Jeg er også tilbage efter ferien og har fuld fokus på hvad jeg putter i min mund uden at jeg dog er begyndt at taste det ind i madital. Mine måltider klarer jeg som regel rimeligt ved at skære ris, pasta og brød ned til et absolut minimum og nogle gange helt undlade det til fordel for grøntsager. Jeg elsker grøntsager, så den del falder mig meget naturligt. I sommerferien har jeg spist rigtig meget slik - især chokolade, så her skærer jeg kraftigt ned. Denne uge har jeg spist lidt bolcher på arbejde. Vil i dag forsøge at vente til EFTER middag. Hihi. Nå men ud over det tillader jeg mig selv enten 50 g chokolade eller et glas kakao eller to lavet på skummetmælk om aftenen hvor jeg som regel bliver hyggesulten når ungerne er puttet.
Jeg synes det er gået rigtig godt med at holde sig til det her planlagte guf og ikke komme til at overspise af andre søde sager i løbet af dagen.
Det betyder også at jeg allerede på nuværende tidspunkt siden i mandags har tabt 600 g. Det er jeg rigtig godt tilfreds med. Jeg plejer at taste mine mål ind som korte mål, hvor jeg taber 1 kilo over 14 dage eller noget lignende. Men denne gang hvor jeg ikke rigtig har en deadline vil jeg egentlig hellere stille mig selv et længere mål og så se løbende om det holder - ellers forlænge perioden. Så jeg har lige indtastet et nyt mål, som hedder 75 til nytår. Det har jeg det rigtig godt med at ha sat. :-)
Jeg har været ude at løbe et par gange denne uge også - i går blev det til 6,5 km, hvoraf jeg gik en del. Det tog også næsten en time .- hmmm, så burde man kunne have gået det lige så hurtigt. Oh well. Hovedsagen er at jeg løb/gik turen og halvdelen var op ad bakke.
Jeg har lige aftalt med en veninde at vi skal igang med at gå nogle lange ture. For hendes knæ kan ikke holde til løb. På i forms løberute-planlægger kunne jeg se at min tur i går forbrændte 550 kcal i løb og 450 kcal i gang. Så det gir altså også rimeligt godt i gang. Så det glæder jeg mig til at få gang i. Snart går der også gang i karate igen, så det bliver to gange ugentligt så vidt det er muligt igen. Så jeg tror der er helt styr på at få passende motion hvis det bliver 2x karate, 1 x gåtur og 2x løb - ca. Nå ja og så er der altså også den Wii fit, som jeg ikke har fået gang i efter ferien. Den må jeg ha kigget på.
Glæder mig til at høre hvor mange der ellers er klar til kampen mod de 15 kilo fra 85-70. Er der nogle som er kommet godt på vej? Hvornår har I planer om at ramme 70 ? Jeg selv ved ikke hvornår jeg skal ramme 70, men det kunne blive næste sommer. Det tager jeg til nytår når jeg ved hvordan det gik med nytårs-målet.
#2 af KarinaHadsten (slettet)
Jeg starter lige en ny tråd. Nu er vi måske alle tilbage fra ferien, hvor vi - måske- som jeg, har fået lidt vin, kage og en is i ny og næ.
Jeg har tabt et kg hen over sommeren. Det er jo ikke ved asketisk livsførelse HVER dag, men jeg har da tænkt mig lidt om indimellem.
Jeg har bestemt mig til at tage 14 dage uden alle de hurtige kulhydrater. Undgå hvidt brød, mel og de andre åbenlyse usunde ting. Det har jeg prøvet før, og det virker rigtig godt. Samtidig skærer jeg ned på saltmængden i maden...så kan der godt forsvinde lidt mere væske. Så er jeg i gang.
Ellers kan jeg fortælle, at jeg er 50 år, gift, 5 børn (de to er bonusbørn) 4 børnebørn. Har et rart job i det offentlige. Vægten har svinget noget de sidste år. For et par år siden tabte jeg 10 kg. NEJ, hvor var det skønt! - De kom desværre snigende tilbage. Mærkeligt, at man ikke bare kan leve, som man gerne vil, ikke ;-) Det er blevet noget sværere at holde vægten og at smide kg efter overgangsalderen, kan jeg konstatere.
Jeg løber omkring 3 km ca 3 gange om ugen - og så bruger jeg min cykel, når det er praktisk. Jeg har lidt "redskaber"; en motionscykel, en cross-trainer, en romaskine, en mavetrimmer og en "himstragims", som jeg indimellem træner arme og ryg på. Det er bare alt for sjældent, at jeg bruger dem. Det er mit mål, at redskaberne skal bruges mindst to gange om ugen, - og det er det, jeg vil få sværest ved.
Jeg glæder mig til at høre, hvor I er kommet i forløbet...om det også først er nu, I rigtig starter.
Venlig hilsen
Maddie