ændring i fysik aktivitet?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: ændring i fysik aktivitet?
Jeg synes nu det er svært at komme op på 1,6.

En 3-4 timers motion om ugen kan ikke få mig derop.
Så har droppet, at indtaste motion ind.

Ulla b. Har fundet ud af, at den regner 8 timers søvn med hver dag. Men mener man kan ændre det, om den skal tage 8 timers søvn med i beregningen.

Knus Christine
15 år21. januar 2009 kl. 00:16
Nu har jeg prøvet at indtaste en typisk dag for mig med børnepasning, toiletbesøg, tv, computer osv. og så når jeg op på 1,79 og det er højere end jeg når op de dage hvor jeg kun har indtastet den reelle motion, så jeg er stadig lige forvirret. Jeg synes egentlig at for mig kan jeg sagtens nå 1,6 uden problemer på en normal dag.
Omvendt så har jeg heller ingen dage uden aktiviteter pga. af hunden og børnene, så min må være over 1,6 hver dag.
15 år21. januar 2009 kl. 10:06
NB: Du kan undlade at indtaste for alle døgnets 24 timer. I så fald vil programmet beregne de resterende timer til 8 timers 'søvn og hvile' og resten til et motionsniveau som 'stillestående arbejde'.
Hvis du helt undlader at indtaste din motion, beregner programmet din forbrændte energi ud fra dit generelle aktivitetsniveau (se profil>ret profil).

Sådan står der når man taster ind under motion.
15 år21. januar 2009 kl. 10:56
Okay Christine - vil det sige at hvis jeg taster søvn ind så regner den det som en ekstra lur i løbet af dagen?? Det havde jeg slet ikke overvejet, men det kan du have ret i. Så vil jeg lige tilføje omkring det 1,6 niveau at det står min på med en stor smiley som udgangspunkt når jeg begynder at taste mad mm ind sååå - jo mere jeg laver jo mindre bliver den næsten, men jeg tror lige jeg vil starte med at slette mine sovetider fra min oversigt. tak for tippet
15 år21. januar 2009 kl. 11:20
Har også tastet min dag ind, og der er jeg oppe på ca. 2. Et helt andet billede, men eftersom jeg ikke har et hårdt fysisk arbejde men derimod er studerende er mit niveau da lavt aktivt. I don´t get it
15 år21. januar 2009 kl. 12:07
Jeg har et meget stillestående/stillesiddende arbejde og bruger desuden langt over 1 time i en bil hver dag - det kan jo nok godt forklare, at der skal meget til for mig, for jeg har kun fritiden at indhente det i. Men selv med en times hård motion om dagen er jeg aldrig deroppe, så jeg har bare droppet at nå de 1,6...
15 år21. januar 2009 kl. 17:37
Har i læst mit indlæg om at hvis i intet indtaster så bruger siden værdien som du selv har indtastet som dit generelle aktivitetsniveau.

Hvis du indtaster lidt så regner programmet med at du sover 8 timer automatisk, og den tid du ikke indtaster for, der bruger programmet den lave værdi som stillestående arbejde.

Derfor vil jeg anbefale jer at taste for hele jeres dag en gang for alle og gemme i programmet. Tag en mandag og tast ind med træning og arbejde og bad og toiletbesøg og madlavning og lign. Gem den som mandag, og hver gang det bliver mandag, så er det bare at hive den frem fra programmet hver mandag og rette den til. Og så fremdeles resten af ugen.

Så er det altid let at hive en dag frem, rette den lidt til med det ekstra træning der er blevet lavet og så skulle det gerne passe nogenlunde.

Jeg har f.eks kun to indtastninger gemt, hvor af den ene er en aftenvagt og den anden er en nattevagt, og så taster jeg selv resten af dagen, hvis jeg har lyst til at der skal tastes.
15 år22. januar 2009 kl. 10:29
Hejsa.

Mit aktivetetniveau er st til meget lavt og iflg, programmet skal jag helst have et aktivetitsniveau på 1,6.
Selv om jeg nærmest ikke laver noget, er det ønskeligt at jeg kommer på på de 1,6.

-mit aktiviteteniveau er på 1,3, når man ser på en dag uden jeg indtaster motion.

jeg tror de 1,6 er hvad man skal røre sig som minimum på en dag, men jeg ved det ikke.

Mvh,

Diddl.
15 år23. januar 2009 kl. 07:18
De 1,6 er et tal der er stukket ud fra sundhedsstyrelsen så vidt jeg husker.
Og ja det er det ønskværdige for en krop uanset hvem man er at få sin bevægelsesfaktor op på 1,6
15 år23. januar 2009 kl. 15:48

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });