Kender I GymPact?

Du læser en tråd i debat > motion

Kender I GymPact?
I mit forsøg på at finde en motiverende app kom jeg forbi GymPact som påstår at ville betale mig (!) for at motionere - Og tilsvarende skal jeg selv betale, hvis jeg skipper træningen (- Den accepterer løb, gang, cykling og en tur i træningscenter).
Kender I appen? iForm foreslog den, så selvom den ser ud til at skulle modtage $, skulle der ikke være problemer der.

Nogen der har prøvet det?

Jeg regner med selv at kigge lidt nærmere på det, og jeg skal nok skrive ind og fortælle hvordan det går med det ;)
11 år1. januar 2013 kl. 21:08
re: Kender I GymPact?
Jeg har set på det før, men er ikke kommet længere med det.

Men måske det skal med på min liste af ting jeg skal i 2013 - virkelig commite mig til min træning, hehe :)
11 år1. januar 2013 kl. 21:22
Jeg tror bare man skal huske på, at det ikke er en guldgruppe. De siger selv, at i deres test (pilot) var succesraten 90% - altså at 90% trænede det de havde satset de ville. Så 90% af brugerne skal dele indtægten fra de 10% som har siddet på sofaen. Og dem der sidder på sofaen - jeg tvivler altså på, at det er som om satser 100kr om ugen på at de kommer afsted som planlagt ;)

Jeg skal også have undersøgt til bunds hvilke apps den arbejder sammen med, for jeg bruge endomondo; ikke runkeeper....
11 år1. januar 2013 kl. 21:27
Nå, jeg har meldt mig til - den begynder dog først at tælle i næste uge.

Spændende, hvis jeg ligefrem kan tjene (små)penge på at møde op til det træning jeg alligevel betaler for at deltage i... :)
11 år2. januar 2013 kl. 17:33
Jeg klarede første GymPact træning i går (forudsat at min lokale gymnastikforening bliver accepteret som træningssted, men hvorfor skulle det ikke det?).

Umiddelbart var der lidt problemer med det hele - den vil have wifi og gps slået til for at kunne finde ud af hvor den er henne (argh, siden hvornår har gps ikke være nok?!) og så koksede wifi med 3G i forhold til at få forbindelse med internettet. Men efter nogle forsøg og meget tålmodighed, så lykkedes det at få oprettet træningsstedet og checket ind. Min mobil sad på armen hele træningen igennem, og efter træning klikkede jeg "check out" og så var træningen registreret.

Hvis det fortsætter med at være så let, så kunne jeg godt forestille mig, at indsatsen blev sat op på sigt :)
11 år8. januar 2013 kl. 14:49
De startede - som forventet - med at afvise mit træningssted. I den e-mail man får om det er der samtidig en fin vejledning til hvordan man "klager" hvis det er en fejl - så det gjorde jeg. Min e-mail til dem blev sendt i går aftes, og her til morgen var der svar med tak for henvendelsen og at de nu havde godkendt træningsstedet. Ganske smertefrit må jeg indrømme :)

Nu er der bare tilbage at træne én gang mere denne uge (det virker overkommeligt, ikke sandt? ;)) og så se om der går penge ind på den virtuelle konto hos dem :)
11 år9. januar 2013 kl. 09:08
Søndag - og dermed slut på første uges "pact". Det tog mig lidt tid at få GymPact og Runkeeper sluttet sammen - mest af alt fordi jeg havde glemt mit password til Runkeeper, hvilket ikke gjorde det nemmere. Men efter et password reset og lidt fumlen rundt, så lykkedes det.

Jeg sad så i spænding i ca 20 minutter, indtil GymPact annoncerede, at jeg havde gennemført et træningspas i RunKepper. Jeg åbnede GymPact, og ganske rigtigt, så havde den opdateret, at jeg nu har gennemført begge mine "aftalte" træninger :)

I morgen burde den opdatere min $-saldo - bliver spændende, hvor meget der går ind.

So far: Det ser ud til at fungere godt nok, når man lige lærer programmet at kende.
11 år13. januar 2013 kl. 11:45
Det lyder spændende, Fedania. Fedt at følge din opdatering af hvordan din konkurrence mod GymPact går :-) Fortsæt endelig med at fortælle - du har fået en trofast læser her ;-)

Det lyder vildt, ik? At få penge for at træne... Og selvom jeg godt kan se at der nok ikke er formuer at vinde, så er det da stadig et fedt koncept ;-)
11 år13. januar 2013 kl. 13:03
Det blev så først her til morgen jeg modtog min officielle e-mail om, at jeg har bestået første uges træning:

"Congratulations, you’ve made your Pact last week of 2 days at the gym! That means you owe $0 and you’ve earned $0.58."

Til dem som ikke er stærke i valutaomregning kan jeg oplyse, at det er 3,25 DKK. Det er jo på ingen måde en bondegård - men det er trods alt 3,25 mere end jeg ville have fået, hvis jeg ikke havde tilmeldt mig - og træningen udførte jeg jo uanset.

Herfra kan app'en stadig anbefales - især hvis man bruger RunKeeper normalt. Jeg bruger Endomondo (har betalt for pro app, og overvejer at betale for premium på siden også), så jeg har begge apps tændte, når jeg går tur - og føler mig lidt fjollet pga. det. Det er jo latterligt at have 2 apps som gør præcis det samme tændte på samme tid...
11 år16. januar 2013 kl. 12:45
I sidste uge var der en træning (gåtur tracked af RunKeeper) der pludselig ikke talte med alligevel. Så får man en e-mail der forklarer årsagen - den her e-mail forklarede, at jeg ikke havde været aktiv længe nok (mindst 30 minutter) og at app'en automatisk trækker lidt tid fra, hvis man står stille for længe i starten. Jeg kunne dog ikke få det til at passe, så jeg skrev tilbage, at de måtte have taget fejl, for jeg var flyvende fra start.
Hurtigt svar tilbage om, at de havde verificeret, at min gåtur var godkendt, og at den naturligvis talte med.

Ind til videre må jeg indrømme, at jeg er begejstret for, at det hele bare spiller (når man lige lærer app'en at kende) og at de reagerer hurtigt, når man kontakter dem. Og ja, i morgen er det vist "lønningsdag" igen ;)

Kan sagtens anbefale jer andre at bruge den også, hvis I føler at lidt penge på højkant kan være med til at motivere jer :)
11 år29. januar 2013 kl. 19:16

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });