andre der fryser efter træning?

Du læser en tråd i debat > motion

andre der fryser efter træning?
Jeg fryser helt vildt ca. En halv time efter træning og flere timer efter.. Jeg kan godt sidde inde i dampbadet i fitnessdk og fryse.. I dag var jeg ude og løbe 5 km udenfor og nu 3 timer senere fryser jeg stadig selvom der er 22 grader i min stue og jeg har tæppe på.. Det forstår jeg ikke rigtig. Andre der har prøvet noget af det samme? Og eventuelt ved hvordan man kan undgå det?
13 år17. marts 2011 kl. 15:18
re: andre der fryser efter træning?
Får du noget at spise efter træning? Jeg tænker at det måske er fordi kroppen mangler noget energi at køre på.
13 år17. marts 2011 kl. 15:50
Hm jeg spise 2 halve rugbrødsmadder og du hårdkogt æg ca. 15 minutter efter. Det kan selvfølgelig være at det ikke var hurtige nok kulhydrater. Men jeg drak et stort glas friskpresset juice af ananas, appelsin, æble, tomat og ingefær lige inden jeg tog ud og løbe for at have noget energi at tage af. Når jeg er i motionscenteret får jeg ikke noget for ca. 45 minutter efter da jeg har 25 min hjem i bil og jo også lige skal i bad. Det kan godt være jeg skulle prøve at drikke juicen ligebagefter i stedet..
13 år17. marts 2011 kl. 16:32
jeg kan ikke sige hvorfor du fryser efter træning. Men lyder som det er noget med dit blodomløb. Hvis du ikke får et svar herinde, så synes jeg da du skal kontakte din læge. kan være han kan hjælpe dig. Ellers forsøgt at google det på nettet :)

iht din "undskylding" for først at få noget mad 45 min efter du har trænet. det går altså ikke! kan godt være du har et stykke vej hjem, men det kan altså let løses ved at du bare tager noget spiselidt med, så du kan indtage det lige efter træning. Gerne noget med højt protein indhold samtidig :) Og du kan jo også tage noget at spise først når du kommer hjem, og så gå i bad bagefter... er jo ikke der tvinger dig til at gå i bad først.
Er nemlig rigtig vigtig at kroppen for tilført næringsstoffer direkte umiddelbart efter træningen.
13 år17. marts 2011 kl. 20:10
Hvis du er er stærkt i kalorieunderskud i løbet af dagen (mindre end 1200 kcal da du træner), kan det være en forklaring.
13 år17. marts 2011 kl. 20:34
Jeg fryser også typisk som en sindsyg ca. en halv time efter løbetur eller anden træning. Jeg tror det er en kombination af vægttab og kalorieunderskud.
Jeg kører med mindre underskud nu (omkring 500kcal) og det har faktisk hjulpet lidt, i hvertfald lige nu, men det er også som om det er i perioder at jeg fryser.

Men i øvrigt har jeg generelt et problem med at fryse siden jeg har tabt mig......

Jeg går fast i skoldhedt brusebad inden jeg skal i seng, ellers kan jeg ikke falde i søvn fordi jeg fryser. Og det er ligegyldigt om jeg har nattøj uldsokker, og to dyner på. Det eneste der hjælper er et overvarmt bad.....
13 år17. marts 2011 kl. 21:20
Tror også du måske spiser for lidt. Kan ikke huske hvor jeg læste det henne men når ens stofskifte kører på lavt blus har man tendens til at fryse. Jeg er gået fra konditræning til mere styrketræning og spiser mindre men oftere - OGSÅ lige før jeg lægger mig i seng og det har fået gang i vægttabet igen og mere varme i kroppen :) Er også enig med de andre herinde i at man skal ikke vente for længe med at spise efter træning.
13 år17. marts 2011 kl. 22:27
Jeg spiser mellem 1200 og 1400 kcal hver dag.. Og mere i weekenderne. Og jeg er nede på at veje 59 kg så det er ikke så meget underskud. Men da jeg går hjemme for tiden havde jeg kun indtaget omkring 150 i form af juice inden jeg løb. Havde sovet længe og det er som regel min morgenmad da jeg ikke rigtig kan få noget ned lige efter jeg er vågnet.. Min familie har aldrig spist morgenmad og jeg har virkelig prøvet men det tager mig over en time at spise en skål havregryn fordi jeg føler det som om jeg er stopmæt. Og jo jeg skal gå i bad lige bagefter træning i motionscenteret da jeg skal gå igennem et indkøbscenter for at komme ind og ud.. Lidt klamt at vente til jeg kommer hjem synes jeg. Men jeg kunne måske tage et eller andet med. Nogle nødder eller noget måske? Jeg har bare aldrig set det som et problem da jeg aldrig er sulten lige efter træning.. Men vil da prøve at spise noget mere inden så og tage nogle nødder med. Jeg er generelt lidt af en frossenpind men tror nu ikke der er noget galt med mit blodomløb jeg har det generelt godt ellers. Men har flere gange døjet med blodmangel da jeg ikke er den store kød fan.. Kunne det måske være derfor?
13 år17. marts 2011 kl. 23:33
Det lyder til at en proteinbar efter træningen måske kunne være en løsning. Sulten eller ej: ikke at spise efter træning er ikke snedigt da kroppen så ikke har noget at blive hurtige og stærkere af - så bliver den bare nedbrudt af træningen.
Spis lige efter træning. Det første du gør nå du åbner lågen til dit skab i omklædningen er at du hapser den proteinbar dér.

Proteinbarer er ikke den billigste løsning i verden,men den er ret tæt pakket med alle de gode sager som kroppen har brug for efter træning og selv de få bidder der er i sådan en bar, vil gøre underværker for din restitution.
Skal det være billigere så køber du noget proteinpulver og har 15-40 gram (alt efter varighed og om det er hård vægttræning eller lettere cardio) i en shaker som du opløser i vand efter træning - samtidigt med at du spiser en banen el. lign.

Der er naturligvis også løsninger som er mere mad-agtige, men når du ikke er sulten er de ikke så oplagte.
13 år27. marts 2011 kl. 14:10
Det er ikke særlig længe siden jeg var til spinning en time og da sagde instruktøren at hvis man begynder at fryse under træningen eller efter er det altså ik fordi man fryser men at det er endorfiner der udskilles.
13 år29. marts 2011 kl. 11:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });