ugevejning

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

ugevejning
Siden sidste onsdag har jeg tabt 800 g.
Jeg har ikke fået over 1200 kcal. nogen af dagene selvom jeg har prøvet. Men jeg har fået flere kcal. ind jeg plejer, men stadig burde jeg have tabt over 800g. Så er lidt skuffet.
Kan det være fordi jeg har fået flere kcal ind jeg plejer at få, og det skal kroppen lige finde ud af.
Damn, jeg er skuffet. Egentlig har jeg faktisk taget på, vejende mig i lørdags og der havde jeg tabt 1,2 kg. Men eftersom jeg har prøvet på at nå1200 kcal. om dagen. siger jeg til mig selv det må simpelthen at er pga. jeg har indtaget mere end jeg plejer. men det er så frusterne...:( Hvordan er det gået jer, i denne her uge?

Knus Christine
15 år4. februar 2009 kl. 12:54
re: ugevejning
Jeg har tabt mig ca 700 gram. Så set på ugebasis er det rigtig flot, men jeg føler mig stadig lidt deprimeret. For nogle dage siden var jeg 68,8 og nu er jeg 69,3.

Men jeg er tilfreds, så længe jeg ikke tager på, og det er jeg bange forjeg gør.
15 år4. februar 2009 kl. 14:28
Numå I lige holde hovedet koldt tøser :-) Der er INGEN der tager 300g på på en dag, så længe man spiser normalt. Det er naturlige udsving som skyldes væske, og at noget mad bliver længere i tarmen.
Måske I husker jeg selv var ved at flippe ud ov en vægtstgning på 2,7Kg på 5 dage, ved sidste uges vejning. Men de er væk nu og mere til. (min vægt kommer i morgen)
Oven-i-købet har jeg haft nogle knapt så gode uger siden jul, hvor indtaget har ligget på gns. 1600 - 2000kcal.

I må sørge for at spise nok af det grove og sunde (faktisk masser) og specielt allerede fra morgenen. Det er den bedste sikring mod at gå amok i noget usundt senere. Det eneste i får ud af at sulte er en næsten sindsyg trang til mad.

Jeg ved jo ikke om i taster alt ind, eller om i virkelig spiser vanvittig lidt. Hvis ikke I taster alt ind, så prøv det. I vil opdage at et lille stykke kage eller 5 lakridser slet ikke var den katastrofe i troede.

Mht. at veje sig hver dag, så vænner man sig efterhånden til udsvingene. Men hvis humøret og måske endda motivationen bliver ødelagt så gem den vøk i løbet af ugen.

Husk nu at hvis I spiser for lidt går kroppen i dvale. Den beskytter sig mod hungersnød. Det er en sikker vej til fiasko.

Hold fast i at så længe i taber jer er det succes :-)
15 år4. februar 2009 kl. 19:59
Godt skrevet Vejle.....

Christine, du kan godt være tilfreds med resultatet, faktisk mere end tilfreds. Jeg synes du taber dig flot! Nogen uger vil gå bedre end andre, Og det med at veje sig hver dag, er noget man skal gøre hvis amn kan holde til det. Jeg gør det fordi jeg eksperimentere meget med min krop. Hvad sker det hvis jeg gør sådan og sådan. Og så giver det mig motivation af helved til. Men for nogen virker det stik modsat! Jeg synes i kan være stolte af jeres vægttab begge to!!!

Knus
15 år4. februar 2009 kl. 20:06
Vejle- Ja jeg indtaster alt hvad jeg spiser.

For ellers kan jeg ikke bruge det til noget, det er ikke noget ved at snyde for det er sig selv det går ud over i sidste ende.
F.eks. Er ikke så stolt af det jeg fik indenbords i dag. Selvom jeg ikke kom op over 1200 kcal. Synes jeg det er virkelig for dumt af mig at have spist 180 g chips! Men jeg indtaster det. Selvom jeg ved det var forkert. At spise det. Som sagt man snyder kun sig selv.

Fac- Mange tak, det må være kroppen der har reageret ved at få flere kcal, selvom jeg bliver frusteret over det. Fik sådan lidt så kan det os være lige meget. Men nej, jeg opgiver ikke de kg jeg har tabt.
Jeg tror på det. :D
Hvordan går det med dig fac?
Flot sqzee..:)

knus Christine
15 år4. februar 2009 kl. 23:33
Godmorgen Christine, mange tak selv. Det går den rigtige vej igen, skulle bare lige have bearbejdet noget i mit hoved tror jeg! I dag stod vægten på 76,5 kg, så jeg er på vej igen! Men man vil altid have perioder hvor man går i stå! Og det må vi bare tage ved lærer af selv om det er svært.

15 år5. februar 2009 kl. 06:47
Jeg har tabt mig 1,1kg siden sidste torsdag, hvilket jeg er utrolig glad for :]

Tillykke til jer som også har vægttab, og held og lykke til jer som endnu ikke har vejet jer :}
15 år5. februar 2009 kl. 07:10
Jeg har tabt 900 g siden i torsdags og er meget glad for det. Jeg er stolt af mig selv at vægten falder og at jeg ikke har nogen sukkersult. Det er fantastisk at jeg igen, ikke føler mig forbigået eller rigtig øv når der er kage på bordet og jeg vælger ikke at tage noget, men bare har det godt med det jeg kommer i min mund.

Tillykke med jeres flotte vægttab i ugens løb.

Knus Liselotte
15 år5. februar 2009 kl. 07:36
Har tabt 3,3 Kg den sidste uge !!! nu skal man så lige huske at jeg i sidste uge havde taget 2,7Kg (åbentbart væske) på. Men hvis jeg må skrive +2,7Kg i den ene uge - må jeg vel så også juble over -3,3 Kg ugen efter ;-)

Reelt er der tale om et vægttab på 1,6Kg over de sidste 14 dage.

@warrenmanor - Jeg kan se i din profil at du gerne vil tabe 30Kg. Det tager imellem 6 og 12 måneder afhængig af hvor god din krop er til at holde på fedtet. Det er vist ved videnskabelige forsøg (og jeg har selv eftervist det utallige gange i min ungdom) at hvis man sulter sig, taber man typisk 4-5 Kg og så går kroppen i forsvar.
Det er ikke nok at du sikrer kalorieunderskud. Du skal også holde din krop mæt, da din hjerne ellers konstant vil kræve mad (er bevist under første verdenskrig at man udvikler midlertidig sindsyge hvis man er sulten i længere tid - og det er i øvrigt uafhængigt at kalorieindtaget)

Jeg ved godt at det føles sikrere at skrue langt ned og spise så lidt som overhovedet muligt. Men jeg håber du vil se mig som en rimelig pålidelig kilde (jeg har tabt 43,5Kg det sidste års tid) når jeg siger at du ikke behøver sulte overhovedet !!!

Prøv at kigge i min dagbog (spring de grimme dage over jeg har haft i januar) og se hvor meget mad du kan få for 1200kcal hvis du spiser det rigtige. Sulten er din fjende!
15 år5. februar 2009 kl. 09:17
Tillykke til taberne og Veile hvor har du ret ( i begge dine indlæg :-).
Sult er en sikker vej til overspisning, det har jeg også prøvet mange gange.

Og kroppens væskebalance er en indviklet størrelse som kan svinge utrolig meget fra dag til dag uanset hvad man indtager af mad og drikke.

Min vægt siger idag 73,5 det er kun 200 g mindre end sidste uge :-(
MEN jeg har trods alt tabt mig ca. 3,5 kg siden d. 14/1. Meget af dette er selvfølgelig væske, men det har da lettet alligevel.

Jeg har IKKE motioneret overhovedet, men det starter jeg op på nu, så må vi se hvordan det kommer til at påvirke min vægt fremover.
Under mit vægttab sidste år havde jeg ofte perioder på 2 til 3 uger hvor jeg aldeles ikke tabte mig, hvorefter der pludselig kom et ordentligt ryk denad. Det er MEGA hårdt at gå og vente på et sådant ryk, men det hele værd.
15 år5. februar 2009 kl. 10:26

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });