Motionshold

Du læser en tråd i debat > motion

Motionshold
Så er det tid til at holdene starter op rundt omkring.

Jeg meldte mig på et hold der hedder "I form" - begynderstep - og det afvikles kl 20.30 - 21.30 om mandagen.

Så nu ville det være godt med en tråd som handler om opstart på sådanne hold - så nogen holder mig i ørerne og sørger for at jeg kommer ud af lænestolen og ned i skolens gymnatiksal.

Er der andre (med dårlig kondition/begyndere) der har meldt, eller vil melde, sig på aerobicshold? Nogen "lidelsesfæller"?
17 år1. september 2007 kl. 19:23
re: Motionshold
Hvordan gik det?

Gitte
17 år4. september 2007 kl. 07:19
re: Motionshold

Kom du afsted i aftes, var det lige det du havde forventet?
Det startede måske ikke i går.
Jeg startede med linedans i aftes fra kl.18.30 - 20.20, det var dejligt.
17 år4. september 2007 kl. 08:34
re: re: Motionshold
Jeg var afsted i går og lad det være sagt med det samme: jeg er dybt urytmisk. Jeg kan sagtens høre en rytme men det er svært for mig at følge den. Samtidigt med er jeg forholdvis ukoordineret (men det kommer vel når jeg bruger min krop mere). Oven i det, så har jeg noget svær ved at høre. Jeg troede f.eks. hun råbte "Se", men i virkeligheden råbte hun "Kick".

Så.. jeg var suverænt den som gjorde tingene mest i den forkerte rækkefølge (vi var 6-7 personer i alt + instruktør). Men jeg var der jo ikke for at se smart ud, men for at få mig rørt og det var jo ikke fordi de andre ikke lavede fejl. Så det overlever jeg nok. Har lovet mig selv at google step grundtrin til næste gang.

Men ellers var det godt. Jeg har to små børn hvilket har givet mig en større styrke her gennem de sidste 5 år. Desuden har jeg cyklet på stationær cykel stort siden jeg startede kuren (2x20 min ugentligt på arbejde i omkring 4 uger). Det har givet mig lidt kondi. Endeligt har jeg i snart lige så lang tid øvet mig i at stå på ballancebræt når jeg børster tænder om morgenen og aftenen. Det har givet mig lidt bedre ballance.

Så timen på stepboardet var svedig og undertiden hårdt. Men ud over at gå til den forkerte side og ikke helt få armene med fordi det krævede for meget koordination, så kunne jeg faktisk være med hele tiden. Bevares - det var et begynderhold så programmet var ikke så hårdt. Men tidligere når jeg har prøvet f.eks. spinning, så måtte jeg simpelthen give op før tid med kvalme og for lidt blod i hovedet. Det slap jeg for denne gang.

Det var dejligt at komme afsted og en fed følelese da jeg gik hjem. Da trak jeg i øvrigt cowboybukserne udenpå mit gym-tøj (cykelbukser uden indlæg) - og kunne ikke føle cowboybukserne på overlårerne pga cykelbukserne. Tænkte at sådan må det føles at være så tynd at bukserne rent faktisk hænger løst på lårerne :-)

Er der andre som er startet?
17 år4. september 2007 kl. 08:41
re: re: re: Motionshold
Jeg har meldt mig til vandgymnastik og startede sidste tirsdag. Kan mærke at jeg får brugt rigtig mange muskler men det føles ikke så slemt når det foregår i vand.
Desuden foregår de fleste af udfoldelserne under vand og så er der jo ingen der kan se om man gør det i takt til musikken :-)
Men det er dejligt , vi griner meget på holdet og det er skønt at røre sig. Jeg glæder mig til i eftermiddag .
Elis
17 år4. september 2007 kl. 10:12
re: re: re: re: Motionshold
Det ville jeg også så gerne gå til det der vandgymnastikl men har ikke kunne finde noget der passet i mit skema..

Så, ja jeg går til ingen ting...

Gitte
17 år4. september 2007 kl. 17:59
re: re: re: re: re: Motionshold
Hm.. du skriver ikke hvordan du har det med at du ikke har meldt dig til noget.

For hvis du har det fint med det og kan få det motion du vil have på anden vis, så er det jo ikke noget tab.

Hvis du derimod har det skidt med det og måske har besvær med at få den motion du gerne vil have, så var det måske en idé at finde på andre ting at deltage i? Mange hold tager mod nye medlemmer også efter tidsfristen hvis er er pladser.

Er der nogen speciel grund til at det netop skal være vandgymnastik?
17 år4. september 2007 kl. 22:24
re: re: re: re: re: re: Motionshold
Jemen egenligt ville jeg da gerne gå til noget, men syntes ikke jeg kan finde tiden, der er ikke så forfærdeligt mange dage hvor jeg har "fri" til at tage afsted, og det jeg har fundet som jeg gerne ville, har ligget på et dumt tidspunkt.

Grunde til at vandgymnastik tiltaler mig, er at jeg altid har elsket vand. Jeg kunne godt tænke mig at går til noget gymnastik/areobic og hvorså ikke kombiner de to ting? Og så er der jo også den åbenlyse fordel ved at ingen kan se hvordan man bevæger sig under vandet=ingen kan se deller og bryster hoppe omkring!!

Gitte
17 år6. september 2007 kl. 07:00
re: re: re: re: re: re: re: Motionshold
Kender godt det med tiden. Det var derfor jeg valgte det hold jeg kom på - det lå klokken 20.30 - 21.30 om aftenen og derfor efter børnene er puttet. At det så ligger på en sur mandag må jeg jo prøve at vende til noget positivt: ugen starter aktivt!

Men du kan jo sagtens få motion på andre måder end hold. Hvis du ikke har tiden til at gå fast til noget, så kan du måske finde 20 - 30 minutter dagligt på en step-maskine eller sådan noget. Det gør een af dem i min gamle mødregruppe med stor succes. En stepmaskine fylder heller ikke alverden og kan placeres foran fjernsynet eller stereoanlægget.
17 år6. september 2007 kl. 08:42
re: re: re: re: re: re: re: re: Motionshold
Prøver også så vidt det er muligt at cykle på motionscyklen hever aften når ungerne er putte, men her på det sidste har jeg desværre været for god til at finde på undskyldninger for ikke at gøre det...

Gitte
17 år10. september 2007 kl. 07:00

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });