#2 af Hvass (slettet)
Mål din fedt % i cm
Du læser en tråd i debat > off topicHvass (slettet)
re: Mål din fedt % i cm
Glemte lige at skrive at det er den som Misslulu har skrevet om tidligere.
Så tusinde tak for den Misslulu:)
Så tusinde tak for den Misslulu:)
13 år3. september 2011 kl. 21:34
Ablanu
Det kan desværre ikke helt måles sådan, selvom det ville være rart.. Hvis du skal have den målt rigtigt, er jeg bange for, at du skal have fat i noget 'ordentligt'..
13 år3. september 2011 kl. 21:48
Hvass (slettet)
Ablanu:
Nej det er jo også det jeg tænker, men det kan vel heller ikke være at et universitet lægger den ud, hvis den ikke kan give en nogenlunde korrekt % eller kan de???
der er jo et godt spring op til at den er for høj ( i mit tilfælde) jeg har gået og troet jeg havde en på min. 40:)
Nu vil jeg i hvertfald få undersøgt ved min læge om hun kan måle den helt korrekt også få det gjort, ellers må jeg ned i et fitnesscenter:)
Nej det er jo også det jeg tænker, men det kan vel heller ikke være at et universitet lægger den ud, hvis den ikke kan give en nogenlunde korrekt % eller kan de???
der er jo et godt spring op til at den er for høj ( i mit tilfælde) jeg har gået og troet jeg havde en på min. 40:)
Nu vil jeg i hvertfald få undersøgt ved min læge om hun kan måle den helt korrekt også få det gjort, ellers må jeg ned i et fitnesscenter:)
13 år3. september 2011 kl. 21:56
Ablanu
De er jo baseret på nogle ting så det nok ca passer, men man finder den stadig ikke på den måde.. Man kan godt, men der vil altid være variationer af folk.. Hvis du bliver trænet nok, bliver dine muskler jo også så store, at du vil kunne se 'tyk' ud ifølge den sammenhæng der :)
Jeg vil meget gerne høre svaret fra din læge/fitness-center også, kunne være godt at få sammenlignet :)
Jeg vil meget gerne høre svaret fra din læge/fitness-center også, kunne være godt at få sammenlignet :)
13 år3. september 2011 kl. 22:06
Hvass (slettet)
ja det tænker jeg nemlig. så derfor går jeg lige ingang med projektet på mandag:)
Jeg har bestemt ikke store muskler, jeg har en knæ skade så har ikke lavet noget motion i 3 uger:(
Men hvis den nu bare svinger 5% i forhold til den "rigtige" så er jeg jo stadig indefor normalen, det er sku underligt, har det på samme måde som da jeg opdagede jeg havde fået "normal" talje:)
Jeg har bestemt ikke store muskler, jeg har en knæ skade så har ikke lavet noget motion i 3 uger:(
Men hvis den nu bare svinger 5% i forhold til den "rigtige" så er jeg jo stadig indefor normalen, det er sku underligt, har det på samme måde som da jeg opdagede jeg havde fået "normal" talje:)
13 år3. september 2011 kl. 22:17
pityt
Jeg prøvede lige...og det ser altså lidt forkert ud i mine øjne. F.eks. vil den have, at jeg skal veje 61 kg...jeg er 180 cm høj og med min nuværende vægt på knap 65 kilo, er jeg ved at nå den absolutte bundgrænse...der stikker knogler ud allevegne og hvis jeg smed 4 kilo mere, ville jeg ligne en KZ-fange. Jeg har aldrig fået målt min fedt%, men jeg er temmelig overbevist om at den IKKE er så høj som den beregner viser.
13 år3. september 2011 kl. 23:52
Hvass (slettet)
pitit:
Har du målt rigtigt?
kvinder skal måle deres hofter, lår og læg.
første gang jeg tastede ind havde jeg ikke set det nemlig og det ændrede altså mit udfald ret meget.
men jeg syntes nu det er lidt sjovt, jeg er i hvertfald gået igang med at finde ud af hvor jeg kan få målt min rigtig.
Har du målt rigtigt?
kvinder skal måle deres hofter, lår og læg.
første gang jeg tastede ind havde jeg ikke set det nemlig og det ændrede altså mit udfald ret meget.
men jeg syntes nu det er lidt sjovt, jeg er i hvertfald gået igang med at finde ud af hvor jeg kan få målt min rigtig.
13 år4. september 2011 kl. 06:24
pityt
Hvass> Ja, det skulle jeg mene at jeg har,- jeg måler mig selv regelmæssigt.
Det kan godt være, at jeg skulle få målt min fedt% "rigtigt" også...bare for at kunne sige, at den side dér tager fejl ;o) Men uanset hvad, KAN den ikke komme med en vægtanbefaling når den ikke kender ens højde...jeg har f.eks. et forholdsvis stort hoftemål, men altså...når man er så høj som jeg er, betyder det på ingen måde, at man bør tabe sig.
Det kan godt være, at jeg skulle få målt min fedt% "rigtigt" også...bare for at kunne sige, at den side dér tager fejl ;o) Men uanset hvad, KAN den ikke komme med en vægtanbefaling når den ikke kender ens højde...jeg har f.eks. et forholdsvis stort hoftemål, men altså...når man er så høj som jeg er, betyder det på ingen måde, at man bør tabe sig.
13 år4. september 2011 kl. 11:44
Hvass (slettet)
pitit.
det er jeg helt enig med dig i, den sagde min ideal vægt var mellem 79 og 84, hvilket er for meget, jeg er 170.
men når jeg ser på min krop, vil jeg helt sikkert komme til at se syg ud hvis jeg vejer 65 som er ca midt i når man tager BMI.
men jeg er i hvertfald spændt på hvad den rigtige vil sige, når jeg får den lavet:)
det er jeg helt enig med dig i, den sagde min ideal vægt var mellem 79 og 84, hvilket er for meget, jeg er 170.
men når jeg ser på min krop, vil jeg helt sikkert komme til at se syg ud hvis jeg vejer 65 som er ca midt i når man tager BMI.
men jeg er i hvertfald spændt på hvad den rigtige vil sige, når jeg får den lavet:)
13 år4. september 2011 kl. 11:49
Jeg har fundet en side hvor man kan måle sin fedt % i cm i stedet for den tang eller en vægt.
Jeg har egentlig længe gerne ville vide hva pokker min er, kan bare ikke tage mig sammen (er sku også lidt bange for at det er slemt)
Men jeg prøvede så den her på Motion center, Aarhus universitet
(et forældet link til motion.au.dk er blevet fjernet)
Jeg er i chok min fedt % er "kun" på 21,3 og jeg har faktisk min ideal vægt.
kan det virkelig godt passe? er der så stor forskel på BMI og fedt%?? jeg har en BMI på 27,3, hvilket jo vil sige jeg er lettere overvægtig. men min fedt% ligger i den lave ende af normal. hmmm meget underligt.
Nå men nu er jeg nødt til at få den målt på en vægt, så jeg kan få endelig klarhed om hvordan det ser ud.