Step forbrænder vildt mange kcal!

Du læser en tråd i debat > motion

Step forbrænder vildt mange kcal!
Hvis det altså passer...
Når jeg taster en times step ind (taster den ind, med den laveste step-bænk) har jeg forbrændt 590 kcal! Det er vildt meget synes jeg.. Men håber det passer... Jeg synes bare det lyder af meget.
Jeg er ikke overvægtig - så kunne jeg måske forstå det..

Kan det godt passe?
13 år29. juli 2011 kl. 14:30
re: Step forbrænder vildt mange kcal!
Hmm hvis man stiller det op mod en plade rittersport som indeholder de samme antal kcal, er det måske ikke så vildt meget... Sådan en kan man hvertfald hurtig få ned (eller jeg kan ;)..)
13 år30. juli 2011 kl. 09:45
Jeg har tænkt det samme, dog bare med crosstrainer. I fitness-centeret siger den, at jeg efter en halv time har forbrændt hele 600 kcal! Synes jeg virkelig også lyder af meget (trods rittersport-aspektet ;)) Måske man burde spørge oppe i centeret? :)
13 år31. juli 2011 kl. 03:36
Ja, de kunne måske give en et praj... Jeg synes godtnok også det er hårdt og sveden driver, men gad godt vide om det nu kan passe. Det håber jeg haha :)
13 år31. juli 2011 kl. 11:31
i kan se den her fra fitness world der står hvor meget man ca forbrænder
fitnessworld.dk
13 år1. august 2011 kl. 09:10
Jeg er ked af at drysse malurt i bægeret, men motionscentrernes kaloriertællere er programmet til at gøre kunderne glade, føle at de gør et stykke arbejde og derfor kommer tilbage. Dette gøres ved at de konsekvent viser alt for meget.
Sørgeligt og ærgeligt.

For at have noget til sammenligning, så vil forbrænder man 650-900kcal hvis man cykler 30km med 30km/t på en racercykel - afhængig af vægt, terræn og vind.

590kcal på en halv times step lyder desværre som et vildskud.
13 år2. august 2011 kl. 22:32
Det er målt herinde på madital, her siger den 590.. Tog det ikke fra fitness centrets side..
13 år3. august 2011 kl. 19:21
Ups ja - jeg fik blandet dig og KBAs indlæg sammen.

590 kcal på en hel time er absolut ikke urealistisk hvis man giver den gas.

600kcal på en halv time tror jeg ikke på - ganske vist er overkroppen også i spil på en crosstrainer således at mere muskelmasse er aktiveret, men alligevel.
13 år4. august 2011 kl. 10:15
Okay, synes nok! :)
13 år4. august 2011 kl. 13:53
Jeg tror det passer meget godt med de 590 kcal. Jeg stepper selv to gange i ugen og ved fra fitnesscenteret, at nogle kan komme op på ca. 700 kcal for en times step.

Så det er bare med at få gang i steppen :o) God fornøjelse.
13 år4. august 2011 kl. 16:12

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });