Det er muligt at du lider af en ubevidst spiseforstyrrelse. Jeg har selv lidt af anoreksi indtil for et halvt år siden. Jeg bryder mig heller ikke om at spise i nærheden af andre, og hader derfor sociale arrangementer hvori der indgår spisning. Jeg har selv haft pissesvært ved at tage på. Jeg plejede dog at veje 48kg, men den måde hvorpå jeg har taget på, har været gennem ædeflip og bulimi så den har absolut ikke været sund, så jeg har svært ved at råde dig på det punkt.
Men jeg vil helt sikkert anbefale dig at tale med en psykiater om dine følelser omkring mad, fordi jeg tror ikke at dit vægtøgningsproblem er fysisk, du har nok nærmere en psykisk barriere mht. at spise nok mad. Og tal med en diætist, for du har måske et billede af at du spiser nok, men måske får du for lidt alligevel.
Det behøver ikke dreje sig om anoreksi, men man kan sagtens have nogle uspecificerede, atypiske, milde spiseforstyrrelser. Men pas nu rigtig godt på at det ikke udvikler sig i en uheldig retning, for anoreksi er fandme ikke sjovt...
#2 af bruger slettet
jeg er en pige på 15 år, jeg er 164 og vejer 42 kilo. sidste år i sommerferien tabte jeg mig 10 kilo (det vil sige jeg vejede omkring 51 kilo før) jeg kom helt ned og veje 38 kilo. men jeg har dog taget lidt på. alle mine venner siger at jeg er tynd og burde tage 5 kilo på. jeg kan også godt selv se at jeg er tynd, men jeg føler ikke selv at det er et problem. jeg vil gerne tage lidt på. men jeg bryder mig ikke om at pise når andre kigger på mig. derfor spiser jeg aldrig noget i skolen. har i nogle råd til hvad jeg kan gøre?
-hvis jeg taber mig mere eller ikke tage på, skal jeg indlægges.
Knus pernille.