Tøj

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Tøj
Et problem som jeg har stødt på er tøjet. Når man har tabt sig lidt - nok til at tøjet hænger - men stadig er langt fra sit mål, hvad gør man så?

Bruger formuer på tøj som alligevel kun passer i nogle få måneder?

Hvad gør I?
17 år6. januar 2008 kl. 16:58
re: Tøj
Jeg er ikke så god til at smide ud, så jeg regner faktisk med, at jeg har gammelt tøj liggende, der passer på hele vejen ned. Men som mand skal der jo heller ikke helt så meget tøj til, for at jeg klarer mig...
17 år6. januar 2008 kl. 17:13
Jeg har vist også noget 80'er tøj liggende, men det vil jeg altså ikke vise mig offentlig i :)
17 år6. januar 2008 kl. 17:26
hej iakob

jeg har faktisk et habitsæt hængende som jeg ikke har kunnet passe i mange år. det havde jeg da på til sidste stævne og det var også et sæt der var købt sidst i firserne. farven er lilla og og den farve er jo også fremme i dag ;O)
yderligere har jeg et par stramme cowboy-bukser liggende fra da jeg var tynd (70kg ) og dem kan jeg knappe nu , mangler bare lige at kunne lyne dem så jeg også kan trække vejret. ;O) og de sidst nævnte bukser motivere mig til at forsætte.

jeg må indrømme at jeg har købt tøj ca hver 3 måned som året er gået. så nu har jeg bukser fra str 46 og ned til nu 42. og bluserne er gået fra 48 eller xl og ned til 44 og eller nu medium. de fleste af bluserne er nu smidt ud. men bukserne har jeg gemt. ( til skræk og advarsel,;O) )
men nu køber jeg heller ikke mere før det bliver sommer igen.
lise
17 år6. januar 2008 kl. 18:04
Jeg køber ikke tøj så ofte, så jeg får også et problem lige pludselig, men det tager jeg som et luxusproblem. :-)

Heldigvis har jeg en mor som er udlært syerske. Hun kan med et svuptag sy mine bukser ind. Men jeg ved da også med mig selv at når jeg har tabt måske 5 kilo mere eller sådan - så vil jeg elske at komme ud og købe lidt tøj som gør noget for min nye figur.

Ifølge Dr Phil er det vigtigt ikke at ha de store bukser liggende, for så er det for nemt at blive tyk igen hvis tøjet bare er der. Hvis man skiller sig af med det - eller får det syet ind, så er der altså ikke noget tøj hvis man tager på igen og så skal man enten købe noget nyt eller se at holde vægten nede. Men jeg kan da godt se det sjove i at ha nogle af de gamle bukser gemt, så man kan hoppe i dem og få et af de der billeder. hvor man virkelig kan se at man har tabt sig.

Mvh. Karina
17 år6. januar 2008 kl. 21:36
jeg ved godt jeg ikke mangler 10 kg mere, men det gjorde jeg i efteråret... men håber det går jeg ogfså lige besvarer dette emne...

har du overvejet bare at finde lidt midlertidig tøj brugt, enten over internettet eller i en genbrugbutik, for det er jo alt for mange penge at kyle ud på den måde:)

jeg har selv samme problem, alle mine bukser er ved at slaske, men jeg venter altså lige til jeg er færdig med at tabe mig for jeg er fattig studerende, så jeg må leve med en hængerøv indtil målet er nået;-)
17 år7. januar 2008 kl. 07:15
Har desværre ikke stødt ind i problemet endnu, men det GØR jeg jo
lige om lidt. Regner med at købe lidt nyt efter hver 5 kg ca det skulle ca være et nummer ned. Har nu aldrig rigtigt de sidste mange år købt særligt meget da jeg føler mig tyk så kun købt det mest nødvendige og så sagt det køber jeg når jeg vejer....... kan i kende det ? :-)
kh Zentu
17 år7. januar 2008 kl. 08:49
Jeg vil smide det ud der er for stort for hver ca. 5 kg og købe billigt nyt/genbrug. For mig er det vigtigt der ikke er stort tøj i huset. Desuden giver det motivation og glæde at skifte tøjet ud og det er en god belønning til en selv og så kan man virkelig se der sker noget.

Lige for tiden er der gode tilbud så jeg har købt lidt billigt tøj der er lidt for lille som jeg kan skifte til. Hvis jeg har tøjet i huset har jeg ingen undskyldninger.

Men hvis man kan vente til man når sit mål/delmål er det jo også fint. Det kommer nok an på ens personlighed hvad der virker for en.
17 år7. januar 2008 kl. 09:58
Jeg har et par af de store bukser liggende, som jeg har tænkt mig at gemme. Men kun et par. De andre skal ud og nu sidder de efterhånden sådan på mig at jeg ikke kan vise mig i dem mere.

Men jeg fandt inde bagerst i mit skab et par lav-tajlede bukser som jeg på et tidspunkt i efteråret købte for 20-30 kroner i Bilka. Min mavedelle bliver ikke helt holdt tilbage på samme måde som i mine andre bukser, men jeg kunne passe dem!!! Det kunne jeg ikke sidste gang jeg var i dem og så havde jeg faktisk glemt at om dem!!

Og i morgen skal jeg ud at shoppe med min søster og hendes 6 måneder gamle baby, så skal vi rigtig hygge os og jeg skal have en masse ny tøj, især bukser og sportstøj (har allerede købt aerobic-sko som jeg skal prøve i aften for første gang).

Og i overmorgen, senest i weekenden, så rydder jeg op i mit skab. Nogen som vil have tøj i str 42-44-46? Hvis I selv henter det, så kan I få det.
17 år7. januar 2008 kl. 10:01
da jeg var på kur sidst .. smed jeg ALT det væk der blev for stort ... det er for nemt at tage på hvis tøjet ligger i skabet ( det gik nu også fint med at tage på uden tøjet :-( )

Men ellers købte jeg jo også altid noget billigt man lige faldt over ... kikkede endag i genbrug ... meeeen .. den str jeg har er det godt nok svært ... hvis det ikke skal være gammel konetøj *G* .. så det var nok mest i føtex og a-z jeg fandt noget

iacob .. det var da et lækkert tilbud .. men tror ikke lige jeg er i den str endnu *S*
17 år7. januar 2008 kl. 10:06

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...