#2 af rdrd (slettet)
Møj krop!
Du læser en tråd i debat > off topicrdrd (slettet)
re: Møj krop!
Og så har jeg forresten også halsbrand
14 år16. august 2010 kl. 10:56
Lovely
Øhm....bare et forsigtigt..."du er vel ikke tilfældigvis gravid"?
De ting du beskriver passer jo meget godt - eller måske er det bare PMS?
Har ihvertfald ondt af dig - har mens - og bunker af væske i kroppen, samtidig med jeg er krigerisk og møgsur hele tiden. Min hud ligner noget jeg har stjålet fra en 17-årig knallertbølle.
Men ved du hvad? min erfaringer siger mig også, at der kommer gode dage igen, hvor du bare har lyst til at springe ud af stolen og løbe langdistance - hvor kreativiteten i køkkenet er på gourmetniveau, og hvor alt bare spiller. Det kan du jo se frem til. Trods alt.
Varme tanker fra mig ihvertfald.
Og som et sidste lille skub: Selvom man ikke orker motionen, er man jo bare SÅ glad, når det er overstået. Humøret kan virkelig få et løft - måske det var værd at prøve. Start med at tage tøjet på, og se om du så ikke alligevel synes at du orker - bare lidt.
Lovely
De ting du beskriver passer jo meget godt - eller måske er det bare PMS?
Har ihvertfald ondt af dig - har mens - og bunker af væske i kroppen, samtidig med jeg er krigerisk og møgsur hele tiden. Min hud ligner noget jeg har stjålet fra en 17-årig knallertbølle.
Men ved du hvad? min erfaringer siger mig også, at der kommer gode dage igen, hvor du bare har lyst til at springe ud af stolen og løbe langdistance - hvor kreativiteten i køkkenet er på gourmetniveau, og hvor alt bare spiller. Det kan du jo se frem til. Trods alt.
Varme tanker fra mig ihvertfald.
Og som et sidste lille skub: Selvom man ikke orker motionen, er man jo bare SÅ glad, når det er overstået. Humøret kan virkelig få et løft - måske det var værd at prøve. Start med at tage tøjet på, og se om du så ikke alligevel synes at du orker - bare lidt.
Lovely
14 år16. august 2010 kl. 11:05
rdrd (slettet)
Nej jeg er ikke gravid. Er bare ligeså heldig som dig. Den ene uge om måneden er simpelthen noget fanden har skabt i vrede!
14 år16. august 2010 kl. 11:21
Katj (slettet)
totaltenig!! ikke at det hjælper...........
14 år16. august 2010 kl. 17:19
SiriS (slettet)
Hm, jeg tænker at der måske er noget der mangler i kosten. Jeg har selv døjet med meget kraftige blødninger i over en uge og humørsvingninger i ugen op til menstruationen lige siden jeg fik børn for 15 år siden, men det har normaliseret sig gennem det sidste år. Min hud er også blevet renere, hår og negle stærkere, og nogle røde knopper på ballerne, jeg har lidt af siden jeg var barn er forsvundet. Jeg tror det har sammenhæng med de sunde fedtsyrer og de mange vitaminer og mineraler jeg får nu.
Derfor kan det da godt være at det ikke passer på jer, men det er måske værd at få tjekket om alt er som det skal være. Det er jo fedt at være fri for!
Derfor kan det da godt være at det ikke passer på jer, men det er måske værd at få tjekket om alt er som det skal være. Det er jo fedt at være fri for!
14 år17. august 2010 kl. 11:54
rdrd (slettet)
Jeg har været ved lægen og fået målt stofskifte, kolesterol, vitaminindhold, mineralindhold og blodprocent. Alt er normalt.
Jeg var til læge første gang pga træthed, sidste sommer hvor han også testede alle de ovnnævnte ting og intet fandt. Så sagde han at det nok var fordi jeg var for tyk ( godt 86 kg).
Trætheden var startet om vinteren, men jeg ville lige se tiden an, for man kan jo tit blive træt i de mørke måneder.
I går var det bare for meget. Jeg syntes det hele irriterede mig. Det gør det stadig.
Jeg spurgte ham så om blodsukkeret, men det afviste han blankt, for det kunne det ikke være med min kost.
Så begyndte han og ævle om stress, men føler mig nu ikke specielt stresset, bare enormt irriteret over at jeg er nødt til at sove 10 - 12 timer i døgnet for at føle mig bare nogenlunde frisk.
Hvad pokker gør man, når ens læge bare bliver ved med at køre de samme tests, som alle er i orden, og man så stadig er dødtræt?
Jeg var til læge første gang pga træthed, sidste sommer hvor han også testede alle de ovnnævnte ting og intet fandt. Så sagde han at det nok var fordi jeg var for tyk ( godt 86 kg).
Trætheden var startet om vinteren, men jeg ville lige se tiden an, for man kan jo tit blive træt i de mørke måneder.
I går var det bare for meget. Jeg syntes det hele irriterede mig. Det gør det stadig.
Jeg spurgte ham så om blodsukkeret, men det afviste han blankt, for det kunne det ikke være med min kost.
Så begyndte han og ævle om stress, men føler mig nu ikke specielt stresset, bare enormt irriteret over at jeg er nødt til at sove 10 - 12 timer i døgnet for at føle mig bare nogenlunde frisk.
Hvad pokker gør man, når ens læge bare bliver ved med at køre de samme tests, som alle er i orden, og man så stadig er dødtræt?
14 år17. august 2010 kl. 14:10
SiriS (slettet)
Det kan handle om blodtypeintolerance, altså at du kan spise noget, som du ikke er allergisk over for, men som din krop alligevel reagerer over vor. Prøv lige at se lidt på det med blodtypekost. Det kunne jo være at du er en af dem der kan have glæde af det.
Knud Flytlie, tror jeg han hedder, har skrevet en god bog, der hedder vitaminer og blodtypekost. Tjeck den ud.
Jeg spiser blodtypekost (har kun gjort det i et par uger eller tre), og det er ikke besværligt, man skal bare lige huske hvad det er man helst skal undgå. De fleste danskere har problemer med mælk, hvede og kartofler (ja, uden at vide det). Du kunne jo prøve at erstatte det med noget andet.
Knud Flytlie, tror jeg han hedder, har skrevet en god bog, der hedder vitaminer og blodtypekost. Tjeck den ud.
Jeg spiser blodtypekost (har kun gjort det i et par uger eller tre), og det er ikke besværligt, man skal bare lige huske hvad det er man helst skal undgå. De fleste danskere har problemer med mælk, hvede og kartofler (ja, uden at vide det). Du kunne jo prøve at erstatte det med noget andet.
14 år18. august 2010 kl. 07:56
SiriS (slettet)
Nej, der er ikke noget der hedder blodtypeintolerance, jeg mener selvfølgelig fødevareintolerance.
14 år18. august 2010 kl. 07:57
rdrd (slettet)
Siri, du har da vist blodtype på hjernen ;-)
Nu er vægten i de mindste faldet igen, men de andre ting generé stadig.
Den kære læge må til at lægge hovedet i blød, og finde ud af hvad pokker der er galt.
Det kan også være vores hus den er gal med. Det er konstueret forkert, så der trænger fugt ind. Tre af de andre huse på vejen (18 ens huse), har fået konstateret svamp, så jeg er alvorlig bange for at det er det der er galt.
I og med at jeg er astmatiker, så er jeg nok mere modtagelig end resten af min famile. Jeg døjer også med bronkitis, når der er koldt.
Nu er vægten i de mindste faldet igen, men de andre ting generé stadig.
Den kære læge må til at lægge hovedet i blød, og finde ud af hvad pokker der er galt.
Det kan også være vores hus den er gal med. Det er konstueret forkert, så der trænger fugt ind. Tre af de andre huse på vejen (18 ens huse), har fået konstateret svamp, så jeg er alvorlig bange for at det er det der er galt.
I og med at jeg er astmatiker, så er jeg nok mere modtagelig end resten af min famile. Jeg døjer også med bronkitis, når der er koldt.
14 år18. august 2010 kl. 08:25
Min krop er så smækfuld af vand, at det er lykkedes mig at tage tre kilo på henover weekenden.
Jeg har haft konstant kvalme i den sidste uge, det eneste tidspunkt jeg ikke har kvalme, er mens jeg spiser.
Jeg har ondt i hovedet.
Er dødtræt konstant.
Orker ikke at gå i gang med motion.
Er pisse sur og irritabel.
Mine fingre sover.
Jeg er oversensibel, både fysisk og psykisk.
Min hud ligner en katastrofe.
Øv, altså!