Jeg tror, at herhjemme har vi den regel, at den der laver maden bestemmer!
Det er vist "oplyst enehersker". Vi prøver nok begge to at lave noget den anden nogenlunde kan være med på - men jeg laver bestemt IKKE flødesovs eller lign, de dage, hvor der er mig der bestemmer. Det bliver så lavet af ham selv de dage, han laver mad.
Dvs. når jeg laver mad, får vi det sådan som jeg vil have det med ekstra grønt osv, og når det er kærestens dage, så får vi den gryderet eller hvad det nu er, som han vil have. Og så kan jeg (selv) lave det tilbehør, jeg helst vil have, når jeg nu ikke lige synes, det er så godt at spise så meget ris til.
Men jeg synes, det er en god ordning. Ville nu heller ikke gide at lave sær-retter til hver enkelt, men det er nok bare mig ;-) Det synes jeg simpelthen tager for lang tid. Det kan jeg slet ikke forestille mig at gøre.
Kæresten bliver selv sat til kødgryderne, hvis der er brok. :-D
#2 af Superwoman
Den største forskel er nok at jeg er vegetar - og kæresten og hunden har rottet sig sammen om at være indædte kødædere.
Jeg vil helst spise frugt og grønt og i den sundere afdeling, kæresten vil helst have alt med fedt og protein og synes at en agurk eller tomatskive på hotdogen er fint nok grønt ;-D
Jeg tæller kalorier og taster flittigt ind og tænker meget over, hvad jeg indtager af slik, chokolade osv, hvorimod kæresten snakker om at tabe sig et par kg, for derefter at hive chipsposen frem og gladeligt spise en god portion.
Vi spiser helt modsat af hinanden og det kræver lidt kreativ tænkning ind i mellem og til tider lidt mere madlavning end ellers.
I de perioder hvor han ikke er hjemme (han er pilot og arbejder i udlandet i perioder), spiser jeg helt anderledes kost end jeg ellers plejer at gøre, når han er hjemme.
Mange af jer andre oplever måske noget i samme stil, eftersom I prøver på at tabe jer/tage på eller vedligeholde og det er ikke lige det resten af familien gør. Og der opstår sikkert også nogle episoder hos jer, hvor I spiser noget forskelligt eller prøver på at få det hele til at gå op i en højere enhed...
Men hvordan er det egentlig hjemme hos jer? :-)