Kvalme ved løb

Du læser en tråd i debat > motion

Kvalme ved løb
Er jeg den eneste der nogle gange oplever kvalme og ubehag når jeg løber? Det er så irriterende, da det gør, at jeg bliver nødt til at stoppe og gå meget af turen... Det er selvom jeg lader være med at spise et par timer før, så der ikke ligger noget og rasler rundt derinde..
Nogle der ved hvad man kan gøre for at forhindre det? :(
12 år20. marts 2012 kl. 09:43
re: Kvalme ved løb
Hvad spiser du af mad, inden du løber?
12 år20. marts 2012 kl. 10:16
kvalme og ubehag er tegn på at du presser dig selv for hårt.
måske kan du cykle istedet for.
og evt . løbe i et svømmebasin i en svømmehal.
når du bliver normalvægtig kan du begynde at løbe lidt igen.

12 år20. marts 2012 kl. 11:24
Jeg er normalvægtig nu :) og jeg plejer at træne i fitness flere gange i uge, forskellige hold osv, så jeg vil sige min kondi er ok... Så det undrer mig bare at jeg får kvalme eller ubehag ved løb. Jeg spiser små lette måltider på en dag, så jeg ikke føler mig for 'proppet' når jeg løber. Kunne fx være en salat af kylling og grøntsager, en rugbrødsmad + lidt frugt eller andet..
12 år20. marts 2012 kl. 15:02
enten løber for kort tid efter du har spist eller du presser dig for hårdt.

nu du er normalvægtig (og tillykke med det)
kan du løbe intervaller istedet for.
det får du nok ikke kvalme af.
12 år20. marts 2012 kl. 17:02
Hm ja jeg må måske bare løbe lidt langsommere, hvis det er fordi jeg presser mig selv for hårdt... Jeg plejer at løbe en kilometer i en fart på 10-11 km/t på løbebåndet og så gå i et par minutter.. Og så fortsætte sådan indtil jeg har løbet 5 km :)
Så jeg løber 5 km på lidt over 30 minutter og mit mål er at komme til at gøre det på under 30 minutter ;)
12 år20. marts 2012 kl. 19:53
Hej Kathrine.

For at nå dit mål og komme under 30 minutter, vil det faktisk også hjælpe dig at løbe intervaller. Det forbedrer kondien at få pulsen op og ned. Jeg har selv haft samme mål som dig og nåede det blandt andet ved hjælp af intervaltræning en gang om ugen.

Jeg vil give de andre ret i, at kvalmen kan skyldes, at du presser dig selv for hårdt. Vil derfor også mene at intervaltræningen burde hjælpe på det.

Pøj pøj med det :)
12 år20. marts 2012 kl. 20:13
Tak for svarene :) det må jeg prøve så... håber det hjælper ;)!
12 år21. marts 2012 kl. 09:31
Du kan også prøve at køre nogle træningspas, hvor du løber knap så hurtigt, men så 5 km uden pause. Kvalmen kan også skyldes, at du starter for hurtigt ud. Håber, det løser sig for dig :o)
12 år21. marts 2012 kl. 10:37
Tak for svarene allesammen, det er skønt at få lidt respons og gode råd med på vejen ;-) Jeg tror jeg må prøve mig frem med lidt intervaller, og tage pauser hvor jeg går indimellem... Og håbe på at jo mere jeg bliver vant til løb, jo bedre går det med utilpasheden
12 år21. marts 2012 kl. 11:41

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });