#2 af Ulla B (slettet)
ændring i fysik aktivitet?
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Ulla B (slettet)
re: ændring i fysik aktivitet?
Hej Christine
Jeg vil tro at du skal gå ind under menu Profil og rette din profil. Mit aktivitetsniveau er indstillet til middel hvilket giver et niveau på 1,6. Måske hvis du ændre det til lavt at det så kommer til at stemme mere overens? Jeg ved ikke hvad benævnelsesværdierne er sat ud fra, men jeg går ud fra at 3-4 timers samlet motion om ugen sikkert er middel - det er det for mig.
mvh ulla b
Jeg vil tro at du skal gå ind under menu Profil og rette din profil. Mit aktivitetsniveau er indstillet til middel hvilket giver et niveau på 1,6. Måske hvis du ændre det til lavt at det så kommer til at stemme mere overens? Jeg ved ikke hvad benævnelsesværdierne er sat ud fra, men jeg går ud fra at 3-4 timers samlet motion om ugen sikkert er middel - det er det for mig.
mvh ulla b
15 år19. januar 2009 kl. 19:51
Louise fra Fyn (slettet)
1,6 synes jeg ikke er meget?? Det svarer til en gåtur på 3-4 km i rimelig tempo dagligt... Og så kan man ellers sidde og stirre ind i væggen resten af tiden. Så hvis man har en rimelig normal hverdag hvor man går rundt, gør lidt rent, laver mad og går en tur på 20-30 minutter, så er man jo næsten dækket ind.
15 år19. januar 2009 kl. 22:16
claus (slettet)
Det forstår jeg ikke helt, Louise - jeg skal da knokle r.... ud af bukserne for at komme op på 1.6. Hvis jeg sidder ned hele dagen og går tur i en time er jeg da ikke engang oppe på 1.4
Men de 1.6, der er målet, dem kan du ikke ændre på. Jeg har bare opgivet at kigge på den smiley og sætter mig mine egne mål for, hvad der er godt nok...
Men de 1.6, der er målet, dem kan du ikke ændre på. Jeg har bare opgivet at kigge på den smiley og sætter mig mine egne mål for, hvad der er godt nok...
15 år19. januar 2009 kl. 22:48
bruger slettet
Der skal altså vildt meget til. Jeg træner 5-6 gange om ugen og går og cykler rundt og min er altså sjældent glad til trods for at jeg er en af de mest aktive jeg kender. Har også opgivet at kigge på den.
15 år20. januar 2009 kl. 00:14
Ulla B (slettet)
Jeg må også sige at skønt jeg spinner, bodypumper, træner maskiner og på crosstrainer - samt nu også skal til at afprøve vandaerobic 3-4 gange om ugen à 1-1,5 time- så kommer min sjældent i nærheden af 1,5. Jeg slutter op om de øvrige som siger at det gør heller ikke så meget, for jeg ved med mig selv at jeg har ydet mit - det kan jeg se på indtaget og forbrændt kalorieregnskabet så det er fint nok. Måake er det fordi jeg normalvis kun sover ca. 6 timer om natten og når jeg taster det ind bliver jeg registreret for 14 timers søvn at jeg ikke kommer tættere på en aktivitets-smiley :-)
15 år20. januar 2009 kl. 08:40
Buffy1 (slettet)
Jeg synes ikke at 1,6 er besværligt. En daglig gåtur med hunden og den daglige cykeltur med børnene i skole og børnehave er nok for at jeg når 1,6.
Jeg forstår ikke helt den forskel der ser ud til at være på hvor meget vi skal lave for at opnå samme resultat. Måske er der nogen som har en forklaring på hvorfor?
Jeg forstår ikke helt den forskel der ser ud til at være på hvor meget vi skal lave for at opnå samme resultat. Måske er der nogen som har en forklaring på hvorfor?
15 år20. januar 2009 kl. 12:36
Louise fra Fyn (slettet)
Ja det fatter jeg ikke noget af. I dag har jeg indtastat 45 svømning i let tempo og 20 minutters staldarbejde og min er allerede på 1,69. Resten af tiden taster jeg ikke ind (fx arbejde med computer, lave mad se tv og alt det der...
Så det lyder meget mystisk.
Så det lyder meget mystisk.
15 år20. januar 2009 kl. 15:04
claus (slettet)
Jeg tror, at årsagen er, at i glemmer at taste ind for resten af dagen! Hvis man kun taster en times aktivitet ind, så gætter programmet selv på, hvad man laver resten af dagen, og der gætter den rimeligt højt. Man skal taste ind for hele dagen, for at programmet i det hele taget kan bruges til noget (her kan man med fordel bruge funktionen med "gemte aktivitetsdage", hvor man så kan gemme en typisk arbejdsdag fx.)
15 år20. januar 2009 kl. 17:43
Louise fra Fyn (slettet)
Ja, det kan der være noget om. Hvis man er passiv resten af dagen kan jeg godt se det trækker ned.
Hvis jeg taster resten af min dag ind bliver den bare højere -og jeg synes nu ikke jeg er specielt aktiv. Men en søndag på sofaen kan det vist godt være svært at nå op på 1.6.
Hvis jeg taster resten af min dag ind bliver den bare højere -og jeg synes nu ikke jeg er specielt aktiv. Men en søndag på sofaen kan det vist godt være svært at nå op på 1.6.
15 år20. januar 2009 kl. 22:17
Men hvordan gør man det?
Hvordan går det med vægttabet og motionen for jer.?
Knus Christine