kold tyrker til nikotinen

Du læser en tråd i debat > off topic

kold tyrker til nikotinen
Jeg er hold op med at ryge tror jeg :) i hvert fald er det nu 6dage siden jeg røg det sidste hvæs på en smøg og selv om jeg savner det lidt så er det ok ikke at gå ud og ryge..

Rygestoppet fungerer på et time for time basis hvor ind imellem (specielt når jeg henter kaffe eller lige har spist eller er på vej i seng) så melder rygetrangen sig og så tager jeg stilling til om den smøg nu også er nødvendig og om det lille fix er pengene værd..

Jeg har først igår sagt til min mand og mine børn at jeg ikke har røget i flere dage... Det skete fordi min datter spurgte mig om jeg ikke ville være sød at stoppe med at ryge... Da jeg i min datters levetid ikke har røget indendørs var hun ikke klar over at jeg ikke havde røget :)

Jeg har hverken lovet mig selv eller andre at jeg vil holde op men nu er der gået 6dage imorgen er der sandsynligvist gået en uge så hvorfor skulle man starte med den dumme vane igen...
Min mand holdt op med at ryge for lidt over et år siden i forbindelse med han var indlagt på intensiv og derfor ikke kunne komme ud i tre døgn..
12 år12. januar 2012 kl. 13:02
re: kold tyrker til nikotinen
Super flot!!
Jeg har heller ikke røget i 7 dage i dag :)

Lige som jeg har anbefalet mange andre, vil jeg anbefale dig at læse "endelig ikke ryger", den har gjort at jeg i de 7 dage her ikke har savnet at ryge.. de første par dage indtil nikotinen kom ud af kroppen tænkte jeg da på at ryge når jeg var i en situation hvor jeg plejede at gøre det. men de sidste 4-5 dage har jeg slet ikke tænkt på at ryge.. det føles lidt som om at jeg aldrig har røget.. så jeg synes at bogen er noget nær det mest fantastiske der er sket mig :)
12 år12. januar 2012 kl. 21:17
Flot gået begge to:-)
12 år12. januar 2012 kl. 21:38
tak til jer begge og godt gået milleki..
milleki som jeg lægger op til er det her ikke et rygestop jeg er igang med men hvis det bliver reultatet så er det kanon... jeg ønsker ikke at komplkicere dette med hverken plaster plastiksmøger tyggegummi eller bøger... dette er en selvtest i kontrol og stædighed... hvis jeg kan holde mig fra den ene last så møske det giver kontrollen og selvtilliden til at få bugt med den næste...

det er supergodt det virker for dig men det er ikke lige min grej :)
12 år13. januar 2012 kl. 18:36
Hej mrs credible
tillykke med at du er ikke ryger.
prøv også økonomimetoden til at styrke dit rygestop.
man lægger de penge man ikke længere bruger på rygning i en ikke-ryger kasse.
fx.
IKKE-ryger kasse.indsæt 1.000kr pr måned.
opdel den pr år i følgende:
4.000kr til en tilbudsrejse + 2.000kr til lommepenge til rejsen.
2.000kr til julegaver,
4.000kr til januar shopping,

så kan du rigtigt mærke at det er fedt at være ikke- ryger.
12 år15. januar 2012 kl. 08:40
hehe jeg har gennem mange år kun røget er par cigaretter dagligt... så det ville tage mig mange måneder at gøre det på den måde :)
12 år15. januar 2012 kl. 17:43
flot at du kun har røget lidt i nogle år, så må det være nemmere at stoppe helt.
hvis du køber fx en T-shirt eller et par bukser. så vil det minde dig om at du er stoppet med at ryge hver gang du ser det.
held og lykke fremover.
12 år15. januar 2012 kl. 18:18
der er gået ni dage nu og jeg har da nogle timer hvor det er sværere end andre... på jobbet tænker jeg ikke på det for der har jeg ikke røget længe fordi man hverken må eller kan så det er mest når jeg har spist eller skal ind på jobbet eller lige har fået fri... det er nok de tre tidspunkter det er værst men det klarer jeg nok... CONTROL
12 år15. januar 2012 kl. 19:15
så gik der 17 dage uden smøger og jeg har nu valgt at lade venner og familie få det at vide da jeg nu mener jeg klarer mig resten af livet uden
12 år22. januar 2012 kl. 21:24
så er der gået 28dage og lysten melder sig kraftigere end tidligere... det er lidt svært men jeg ved jeg nok skal klare det...
12 år2. februar 2012 kl. 09:06

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });