andre forslag rigtig gode :) Meget inspirerende
15 år6. august 2009 kl. 09:16
Cremer
Dufte
Parfumer
Spa
Købe gaver til sig selv - fordi man fortjener
15 år6. august 2009 kl. 09:56
Shopping!
Det vil altid være det bedste for mig, og noget jeg måske
elsker endnu højere end mad. Det med at købe ting til sig
selv, som man bliver glad for, er bare så skøøønt! (men
desværre også en dyr hobby).
15 år6. august 2009 kl. 11:37
Ja det kan godt være en dyr fornøjelse.

Til gengæld kan man måske bruge det som en belønning til de store milepæle. Men så bliver det jo ikke så meget til alternativ til at spise.
15 år6. august 2009 kl. 12:30
Man kan lave sig en dejlig sød kop te - med sødemiddel - og se en film, man elsker, eller et hyggeligt afsnit af en serie, man er vild med. Teen tager trangen til noget sødt og filmen/serien er god og afslappende underholdning. Synes jeg. :) Især hvis det er noget komedie-noget, fordi man ofte får sliktrang af kedsomhed.

Ellers kan man måske gå ind og prøve sit tøj i forskellige, nye kombinationer. Det synes jeg i hvert fald er sjovt. Det er ligesom at shoppe i sit eget skab. Man finder på nye måder at sætte det gamle sammen på, så det virker friskt igen. Det kan jeg bruge både halve og hele timer på. :)
15 år6. august 2009 kl. 14:04

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });