Hvor er det dejligt du nåede frem til noget så afgørende!
I vores samfund spørger vi jo tit andre om hvordan de har det. Men standardsvar er er jo altid at man har det godt.
Ja det er nok godt at spørge sig selv og så svare sig selv ærligt. Og have en plan for hvad man gør når man ikke har det godt så man ikke bare spiser en masse.
#2 af slank2008 (slettet)
Jeg er slet ikke i tvivl om at min overvægt er en kobination af gener og dårlig selvværd. Der er ting som først nu er gået op for mig, og det kan godt være en skræmmende oplevelse!
Jeg har altid set min barndom som værende fantastisk og dejlig, men jeg har altid haft dårlig selvværd og haft tendens til at trøstespise, når jeg havde det skidt!
I dag kan jeg se (det gik rigtig op for mig i dag) at noget jeg har brug for i dag, er noget som jeg faktisk manglede da jeg var barn: HVORDAN HAR DU DET HELLE? - det er den sætning min sygeplejeske og jeg snakkede om i dag.
Så vidt jeg husker, blev jeg ikke spurgt om det da jeg var barn, og blev jeg spurgt; sagdejeg bare "OK!" - det har fulgt mit voksne liv og har resulteret i at jeg har svært ved at mærke hvad jeg reelt føler.
Så når jeg har det skidt og ÆDER, går der dage inden jeg opdager det, og så skal jeg bruge et par dage til at hive mig op igen, det gør at jeg tager på...
Da jeg havde en periode på 1 år hvor jeg HELE TIDEN havde det skidt og var ked af det, er det jo klart at jeg tog volsomt på... :(
Nu er det en gang i mellem jeg har nogle dage med travlthed, stress, tristhed eller bare er søvnig, og det skal være ok at føle det sådan, jeg skal bare være bevidst om det. Er jeg bevidst om det, så kan jeg også "styre" mig selv og ikke gå i køleskabet, men i stedet gå en tur, være kreativ eller sidde lidt og skrive her på madital. :)
Jeg har meget mere på hjertet ang dette, men dette indlæg er vidst langt nok... ;)
Tænkte bare om andre har gjort sig sådanne tanker???
- er du på rette vej???
Knus og god aften!