Ladytass: Ud over de allerede nævnte muligheder kan det være at du spiser for lidt og derfor din krop tror at den sulter og så tager alt hvad den kan til at lave nyt fedt og holde på det du har. - Dette problem er mere normalt end du tror. 1200kcal er godt til mig som er lav og ikke er særlig aktiv. Men du er måske høj og er meget aktiv i hverdagen.
Søg på RMR og BMR. Der er et vist antal kcal din krop skal have for at den overhovedet kan fungere. Og en god tommelfingerregel er 1200kcal men det kan også være det er lidt mere for dig.
En anden mulighed kan også være at du tæller forkert? Eller ikke præcist nok?
#12 af sqzee (slettet)
Jeg rører ikke pasta, ris og kartofler pga min mave. Hele mit system går i hårdknude, hvis jeg spiser det. Og så selvom det er i fuldkorns varianten. Jeg lider rigtig meget af forstoppelse, og hvis jeg indtager det ovenstående, så ender jeg som regel på recept afføringsmiddel.
Efter jeg har skrottet det, har jeg ingen problemer haft med maven - så det er blot derfor.
Af brød spiser jeg kun mørk fuldkornsbrød, for det samme sker med min mave, hvis jeg spise hvedebrød.
Det er ret træls, da jeg elsker alle de ting, men heller en mave som kører optimal end at ligge med smerter hver dag.
Jeg ved ikke om det er fedt, som jeg har taget på. Jeg fødte for 4 uger siden, så det er svært at dyrke meget motion, for jeg må jo ikke så meget endnu. Må slet ikke løbe og underlivet kan ikke holde til alt for lange ture. Dog cykler jeg 5 km om dagen - og går meget med barnevogn.