#1 af calcit
Et direkte spørgsmål!
Du læser en tråd i debat > off topiccalcit
Et direkte spørgsmål!
Vil godt høre jeres holdninger. Faktisk er det noget jeg husker andre har sagt - men nu tænker over. Og det har jeg så lagt mærke til.Det handler om noget meget tykke personer som når de er ude og spise hos venner ikke spiser ret meget. Ikke fordi maden ikke er god eller noget. Men hvorfor er det sådan? Har I et bud.? Hverken kage eller dessert bliver rørt. Og det er hver gang.....overvægten afslører dog at der dagligt er et enormt indtag. Hvorfor?
11 år10. marts 2013 kl. 21:56
calcit
re: Et direkte spørgsmål!
Er det noget du selv har oplevet eller gjort ?
11 år10. marts 2013 kl. 22:01
sentus
vil mene at det generelt er fordi vi gerne vil gøre os gode over for andre mennesker, og vise at vi godt kan holde igen. og så er det nemmere at styre sig selv når andre kigger på, og så slippe det hele igen når man kommer hjem og der ikke er nogle der kigger på hvad man kører ind. Tror vi alle har bare lidt af det i os.
11 år11. marts 2013 kl. 06:22
kupej
Jeg kan ikke genkende det ! Jeg vejede for 3 måneder siden 144 kg, og har aldrig været besværet af det, og spiste indtil for 3 måneder siden alt hvad jeg kunne selvom der var andre tilstede.
Jeg besluttede 1 dec at jeg ville ned på 125 kg inden 1 juni, det svarer ca. til 100 gram om dagen, og ved at følge hvad jeg spiser, så er jeg dd nået ned på 132 kg.Jeg spiser stadig alt , men i mindre mængder, og har intet besvær med at holde mit fortsæt.
Jeg besluttede 1 dec at jeg ville ned på 125 kg inden 1 juni, det svarer ca. til 100 gram om dagen, og ved at følge hvad jeg spiser, så er jeg dd nået ned på 132 kg.Jeg spiser stadig alt , men i mindre mængder, og har intet besvær med at holde mit fortsæt.
11 år11. marts 2013 kl. 09:16
Frk Lykkebo (slettet)
Jeg gør det selv... Hvis jeg spiser kage, dessert eller andet usundt er det MEGET små mængder. Jeg bryder mig heller ikke om at spise foran folk jeg ikke kender..
Det er fordi jeg VED hvad folk tænker når de ser mig spise en is, jeg tror ikke mine venner eller min familie tænker sådan om mig, jeg tror ikke de ligger mærke til min overvægt mere, det er jo bare en del af mig...
Jeg ser tit et meget overvægtigt par handle i min lokale Føtex, hun er så stor at hun sidder i kørestol, han halter prustende bagefter med sveden haglende af sig. De handler ekstreme mængder mad ind, og der er absolut ikke sund mad. Når jeg ser hvad de handler tænker jeg at de burde lægge de 5 poser chips tilbage og købe sig nogle gulerødder, jeg får SÅÅÅ dårlig samvittighed over min tanke gang, jeg burde ikke dømme nogen overhovedet.
Men derfor er jeg meget bevidst over mine indkøb og hvad jeg spiser foran andre, jeg ved hvad de tænker og tanken om at de ser på mig og tænker at den hval burde lade desserten stå gør så ondt at det er nemmere at lade være med at spise...
Gav det mening??
Det er fordi jeg VED hvad folk tænker når de ser mig spise en is, jeg tror ikke mine venner eller min familie tænker sådan om mig, jeg tror ikke de ligger mærke til min overvægt mere, det er jo bare en del af mig...
Jeg ser tit et meget overvægtigt par handle i min lokale Føtex, hun er så stor at hun sidder i kørestol, han halter prustende bagefter med sveden haglende af sig. De handler ekstreme mængder mad ind, og der er absolut ikke sund mad. Når jeg ser hvad de handler tænker jeg at de burde lægge de 5 poser chips tilbage og købe sig nogle gulerødder, jeg får SÅÅÅ dårlig samvittighed over min tanke gang, jeg burde ikke dømme nogen overhovedet.
Men derfor er jeg meget bevidst over mine indkøb og hvad jeg spiser foran andre, jeg ved hvad de tænker og tanken om at de ser på mig og tænker at den hval burde lade desserten stå gør så ondt at det er nemmere at lade være med at spise...
Gav det mening??
11 år11. marts 2013 kl. 09:25
calcit
husker selv til fest at jeg var placeret længst væk fra Tag selv bordet. Alle der var tilstede var super tynde i hele familien. NÅr jeg skulle hente mad så skulle jeg gå forbi alle - og det blev gloet. Ikke at jeg tog mere end de andre....det var meget ubehageligt....og frækt.
11 år11. marts 2013 kl. 11:13
tynd74
jeg vil mene det desværre er fordomme og ikke altid sandt.
når vi havde vores yngste datter med i by, hun er grov bygget og har altid æret kraftig, lige fra lille af. og hvis hun så en enkelt gang fik en sodavand eller is, kommentede folk det straks, og sagde . ja det får hun da vist rigeligt af. jeg blev så ked af det , for det var jo slet ikke sandt. jeg lavede altid et fad om fredagen ( indelt i rum ) agurk, stave af gulerod og æbler og sidste rum var der lidt slik i og slikket tog min mand, selv om hun måtte , rørte hun det ALDRIG. og tit spiste hun næsten intet i tre uger og derefter fik en uge med normal indtag af føde ( denne rytme lavede hun selv. så nej det er ikke sandt
når vi havde vores yngste datter med i by, hun er grov bygget og har altid æret kraftig, lige fra lille af. og hvis hun så en enkelt gang fik en sodavand eller is, kommentede folk det straks, og sagde . ja det får hun da vist rigeligt af. jeg blev så ked af det , for det var jo slet ikke sandt. jeg lavede altid et fad om fredagen ( indelt i rum ) agurk, stave af gulerod og æbler og sidste rum var der lidt slik i og slikket tog min mand, selv om hun måtte , rørte hun det ALDRIG. og tit spiste hun næsten intet i tre uger og derefter fik en uge med normal indtag af føde ( denne rytme lavede hun selv. så nej det er ikke sandt
11 år12. marts 2013 kl. 08:10
Lovely
Jeg vil tro, at det som oftest foregår inde i overvægtiges (mit) hoved. Generelt tror jeg ikke, omverdenen beskæftiger sig så meget med andres forhold, og tænker særlig meget over, hvad fremmede mennesker på gaden spiser. Tror kun det er et problem, hvis man selv gør det til et problem.
Man skal have forståelse for, at man ikke nødvendigvis er centrum i andres univers. Kun i sit eget.
De fleste har alt for travlt med deres eget liv, til at tænke indgående over, hvad andre bør og ikke bør gøre - de har deres eget liv at tænke på.
Lovely
Man skal have forståelse for, at man ikke nødvendigvis er centrum i andres univers. Kun i sit eget.
De fleste har alt for travlt med deres eget liv, til at tænke indgående over, hvad andre bør og ikke bør gøre - de har deres eget liv at tænke på.
Lovely
11 år12. marts 2013 kl. 08:18
calcit
vil håbe du har ret Lovely er desværre ikke enig....
Meningen med tråden var ikke at være dommer. Men det er nogen gange sundt at vende oplevelserne med andre......og det var hensigten!
Meningen med tråden var ikke at være dommer. Men det er nogen gange sundt at vende oplevelserne med andre......og det var hensigten!
11 år14. marts 2013 kl. 10:58
Lovely
Calcit.... måske har jeg ikke ret, men erfaringen siger mig, at bare fordi man selv er fokuseret på sine egne fejl og mangler (eller det man tror er fejl og mangler) er andre det ikke. Det kan da godt være, man lige tænker noget i forbifarten.. men det er jo glemt igen - sekundet efter; og så er det jo fuldstændig ligegyldigt.. en flygtig tanke i et uendeligt univers...
Tror livet bliver nemmere i det øjeblik man erkender, at man ikke er herre over andres tanker... eller centrum i andres liv
Tror livet bliver nemmere i det øjeblik man erkender, at man ikke er herre over andres tanker... eller centrum i andres liv
11 år14. marts 2013 kl. 19:43