Øv, hvor en tone!

Du læser en tråd i debat > off topic

Øv, hvor en tone!
Jeg har tænkt og vendt og drejet, men er simpelthen nødt tl at sige noget, og så kan I tage det til jer som I har lyst.

Jeg synes der er kommet en rigtig uheldig tone her på madital, i forhold til sidst jeg var aktiv. Forum er til for at opmuntre og rådgive, hvor man kan. Ikke for at "tale" hårdt til, nedgøre eller håne.

Det var netop denne venlige tone, jeg fandt rigtig dejlig i forum og som gør at man har lyst til at skrive. Dette gælder bestemt ikke alle fora'er. F.eks på NHF er de nærmest ved at bide hovedet af en hvis man spørger om andres erfaringer mht et eller andet, og jeg så meget nødigt at det også blev tilfældet her.

Så bare en lille opfordring - formuler dig i venlige toner uanset om du er enig eller ej ;-)
13 år22. juni 2011 kl. 08:04
re: Øv, hvor en tone!
Jeg er helt enig med dig i det du skriver, især her inden for det seneste er der noge tråde hvor det er gået lige langt nok.

Jeg elsker forum, det er en stor del af min succes med mit vægttab, og jeg vil nødigt se at det fortsætter sin nuværende udvikling.

13 år22. juni 2011 kl. 09:10
Kan I ikke pege lidt på hvilke tråde i mener, for jeg spekulerer jo nu på om jeg er een af dem der ikke bruger god tone .......
13 år22. juni 2011 kl. 09:19
Hej Veile

En aktuel tråd er den der kører i vægttabsforummet vedr. egen kur. Du har deltaget i tråden, men syntes bestemt ikke at det er dig der holder en god tone.

Tror hovedsageligt at problemet opstår fordi vi skriver sammen, og nogle gange kan det skrevne ord virke hårdere og kan nemmere misforstås.
13 år22. juni 2011 kl. 09:51
Jeg har lige læst tråden igennem igen, og synes det er svært at se præcist hvor det går galt. Tror som du skriver at meget skyldes misforståelser af det skrevne.
Jeg tror at de af os som har lidt tendens til at sætte tingene på spidsen og være lidt provokerende, må tænke os om en ekstra gang inden vi trykker send.
Det hjælper ikke at man selv føler man skrev det emd et glimt i øjet, hvis det nemt kan forstås negativt :-)
13 år22. juni 2011 kl. 10:03
Ja det er svært at sætte en finger på lige præcis hvor problemet opstår. Jeg deltog selv fornyeligt i en tråd hvor jeg fik brugt et ord der var forkert, hvilket fik stemningen i tråden til at skifte. Jeg mente bestemt ikke noget ondt med det, men sådan blev det opfanget.

Der skal være plads til stadig at sige sin mening og provokere, men ja vi skal nok lige læse vores eget indlæg med andre briller før vi sender, men vi skal også som læsere af indlæg lige tænke os om når vi læser hvad andre skriver, lige slå koldt vand i blodet og tænke okay var det virkelig ment sådan? Og hvis det endelig er så hvis man syntes en har anlagt en grim tone, så kan man jo godt selv fortsætte på en pæn måde.
13 år22. juni 2011 kl. 10:29
Ja, det er svært altid at tyde hvilken tone de forskellige indlæg er skrevet med. For der er jo en gang ikke lyd på de ord vi skriver. Derfor misforstår vi nemt hinanden når al kommunikation foregår gennem det skrevne ord. Vi kan jo prøve med smileyer, altså :-) eller ;-) eller hvad vi nu kan finde på, for at understrege at det ikke altid er ment så hårdt som det kommer til at lyde. Men jeg synes da også selv at det nogle gange er svært at formulere mig så det kommer til at se rigtigt ud på skrift.
13 år22. juni 2011 kl. 12:49
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år22. juni 2011 kl. 14:43
Selvfølgelige skal folk skrive pænt og sobert - men når det er sagt, hvad skal man så med et forum hvor flok kun klapper, som Flab også er inde på ?
Vi er her vil for at vende ting med andre og få feedback - om vi er enige eller ej. Ellers kunne man næsten ligeså godt bare skrive dagbog!? Jeg synes det er fedt at folk taler ud af posen - ytringsfrihed ja tak!
13 år22. juni 2011 kl. 15:01
Flab : jeg ved godt det er mig, du mener, når du skrev det med at gå efter manden istedet for bolden...Det var måske også forkert, men mener bare at, når man selv ligger ud på den måde, der blev gjort i denne tråd, så må man jo også regne med at få tilbage,og hvis man ikke kan tåle det, bør man overveje meget hvordan man formulerer sig herinde.....
Jeg kan i hvert fald ikke have, når man bliver beskyldt for noget, og det så slet ikke er sådan... som sagt er der mange måde at få skrevet sin bekymring på... :-)
13 år22. juni 2011 kl. 20:40

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });