Forummet er her jo for at vi kan komme ud med både frustrationer og glæder, så bliv da endelig ved :)
Lige præcis de søde sager har jeg ikke så svært ved, men så er der så meget andet, jeg går og savner. Og ja, det er svært!
Men så længe, det er gået bare lidt den rigtige vej, så er motivationen der - lad være med at tænke på, om det er gået skidt den sidste uge. Tænk på, at så er det næste uge, eller næste uge igen, hvor du rigtigt kan se det ;-)
#2 af claus (slettet)
Jeg har godt nok haft lyst til chokolade og slik, jeg glæder mig sindssygt til jeg er nede på 78 kg, så jeg kan grovæde af alt det lækre jeg forbyder mig selv i øjeblikket.
Men så går jeg ind og kigger på forummet, og ser folk har det ligeså svært som mig, og det gør mig stærk, det er fedt at vide at det man gør ikke er "Piece of Cake" men at folk faktisk har en udfordring i at holde sig fra slik og kage.
Jeg faldt dog i, i fredags, da jeg skulle bære ud efter mine kollegaer, de havde spist amerikanske pandekager med ahornsirup, og der var en pandekage hvor der sad lidt som jeg lige kunne smage, 5-10g eller sådan noget, det smagte jo ikke værst, og før jeg vidste af det havde jeg hældt sirup på og spist den i 2 bidder.
Jeg har ikke haft dårlig samvitthed over det, men tror bare jeg lader dem rydde op efter sig selv for fremtiden. Det er svært at holde sig fra lækre ting når man er alene.
Min vægt stod så stille i 3 dage, og jeg tænkte jeg ville spise 100-150 Kcal mindre pr måltid, og i morges viste resultatet sig så, og jeg har tabt 600g siden igår. Så selv om man står stille, kan der være mange årsager. Men det var rart at se at det giver pote det man gør.
Jeg begyndte i Motionscenter igår, desværre kan jeg først få lagt et program d. 19 Marts, sådan at jeg kan træne min overkrop, mine ben ved jeg godt hvordan jeg skal træne.
Jeg skal ud og løbetræne idag, fordi jeg er blevet snakket ind i at skulle løbe 10 km d. 1. Maj og jeg har ikke tænkt mig at komme sidst, hellere først så der håber jeg at have tabt 8,5 kg mere. Det også en af de ting der er lidt irriterende, at jeg ikke kan tage det roligt pga. sådan et løb. Havde jeg ikke haft det, så kunne jeg måske være mindre ligeglad med mit vægttab, men 10 Kg over 10 km, er meget at spare sine knæ for.
Undskyld jeg har brugt din tid, på at komme ud med nogle tanker, jeg syntes bare kampen er hård, og så ville jeg fortælle, at selv om du spiser som du skal, dyrker en masse motion, så kan vægten godt stå stille i nogle dage, men måske har du ikke været på toilettet, eller noget andet, men forbruger du mere energi end du indtager, så går det den rigtige vej, ligemeget hvad vægten siger.
God Kamp til alle.
Med venlig hilsen
Tommy
PS.: Som jeg skrev i starten, så hvorfor jeg startede dette indlæg var fordi at når folk "klynker" over hvor svært det er, så får det personer som mig til at tænke, hvis de ikke kan og jeg kan, så er jeg en bad-ass, måske lidt banalt, men det gjorde at jeg ikke købte chokolade igår, selvom jeg tænkte, hvad kan 100g gøre. Ikke andet end at ødelægge min selvtillid.