At forvirre stofskitet

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

At forvirre stofskitet
En veninde siger, at både Lene Hansson og en anden af slankeekspert siger at man hver 14 dag skal spise noget helt andet for at forvirre stofskiftet. Altså f.eks. spise slik eller gå på McDonalds. Hun går et kilo ned i vægt hver gang og siger at det er fordi stofskiftet får sig et ordentligt kick.

Jeg har også prøvet det en gang og gik også ned i vægt.

Nogen andre der har hørt om det?

Joy
15 år5. februar 2009 kl. 07:51
re: At forvirre stofskitet
det er ihvertfald ik et lene hansson princip!!!
15 år5. februar 2009 kl. 08:20
Da jeg først på sommeren pludselig ikke tabte noget mere, selvom jeg stadig havde mere end 1000kcal i underskud hver dag. Googlede jeg det. Og det er åbentbart bredt anerkendt, at man skal passe på ikke at spise det samme dag ud og dag ind. OG at man skal skifte imellem lavt indtag og højt indtag, da kroppen ellers vil skrue ned til det lave indtag, som jo åbentbart er "normalen"

Jeg har sagt at fredag er den dag hvor jeg spiser "meget" det har dog som oftest været omkrig 1800kcal.

I det meste af sidste år lå jeg på 1200 - 1800 kcal om dagen med et gennemsnit fra 1300 - 1500. De sidste to måneder har mit indtag ligget på 1200 - 2700 om dagen og gennemsnittet har svinget imellem 1500 og 2000, men jeg taber mig stadig OK. (skal dog lige siges at det ikke har været planlagt at mit indtag har været så højt de sidste par måneder)

Vægttabet var flyvende det første halve år, men derefter har jeg tabt omkring 500g om ugen, næsten uafhængig af det gennemsnitlige indtag (men der skal selvfølgelig være et underskud)
15 år5. februar 2009 kl. 10:38
Det er ikke noget jeg har hørt om andet end at dengang jeg gik hos vægtkonsulenterne lagde de meget vægt på at man skulle variere sin mad, altså ikke kun spise peberfrugter og gulerødder, men alle grønsager.

Men faktisk så er der sket noget ret sjovt i dag. I hele januar har jeg kun tabt mig 500 gram til trods for at jeg har gjort alt rigtigt! Det har været meget frustrende og jeg har bare ikke kunne komme under de 82 kg! Så igår da jeg blev fristet af en guldbarrer spiste jeg den på 2 min.

Jeg var bare så træt af at jeg ikke tabte mig, men i morges skete miraklet: Jeg vejede 81,6!!! Så jeg tror da nok der er lidt hold i det du skriver Joy.
15 år5. februar 2009 kl. 10:49
Jeg har hørt det mange gange. Der er mange der er på zig-zag dieter der nemlig går ud på at man får 1200 kcal den ene dag og 2000 den næste. Der er også slankekure med 'snydedage' en om ugen eller to der også er til for samme princip.
15 år5. februar 2009 kl. 13:31
Jeg tillader mig lige at byde ind med et spørgsmål. Er det nok at spise varieret eller skal kalorieindtaget også variere? Og hvis kalorieindtaget skal variere er 100-200 kalorier så nok?
15 år5. februar 2009 kl. 14:45
Jeg har også før hørt om princippet, men det er nu ikke noget, jeg selv oplever. Jeg har da regelmæssigt haft en dag, hvor jeg har spist markant mere, men det er ikke noget, jeg har kunnet se på vægttabet efterfølgende...
15 år5. februar 2009 kl. 17:40
Hmm det her lyder lige som noget for mig! Jeg gør noget der ligner nu! Har fundet en "kur" som jeg er glad for, og som sparker røv. Men kører kun på den et par dage, måske en uge, og så ryger der noget brød indenbords igen! Gør det egentlig mest fordi hvis ikke jeg spiser lidt brød osv. så kommer jeg til at savne det for meget!

Men altså er det noget som der er noget videnskabeligt på, nogen der har nogle link der beskriver dette, for jeg synes det lyder meget logisk at man snyder kroppe jævnligt! Og hvis man kører lynkurer som jeg kalder dem, tror jeg der er rigtig godt at bruge det i beskriver!
15 år5. februar 2009 kl. 19:27
Fac: Hvad er det for en kur du er blevet glad for, der sparker røv ;o) He, he ...

Og så til Vejle jeg læste i din dagbog og for søren hvor er det godt gået. Er imponeret af dit vægttab, men mest af alt dit løb og det at du er noget op på en time. Er det en bog du har læst der har hjulpet dig? Jeg bor lige ved skoven i Århus og ønsker og længes efter at sætte i løb efter de andre motionister.

Og jeg er altså sikker på det var Lene Hansson den ene, men jeg spørger lige veninden. Hun lever efter Lene Hansson og har gjort det længe, men jeg vender lige tilbage hvis det er en anden.
15 år6. februar 2009 kl. 08:43
Hey Joy,

Hold da kæft hvem er det der løber en hel time?? WOUW det vil jeg også gerne have opskriften på! Det er fandme flot klaret!

Med hensyn til min kkur, er det en hjemmestrikket en, der ligesom passer til min hverdag! Men er ikke på den hver dag hele tiden. Så helt oprigtigt kører jeg på livsstilændring, da jeg jo ikke vil falde tilbage på mit gamle jeg. Men da jeg ønsker at sparke røv har jeg lavet kur oven i livsstilsændringen.

Det jeg gør er:

Spiser hver 2.-3. time

Kun Protein (kød og mælkeprod.) og frugt og grønt.

Ikke spise og drikke efter kl. 18.00

Når jeg gør det taber jeg helt vildt! Jeg har lige tabt 1 kg på to dage!

Jeg gjorde det i næsten 2 uger før, hvor jeg tabte 4,5 kg. Der er ikke røget noget på igen, som ikke har været min egen skyld! Så jeg synes ikke jeg tager på efterfølgende jeg spiser sådan.

Men når jeg spiser normalt, spiser jeg meget lidt brød, pasta og ris. Og hellere ikke efter kl. 18.00 om aften! Ved ikke om det er en gammel skrøne, men det gør så meget ved min vægt ikke at spise efter kl. 18.00! Også selv når jeg bare kører på min livsstilændring!
15 år6. februar 2009 kl. 15:36

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });