intet vægttab

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

intet vægttab
nogen forklaring på hvorfor jeg ikke taber mig. mit kcal underskud ser sådan ud for de sidste 6 dage: -1116 , -211 , -751 , -847 , -1609 , -840. Jeg prøver så vidt jeg kan at få glade smilyer i alle, kan dog knibe med fisk. og har nogle dage ikke nok kulhydrat. spiser masser af frugt og grønt. men tager ligeså stille på.
16 år23. marts 2008 kl. 08:33
re: intet vægttab
Jeg ved det ikke, men måske er din aktivitet sat forkert, så du tror du forbrænder mere end du gør.
Der kan også komme pauser i et vægttab, meget frustrerende, men det vender som regel igen
16 år23. marts 2008 kl. 10:27
Hejsa

Hvis du dyrker motion, kan det være at du er ved at opbygge muskelmasse, og muskler vejer mere end fedt.. Så det kan være en god ide at måle sig, for ofte forsvinder der cm. selvom at vægten står stille..

Og så vil ens krop næsten altid få en periode hvor den står stille.. Det er jo en stor forandring for ens krop, og den vil kæmpe for hvad den mener en dens, nemlig fedtet..

Men giv ikke op, vægten skal nok rykke på sig :o)
16 år24. marts 2008 kl. 04:37
Seks dage føles som lang tid, men det er faktisk helt normalt - og meget, meget frustrerende.

Hvis du snart skal have mens, kan det også være en forklaring.

Du kan dobbeltchecke dit aktivitetsniveu ved at taste en normal dags motion ind og finde ud af hvilket aktivitetsniveau det giver dig på info siden. Derefter går du tilbage til en dag hvor du ikke har tastet motion ind og ser på infoside hvad aktivitetsniveauet er. De to tal skal helst ligne hinanden noget.

Husk også at hvis du tager delvise dage ind, så tager programmet ikke hensyn til dit aktivitetsniveau på profilen men beregner 8 timers søvn og resten som stillestående arbejde.

Ellers er der ikke andet at gøre end at se tiden an mens du fortsætter (ikke optrapper) din diet.

Hvor mange kcal får du om dagen?
16 år24. marts 2008 kl. 07:50
jeg intaster ikke motion , netop for ikke at give et forkert billede. så absolut lavt aktivitetsniveau. men er jo aktiv ,så jeg burde egentligt forbrænde mere end programmet siger. jeg indtager mellem 1200-1700 kcal, enkelte dage er jeg nede på 800-900.
16 år24. marts 2008 kl. 08:49
Min vægt er hellere ikke meget for at rykke sig. f.eks.gik der fra d. 24 jan til d. 2marts hvor der overhovedet ikke skete noget som helst selvom jeg havde underskud hver dag. Jeg gik hver dag op på vægten med den forhåbning at I dag mååe der være sket noget.

Jeg fandt trøst i at jeg havde smileys i det meste og at så spiste jeg da i det mindste sundt.

Alternativet var vel også at opgive livsstilsændringen og blive federe og federe, det synes jeg heller ikke jeg har lyst til. Efterhånden er der også så mange ting som er blevet en livstil, f.eks min motion
16 år24. marts 2008 kl. 09:26
Um.. hjælp mig lige her - hvor mange kalorier / kj er det man mindst skal have dagligt? Altså for at holde kroppen igang?
16 år24. marts 2008 kl. 16:20
hej iakob

man skal mindst have et indtag på 1200kcal for at det ikke skal gå ud over de livsvigtige organer i kroppen.
lise
16 år24. marts 2008 kl. 18:13
Jeg mener det er forskelligt fra person til person, hvor mange kalorier de som minimum skal have
16 år25. marts 2008 kl. 09:07
Men et totalt kalorieindtag på 800-900 kcal - det lyder jo lidt kontraproduktivt. Hvis man kommer for langt ned i energiindtag så slår der nogle hungernøds-mekanismer til i kroppen hvor den forsøger at holde på den vægt den har.
16 år25. marts 2008 kl. 12:30

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });