Nullergøj, klar til kamp!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Nullergøj, klar til kamp!
Faldt over dette forum på Jubii's debatside, og efter en grundig gennemgang, har jeg fundet ud af at det vist lige er mig......

Jeg startede min kamp mod de mange kilo den 1. januar 2008, da vægten sagde 120 kilo. Hold da op, så højt har den aldrig været oppe før.
Lagde et mål for 2008 at jeg vil tabe mig 30 kilo og 1 meter i omkreds (overarme, lår, talje, mave, hofter).
Tror ikke det er et helt urealistisk mål, men for en måned siden gik jeg desværre i stå, og mistede lysten til at kæmpe videre. Den sidste måned har jeg så lidt af hovedpine, været træt, haft ondt i kroppen og nu en overanstrengt hofte og et skadet knæ... Min læge synes efter en grundig gennemgang af mine skavanker, at det nu var på høje tid at jeg tog mig lidt i nakken.
Jeg er derfor gået igang igen, og skal nu kontrolvejes hver mandag hos lægen, og det tror jeg er vejen frem.
Jeg håber at både vægtkontrol og så dette forum kan holde mig i nakken, og give mig de nødvendige skub når jeg trænger til det.
min startvægt herinde er 109 kilo, så nu mangler jeg bare 20 kilo i år, for at nå mit mål.
16 år27. maj 2008 kl. 09:05
re: Nullergøj, klar til kamp!
Hejsa og velkommen til :)
Tillykke med dit flotte vægttab - godt gået!
Er selv ny her, men synes at det er alletiders site.
Alle de tal / statistikker er lige noget for mig, og så er det godt, at blive holdt lidt i ørerne :)
Jeg har allerede fået mange gode og brugbare tips og ideer her, så jeg bliver helt sikkert hængende.
Glæder mig til at følge din vej mod et sundere liv - uden problemer med hofter/knæ :)
Held & lykke....
16 år27. maj 2008 kl. 10:12
Velkommen til.

Husk at få nok fedt - selvom fedt feder så feder det altså kun hvis man får for meget energi - kroppen skal bruge fedt og de symptomer du nævner (bortset fra hoften og knæet) kunne komme fra at du får for lidt fedt. Sørg for at dine smileys for energifordeling og fedtsyrefordeling er glade, i det mindste over en periode på 2 eller 4 uger.

Nødder, frø, advokado og vegetabilske olier er rigtig gode fedtkilder - hvis du er vant til at stege i margarine eller ingenting så sæt dig lidt ind i et par olier (olivenolie, rapsolie mv) så du ved om de kan holde til de høje temperaturer. Jeg bruger næsten kun olivenolie til madlavning.

Du skal også sørge for at få nok at drikke og få søvn nok, det kan også give nogle af de der symptomer.
16 år27. maj 2008 kl. 15:01
Hej nullergør,
jeg faldt også over siden her i dag, og har meldt mig klar til kamp (igen) Jeg skal af med ca 20 kg og regner med at det er realistisk inden for år 2008 :-) så vi kan jo følges ad :-) og holde hinanden fast på målene -
glæder mig til at se vægtkurven gå ned
16 år27. maj 2008 kl. 15:14
Hej og velkommen herind..

Jeg synes det er en vidunderlig side. Tænk engang en hel side fyldt med "folk i samme båd". Det er da skønt, nogen der kan forstå hvad man går igennem, hvor hårdt og surt det kan være. Hvor stolt man bliver når det bare kører. Folk der kan rose dig, give dig et los bagi, svare på dine spørgsmål osv osv..

Det er bare med at bruge siden, bruge Forummet. Læs gamle indlæg, der står vildt meget godt..

Held og lykke, og husk det er ingen skam at tabe, så længe det er fedt :-)
16 år27. maj 2008 kl. 21:19
Tak for alle de dejlige svar, sammen skal vi sku nok få smidt et par ton i år....
Prøvede i går at indtaste alt jeg lavede under motion, det er da virkelig besværligt, men man får et godt billed af sit aktivitetsniveau.
16 år28. maj 2008 kl. 07:46
Så er det søndag, og efter en lille tur på vægten blev jeg en del overrasket over at jeg p.t allerede har tabt 2.4 kilo siden tirsdag.
Denne weekend har jeg været på kursus, og har været spændt på om jeg kunne styre det med maden, når det nu ikke var mig selv der skulle lave den, men det er nu gået rigtig godt. Der var masser af sunde ting, og jeg havde ingen problemer med at lade slik og kage stå til de andre.
Jeg starter vægtkontrol hos lægen mandag, og glæder mig helt vildt til at vise ham min kostdagbog for denne uge, så jeg kan få nogen kommentarer derpå. Ved godt at det kniber med proteiner, så det skal jeg blive meget bedre til i den kommende uge....
16 år1. juni 2008 kl. 07:19
Tillykke - hvor er det bare godt gået!
Du må virkelig have været standhaftig - super flot :)
For mig er det altid en prøvelse at "spise ude", da jeg nemt falder for fristelser, men du stod flot imod og endte endda med et vægttab - Imponerende!
16 år1. juni 2008 kl. 08:03
I mandags var jeg hos lægen til kontrolvesøg. Det blev en god lang snak om kost, motion og motivation. Efter et nøje tjek af min kostdagbog, blev den godkendt, og jeg fik afvide at det jeg gør er helt fint.
Jeg er begyndt at cykle nu ca 5 kilometer om dagen, og håber det kan hjælpe både vægten og konditionen med at gå den rigtige vej.
I morges efter en tur på vægten var der gode resultater.
Startede o på 120 kilo 1. januar 08 og vejer pt. 105.9. Siden jeg startede herinde er der røget 3.1 kilo så er ganske tilfreds.
Kan bare se at det her er det helt rigtige for mig.
16 år5. juni 2008 kl. 20:36
Rigtig godt - dejligt at du er på sporet og holder fanen høj.

Også godt træk med cyklen. Det er en god måde at komme igang på!
16 år5. juni 2008 kl. 21:28

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...