Nysgerrig!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Nysgerrig!
Jeg sad og tænkte på igår, hvilke ting jeg glæder mig til at kunne gøre bedre. Hvordan vil mit sind blive osv.

Jeg glæder mig til at få mere energi. Blive mere fleksibel i kroppen. Være mere energisk overfor andre.

Hvilke ting bruger i andre som motivation for vægt tabet?
Er der drømme som forudsætning?
Mere energi til børnene?
Måske at kunne få børn?
Sygdomme?

Undskyld min nysgerrighed.. Men elsker nye ideer til motivation

Marie
16 år7. april 2009 kl. 08:30
re: Nysgerrig!
Jeg kan huske, at jeg havde det meget bedre med min krop allerede for 10 kg siden... selvom jeg har besluttet et mit endelig mål nu er 18 kg af!

Men bare det at kunne købe tøj! Det er et mareridt nu! Hvorfor fanden skal det smarte tøj bare være så småt? Og jeg hader at stå foran spejlet og kigge på alle dellerne og så alligevel ikke kunne passe noget.

Og så har jeg også fået for højt blodtryk...

Desuden elsker jeg at løbe og glæder mig til at komme i så god form, så jeg kan nyde det som jeg plejede - og desuden får man tid foræret blot ved at tabe sig, dvs. man løber hurtigere bare ved vægttab.

Og så skal jeg giftes og selvom det nok ikke bliver i det store skrud, så vil jeg giftesi en lækker designerkjole og der vil jeg gerne være SLANK!

Så vil jeg også gerne være et godt eksempel for min datter, jeg vil gerne leve sundt, spise en masse lækker sund og fedtfattig mad og føle mig LÆKKER!

Min kæreste tænder på mig, men jeg selv ville ønske, at min krop var slank... også når vi har sex... (det hindrer dog ikke vores udfoldelser ;-))

God morgen
Susan
16 år7. april 2009 kl. 08:44
Hej,

Synes nu også selv at det holder movitationen oppe når man kan købe en mindre tøj st. ;)

Og det er dejligt, når folk spørger om man ikke har tabt sig.
Når man møder nogle man ikke har set i længere tid.

Har tabt 30-31 kg. Men synes ikke det kan ses.
Jo på vægten og tøj st.
Men er jo stadig tyk, så har svært at se jeg har tabt mig.
Så det giver da et ryk op i motivationen at folk kan se at man har tabt sig, og så kan man tænke bagefter. tjah, det kan godt være jeg ikke kan se det. Men jeg ser jo også mig selv hver dag. C( :

Knus Christine
16 år7. april 2009 kl. 20:58
Warrenmanor
Jeg vil altså vove at påstå, at andre folk let kan se, at du har tabt dig 30 kg! Også selvom der er mere tilbage at tabe! Men måske handler det mere om dit eget selvbillede? At du ikke selv føler, hvor meget du har tabt dig!

Men tillykke med de 30 kg - det er fandeme flot!

Susan
16 år7. april 2009 kl. 21:14
Grunden til at jeg vil tabe mig er at jeg har fået sukkersyge for højt kolesterol og for højt blodtryk!!!
Ikke så godt og det skal der laves om på så jeg kan leve længe nok til at passe på min dejlige datter og se hendes børn vokse op engang!!!

Derudover glæder jeg mig helt vildt til at kunne vise mig frem i noget vildt smart tøj der bare sidder...

Rikke
16 år8. april 2009 kl. 09:56
for mig er det drømmene der holder mig oppe.
jeg skal på ferie til tyrkiet og jeg ville gerne tabe mig 13 kg inden. jeg er godt på vej med et vægttab på 11,4 kg nu og skal afsted til juni så jeg glæder mig meget til at komme afsted det er mit mål.. når jeg er færdig med det skal jeg tabe mig 8 kg mere og hvis det lykkes skal jeg til thailand samme med min mand det har han lovet mig .. hilsen lotte
16 år8. april 2009 kl. 13:21
Min motivation er min datter.
Har indtil videre tabt mig knapt 15 kg og skal smide ca 45 kg mere..
Så der er lang vej men tager det i etaper. Pt skal jeg under de magiske 100 kg og der er 11.7 endnu..
Derudover glæder jeg mig til at kunne være i tøj og se lækker ud.. Kan ik huske hvornår jeg sidst har følt sådan.
Nogen der kan svare mig på hvordan man lader det komme så vidt?? For man har jo hele tiden været ked af ens vægt, men aldrig gjort noget ved det..
Jeg forstår ik at jeg sku helt op på 125 (og 135 lige før fødslen) før jeg besluttede at det var nok..
15 år28. april 2009 kl. 14:30
Jeg tror, at der er flere årsager til, at vi lader det gå så vidt. En af årsagerne er, at vi ikke ser os som vi ser ud, men som vi husker vi så ud.
Tit lader vi jo bare være med at sætte os i situationer, hvor vi bliver konfronteret med vores laden-stå-til - fotos, tøjbutikker, bikinien, spejle...
Måske er det heller ikke kun vægten som vi holder op med at passe på, men tøj og udseende generelt.

I forbindelse med mit projekt med at blive slank, er jeg også begyndt at gøre mere ud af mig selv. OG selvom jeg ikke kan passe det tøj, som jeg godt kan lide, forsøger jeg at gøre det lidt smart og lækkert. Hvis jeg ikke skal gå langt, går jeg f.eks. som regel i høje hæle... det gør min små korte ben... lidt længere :-D Jeg sørger også for at blive klippet og farvet... Og har lige købt min yndlingsparfume - det gør livet lidt skønnere... og jeg forsøger at værdsætte mig som jeg ser ud lige nu...

Og så vil jeg altså stadig gerne tabe mig en 16-17 kg.

Susan
15 år28. april 2009 kl. 15:19
Jeg gad god eje din personlige indstilling til tingene susan:-)
Men ja tror du har ret.
Så jeg tror at jeg vil prøve at gøre lidt mere ud af mig selv..
Du ender med at blive min mentale træner herinde;-)
Er glad for støtten herinde:-)
15 år29. april 2009 kl. 08:48
Lige nu er jeg i en krise.. Mit mål var at tabe 5 kilo inden vi skulle til konfirmationer i næste weekend. Desværre er det gået stik modsat. Jeg har taget lidt på igen, sidder stille og kommer aldrig ud af en dør. Årsagen til dette er at jeg skriver mit speciale til uddannelsen lige nu. Og det gør at jeg ikke har meget tid til at tænke over motion, kost osv.. Men om 1,5 måned er uddannelsen ovre. Jeg skal igang med at søge arbejde og kommer sikkert til at gå hjemme lidt hvilket bliver godt for min kost og min motion..

Puhh hvor motivationen er at blive færdig med studiet så jeg kan værne lidt om mig selv igen.. !

Marie
15 år29. april 2009 kl. 21:29

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...