Motion er fedt med Endomondo

Du læser en tråd i debat > motion

Motion er fedt med Endomondo
Tidligere har jeg altid haft problemer med at få trænet nok. Når jeg har skullet tabe mig var det altid kosten jeg fokuserede på og fik sjældent nok motion.

Men nu har jeg fundet glæden ved motion. Jeg har fået iphone og fundet en app som hedder Endomondo, som gør det muligt vha gps i en smartphone at tracke den rute man bevæger sig på. Man kan så indstille den til løb, gang, cykel eller andre ting. Man kan også manuelt indtaste træningsforløb som ikke lige har en rute. Dvs. diverse holdtræning. Inde på endomondo.com kan man desuden lave udfordringer til sig selv og sine venner. Det startede jeg på mellem jul og nytår med en veninde, hvor vi lavede en udfordring med flest løbne km inden udgangen af januar. Det gik der sport i. Nu har vi flere sideløbende udfordringer med forskellige grupper af mennesker. Man kan også lave antal aktive minutter eller antal træningspas. Man kan på hjemmesiden også se statistik over den periode man har været på. Bedste tid på 5 og 10 km f.eks. Der er rigtig meget godt ved Endomondo - det har været så motiverende for mig at bruge. Så jeg får trænet gennemsnitligt 5-6 timer om ugen. Det er kanon. Og kan godt anbefales.
13 år14. marts 2011 kl. 11:20
re: Motion er fedt med Endomondo
Jeg kan kun tilslutte mig - motion med Endomondo er SUPER fedt.

Det motiverer mig og det gør det lidt sjovere, at jeg kan følge med og se om jeg forbedrer mine tider osv.

Og udfordringerne (jeg er en af dem Karina har udfordringer sammen med) er vildt sjove og får min motivation endnu mere i vejret, så kan kun anbefale jer at prøve Endomondo.

God fornøjelse med træningen....
13 år14. marts 2011 kl. 13:45
Jeg har lige downloadet den. Glæder mig til at prøve den! Pønser på at få min veninde med på idéen:-)
13 år17. marts 2011 kl. 15:36
ENIG ENIG ENIG..!! :o)

Jeg fandt endomondo for en uges tid siden.! AND I`M LOVING IT.
Jeg har endnu ikke fået helt styr på det fulde brug af hjemmesiden, men det skal jeg nok få med tiden.
13 år17. marts 2011 kl. 16:46
Jamen vi kan da dele vores fif herinde hvis der er stemning for det. Jeg har flere features jeg elsker ved endomondo. De forskellige typer af udfordringer man kan have med andre er helt kanon.

Og så er der muligheden for at lave statistik. Man kan altid se sin bedste 5 km-tid og 10 km og bedste cooper osv. Og så kan man kigge over en periode baglæns og se hvor meget man gennemsnitligt har trænet om ugen - det synes jeg var fedt at se.

Og så er der den med pep-talk. Hvis man ser at en ven er ude at løbe med endomondo kan man klikke på et link til peptalk. Her skriver man så sin besked, som så vil lyde i vennens telefon. F.eks. kunne jeg skrive "Go go go" til min mand. Og så vil damen i telefonen sige "Message from Karina - go go go". Det er sgu fedt når man får sådan en besked midt på løbeturen.
13 år18. marts 2011 kl. 11:00
Har meldt mig ind i dag, og jeg er top motiveret! Har lavet en konkurrence med en veninde om hvem der kan løbe flest km inden sommerferien, og jeg kan ikke vente med at komme igang! Hun er nok i lidt bedre form end mig, så der skal kæmpes lidt (-:

Tænkte også at det kunne være fedt bare herinde på madital at se hvor mange km vi til sammen kan løbe på fx en måned?
13 år19. marts 2011 kl. 21:37
God idé bbsbb! Jeg er med på den.. Nu vi taler om endomondo er der så nogen der ved hvordan man får det til at arbejde sammen med sit pulsur? Jeg har et pulsur med polar wearlink som skulle kunne arbejde sammen med endomondo. Men det gør det ihvertfald ikke automatisk. Skal man have proversionen eller trykke på noget særligt for at få det til at virke?
13 år21. marts 2011 kl. 11:56
Aner ikke det med pulsuret.

Men det lyder da som en god ide med hvor mange km man kan løbe tilsammen herinde. På Endomondo regner den ud med de løbne km hvor mange gange rundt om jorden det er - hmmm den er ikke talt ret meget op endnu for mit vedkommende.

Vi kan jo evt starte en tråd der hedder hvor mange km løber madital brugere i april måned. Så kan folk melde ind ved slutningen af april med et antal km, som vi så kan summe sammen.
13 år24. marts 2011 kl. 09:53
God idé lad os gøre det :-)
13 år24. marts 2011 kl. 20:47
Er der nogen, som ved hvad man får ud af at investere i pro-udgaven?
13 år29. marts 2011 kl. 13:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });