Hm.. det er ikke så godt at gå rundt med ondt i maven før man skal vejes. Det tyder lidt på at man godt kan justere sin holdning til kuren. Fordi du vil ikke kunne undgå at der kommer perioder hvor du ikke taber dig uanset hvor fornuftigt du har spist.
Og hvis man har et sådan forhold til ens kur at man ligefrem har ondt i maven før man skal vejes, så kan man sandsynligvis heller ikke håndtere vægt-stilstand fornuftigt.
Hvad ville der være sket, hvis din vægt ikke havde vist vægttab? Hvordan ville du have reageret? Hvis du taster ind hver dag, så kan du jo se på din info-side at du har haft det energiunderskud som du har målsat. Ville du have reageret med at øge dit mål for at indhente det du ikke tabte dig i denne uge? Eller ville du have ødelagt de to konfirmationer for dig selv ved at have det dårligt over hver bid du spiste? Det kan være en god idé at forberede sig lidt mentalt på forhånd så man ikke ryger i "så-kan-det-også-være-lige-meget"-fælden eller "nu-sulter-jeg-mig-bare"-fælden.
Hm... nå, her sidder jeg og belærer dig om at håndtere nederlag mens du fejrer et flot vægttab.... Det er super godt at fejre vægttab og juble sin glæde ud til hele verden!
Tillykke med dit flotte vægttab. Kan sandelig godt forstå du tog en dans med sønnen.
øv eller jubii......
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+iakob
re: øv eller jubii......
16 år17. april 2008 kl. 08:57
lillemand (slettet)
Har det underligt med dit svar.....ja jeg synes det er hæsligt at gå på vægten!!!!! men kan da godt håndtere hvis vægten står stille - eller går op.
JEG ER EN MEGET MÅLBEVIDST PIGE så hvis vægten står stille er det da øøøøøøøøøv, jeg er gået på kur for at tabe mig, men står vægten stille bliver det ikke hysteri og ingen mad, er iflg.min fødselsdato voksen.
Troede at denne side var til skullerklap og opbakning - ikke selvlært psykologi og negativ tangegang.
Du har selv tabt dig og har du ikke selv været nervøs for om du havde taget på????
Som jeg skrev forstår ikke helt mit vægttab...har nemlig fået mc donalds og lagkage i sidste uge......
MEN JEG HAR TABT MIG 1,6 KILO SIDEN FREDAG OG DET ER
JUBIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Smil til verden - så smiler den også til dig - positive tanker klarer hjernen :-)
JEG ER EN MEGET MÅLBEVIDST PIGE så hvis vægten står stille er det da øøøøøøøøøv, jeg er gået på kur for at tabe mig, men står vægten stille bliver det ikke hysteri og ingen mad, er iflg.min fødselsdato voksen.
Troede at denne side var til skullerklap og opbakning - ikke selvlært psykologi og negativ tangegang.
Du har selv tabt dig og har du ikke selv været nervøs for om du havde taget på????
Som jeg skrev forstår ikke helt mit vægttab...har nemlig fået mc donalds og lagkage i sidste uge......
MEN JEG HAR TABT MIG 1,6 KILO SIDEN FREDAG OG DET ER
JUBIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Smil til verden - så smiler den også til dig - positive tanker klarer hjernen :-)
16 år17. april 2008 kl. 14:41
iakob
Siden er da helt sikkert til skulderklap og opbakning. Men vel også til velmente advarsler og råd? Vi er vel her for at hjælpe hinanden?
Jeg mente ikke noget ondt med det - jeg blev bare lidt bekymret for dig fordi du skrev det om ondt i maven. Rigtig mange der er på kur, har problemer med at håndtere netop den situation at vægten enten står stille eller stiger lidt selvom de har spist helt rigtigt og motioneret - og disse problemer har ikke noget med alderen at gøre. Det er bare en svær situation og den bliver sværere at håndtere hvis man ikke er forberedt på den.
Det var ikke min mening at nedgøre dit vægttab (overhovedet ikke) eller dig. Slet ikke. Hvis jeg gik dig for nær, så undskylder jeg.
Det er altså også et superflot vægttab - rigtig stort vægttab. Jeg kan godt forstå du jubler.
TILLYKKE!
Jeg mente ikke noget ondt med det - jeg blev bare lidt bekymret for dig fordi du skrev det om ondt i maven. Rigtig mange der er på kur, har problemer med at håndtere netop den situation at vægten enten står stille eller stiger lidt selvom de har spist helt rigtigt og motioneret - og disse problemer har ikke noget med alderen at gøre. Det er bare en svær situation og den bliver sværere at håndtere hvis man ikke er forberedt på den.
Det var ikke min mening at nedgøre dit vægttab (overhovedet ikke) eller dig. Slet ikke. Hvis jeg gik dig for nær, så undskylder jeg.
Det er altså også et superflot vægttab - rigtig stort vægttab. Jeg kan godt forstå du jubler.
TILLYKKE!
16 år17. april 2008 kl. 20:04
lillemand (slettet)
ok.. havde tænk dette indlæg, som en mulighed for at få afløb for forglæder og sorger.... så vi kunne skulderklappe hinanden... god mini ferie.
Hilsen Sanne
Hilsen Sanne
16 år17. april 2008 kl. 21:48
bruger slettet
STORT tillykke! :)
Synes det er dejligt at den er gået SÅ meget nedad! :)
Jeg tror det er naturligt at stå op på vægten med kriller i maven og lidt tanker som " Åh åhhh....!!!"
For selvom man laver 100% efter bogen så er det ikke sikkert at man har tabt sig, og har man nu også tabt som man har forventet og håbet!?
Der er rigtig mange ting som gør at man kan have ondt i maven over at stige på vægten! ;)
Så atter stort tillykke herfra! :)
Synes det er dejligt at den er gået SÅ meget nedad! :)
Jeg tror det er naturligt at stå op på vægten med kriller i maven og lidt tanker som " Åh åhhh....!!!"
For selvom man laver 100% efter bogen så er det ikke sikkert at man har tabt sig, og har man nu også tabt som man har forventet og håbet!?
Der er rigtig mange ting som gør at man kan have ondt i maven over at stige på vægten! ;)
Så atter stort tillykke herfra! :)
16 år18. april 2008 kl. 10:26
bruger slettet
ha ha har personligt ikke været på vægten de seneste par år!
16 år18. april 2008 kl. 12:56
lillemand (slettet)
i denne uge er det øøøøøøøøøv.......
har taget 900 gram på - 1 portion kokossuppe - smørstegte kartofler - sovs - islagkage - brunkage mm.
2 konfirmationer og en gang møderguppe - jeg må på med vanten!!! Er dog stadig tilfreds med mit vægttab
NÆSTEN 4 PAKKER MARGERINE.
Hvordan er jeres uge gået - i denne uge er vægten ØØØØØØØV for mig, har ingen fristelser i næste uge så det kan kun gå den rigtige vej igen.
NEMLI´ NED.
HÅBER I ANDRE HAR HAFT SUCCES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111:-D
har taget 900 gram på - 1 portion kokossuppe - smørstegte kartofler - sovs - islagkage - brunkage mm.
2 konfirmationer og en gang møderguppe - jeg må på med vanten!!! Er dog stadig tilfreds med mit vægttab
NÆSTEN 4 PAKKER MARGERINE.
Hvordan er jeres uge gået - i denne uge er vægten ØØØØØØØV for mig, har ingen fristelser i næste uge så det kan kun gå den rigtige vej igen.
NEMLI´ NED.
HÅBER I ANDRE HAR HAFT SUCCES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111:-D
16 år25. april 2008 kl. 10:16
Kirsten P (slettet)
Jeg har det sådan at ved konfirmationer og andre større fester lade jeg kur være kur, og må tage det med der kommer.
Det står anderledes til med mødregrupper, en mindre sammenkomst hvor man godt kan sige at men vil tabe sig(når det kommer til stykket, er der vel flere i en mødregruppe, der har noget de gerne vil af med)
Nu har du en uge uden fristelser, så skal vægten nok arte sig igen. Min erfaring er også at man skal tage fat med det samme. Jeg tog sidste år 5 kg. på fordi jeg lod stå til i min ferie og ikke tog mig sammen til a tabe dem med det samme. Det er dem jeg er ved at tabe nu (mangler ½ kg) og nu er det snart ferietid igen.
Det står anderledes til med mødregrupper, en mindre sammenkomst hvor man godt kan sige at men vil tabe sig(når det kommer til stykket, er der vel flere i en mødregruppe, der har noget de gerne vil af med)
Nu har du en uge uden fristelser, så skal vægten nok arte sig igen. Min erfaring er også at man skal tage fat med det samme. Jeg tog sidste år 5 kg. på fordi jeg lod stå til i min ferie og ikke tog mig sammen til a tabe dem med det samme. Det er dem jeg er ved at tabe nu (mangler ½ kg) og nu er det snart ferietid igen.
16 år25. april 2008 kl. 13:45
lillemand (slettet)
Et 1/2 kilo det er da flot..... så har du noget dit mål - super sejt.....
16 år25. april 2008 kl. 20:37
Jeg har gået hele dagen igår og frygtet for vejningen idag - vejer mig ellers altid om fredagen, men vi skal i byen.....
Havde ondt i maven da jeg stod op-af bare skæk for at vægten var gået op, så det gode resultat fra sidste uge var væk og vi kunne sige 1-1...
Men jeg fik vandt vægetn er gået nedaf med 1,6 kilo siden sidst - forstår det ikke helt....men har lige danset sejersdans med min søn på armen.
Så i denne uge er det JUBIIIIIIIIIIIIII
så må vi se i næste uge... "2 konfirmaioner i week-enden og mødergruppe på tirsdag" - gys ;-| om det bliver øv .
Håber også i oplever succes !!!!!!! .-D
JUBIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII