#11 af bruger slettet
Hvor meget væske
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+bruger slettet
re: Hvor meget væske
Ja men balancen er jo ikke et tal, det er derimod som Celia beskriver meget individuelt - er meget meget enig med hende: Drik når man er tørstig. For det andet er det da mere vigtigt at få styr på kosten; da jeg ændrede min kost for flere år siden fandt jeg lynhurtigt ud af, at jeg før havde spist fordi jeg var tørstig fx.
16 år25. oktober 2008 kl. 15:49
bruger slettet
I denne ude i ude og hjemme er der en artikel af Jerk Langer (læge) om faren ved at indtage for meget væske.
Han skriver at kroppen har brug for ca. 2 1/2 liter vand om dagen. Den ene liter kommer fra maden, resten skal indtages i flydende form. Man skal selvfølgelig indtage mere hvis man sveder eller dyrker motion.
Man skal ikke følge kure/udrensningskure som anbefaler at drikke 4-5 liter vand om dagen.
Ved at drikke for meget vand risikerer man at skylle vigtige mineraler og vitaminer ud af kroppen. Man kan desuden få "vandforgiftning" med svimmelhed og utilpashed til følge, hvis ikke der følger salte med i drikkevandet.
Det var så hvad han skrev, men jeg knytter lige en lille kommentar på.
Det er bare en tanke, men kunne det være at når man taber sig og ikke spiser som en normalvægtig, måske ikke får den liter fra kosten som man ellers ville have fået og dermed har brug for at indtage lidt mere?
Mange som gerne vil tabe sig skruer også op for motionen og derfor kunne der også være behov for ekstra indtag af vand?
Bare lige et ekstra indlæg, som jeg tilfældigvis faldt over i dag og som jeg mente kunne besvare nogle af jeres tanker omkring væskeindtag.
Han skriver at kroppen har brug for ca. 2 1/2 liter vand om dagen. Den ene liter kommer fra maden, resten skal indtages i flydende form. Man skal selvfølgelig indtage mere hvis man sveder eller dyrker motion.
Man skal ikke følge kure/udrensningskure som anbefaler at drikke 4-5 liter vand om dagen.
Ved at drikke for meget vand risikerer man at skylle vigtige mineraler og vitaminer ud af kroppen. Man kan desuden få "vandforgiftning" med svimmelhed og utilpashed til følge, hvis ikke der følger salte med i drikkevandet.
Det var så hvad han skrev, men jeg knytter lige en lille kommentar på.
Det er bare en tanke, men kunne det være at når man taber sig og ikke spiser som en normalvægtig, måske ikke får den liter fra kosten som man ellers ville have fået og dermed har brug for at indtage lidt mere?
Mange som gerne vil tabe sig skruer også op for motionen og derfor kunne der også være behov for ekstra indtag af vand?
Bare lige et ekstra indlæg, som jeg tilfældigvis faldt over i dag og som jeg mente kunne besvare nogle af jeres tanker omkring væskeindtag.
16 år25. oktober 2008 kl. 21:27
bruger slettet
Jeg mener, det er det fedt, der sidder på tarmene, der giver mig min alt for store livvidde, det er ikke mavesækken. Jeg tror ikke at megen væske gør maven større. Mine 2 liter te og 2 liter vand dagligt synes ikke at ophobes. Jeg får til gengæld masser af motion af hyppige toiletbesøg
16 år7. november 2008 kl. 13:25