#2 af Alexandra1 (slettet)
Holdtræning
Du læser en tråd i debat > motionAlexandra1 (slettet)
re: Holdtræning
Hej, Jeg går på et hold der hedder stram op - jeg tror det svarer til body toning. Jeg er egentlig ikke rigtig til hold, men ville lige prøve og det er super. Her bliver hele kroppen arbejdet igennem og man kan være med til det man kan og med den sværhedsgrad man kan. Bodybike svarer til det der også hedder spinning - cykling på hold. det skal jeg starte på imorgen og min træner siger at man kan starte ud med det tempo man selv kan.
13 år20. februar 2011 kl. 17:52
Fluffy82
Generelt har jeg indtryk af at alle kan være med på alle hold, med mindre der findes flere niveauer (især yoga og pilates). Selvfølgelig kan nogle af dem være hårde at starte ud med, men det er helt ok lige at skrue ned for intensiteten hvis man føler behov. Det første hold jeg vovede mig ud i var boksetræning. Og ja, det var HÅRDT og jeg havde absolut af og til brug for lige at skrue ned, men derudover var det rigtig effektivt både mht til kondition og styrke. Mange af de mere styrke-baserede hold kan man justere sværhedsgraden ved at vælge forskellige vægte, og dem jeg har prøvet har også været ganske effektive med hensyn til styrke, men ikke kondition.
Derudover har jeg indtryk af at de fleste af dem der bruger holdene netop er de helt almindelige motionister, som ikke nødvendigvis er i god form. mange af de virkelig forkuserede bruger træningsmaskinerne og kører deres eget løb. Så kast dig ud i det ;0)
Derudover har jeg indtryk af at de fleste af dem der bruger holdene netop er de helt almindelige motionister, som ikke nødvendigvis er i god form. mange af de virkelig forkuserede bruger træningsmaskinerne og kører deres eget løb. Så kast dig ud i det ;0)
13 år20. februar 2011 kl. 18:11
Rov (slettet)
Cardio= kredsloebstraening= konditionstraening
Styrke= opstraming
Body Combat= kickbox, haard men god og sjov cardio
Bodyflow= yogalignende ting dvs. opstram
Body pump= traening med vaegtstaenger dvs. opstram, jeg har brugt det meget foerhen og det var super godt og man faar ikke store muskler
Body bike= spinning, dvs. cardio
Bodystep= cardio paa stepkasser, kan vaere sjovt og effektivt, men gav mig for store laegge.
Bodytoning= klassisk opstram med haandvaegte og oevelser
x-fit= veksling mellem styrke (opstram) og cardio, super effektivt men ogsaa superhaardt
Vil anbefale at du tager et styrke/opstram hold 1-2x ugen og et cardio 2-3 gange. Body konceptet er super haardt, saa hvis du ikke er i traening, soerg for at lytte til din krop og tag pauser hvis du har brug for det!
Cardio faar pulsen op, hvilket er sundt og det forbraender mere saa du faar vaegttabet igang. Styrke/opstramning opstrammer og giver dig muskler til at vaere mere effektiv i cardio. Og strammer ind mens du taber dig saa huden bliver trukket med.
Styrke= opstraming
Body Combat= kickbox, haard men god og sjov cardio
Bodyflow= yogalignende ting dvs. opstram
Body pump= traening med vaegtstaenger dvs. opstram, jeg har brugt det meget foerhen og det var super godt og man faar ikke store muskler
Body bike= spinning, dvs. cardio
Bodystep= cardio paa stepkasser, kan vaere sjovt og effektivt, men gav mig for store laegge.
Bodytoning= klassisk opstram med haandvaegte og oevelser
x-fit= veksling mellem styrke (opstram) og cardio, super effektivt men ogsaa superhaardt
Vil anbefale at du tager et styrke/opstram hold 1-2x ugen og et cardio 2-3 gange. Body konceptet er super haardt, saa hvis du ikke er i traening, soerg for at lytte til din krop og tag pauser hvis du har brug for det!
Cardio faar pulsen op, hvilket er sundt og det forbraender mere saa du faar vaegttabet igang. Styrke/opstramning opstrammer og giver dig muskler til at vaere mere effektiv i cardio. Og strammer ind mens du taber dig saa huden bliver trukket med.
13 år20. februar 2011 kl. 18:15
Rov (slettet)
I oevrigt kan jeg virkelig anbefale at skifte mellem forskellige former for traening, fordi det udfordrer din krop og derved forbrander mere. Jeg elsker holdene fordi du bliver presset laengere end hvis du bare okser afsted paa et loebebaand el. lign. alene!
13 år20. februar 2011 kl. 18:18
bruger slettet
Hvor lyder det bare spændende, tak for alle de rigtig gode og brugbare svar! :-)
Det har helt sikkert givet mig blod på tanden. Så er der jo nok at gå i gang med :-)
Det har helt sikkert givet mig blod på tanden. Så er der jo nok at gå i gang med :-)
13 år22. februar 2011 kl. 18:08
bruger slettet
Endnu lige et spørgsmål:
Er der nogen der ved hvor mange kalorier man normalt forbrænder på sådan en holdtrænings-time? :-)
Er der nogen der ved hvor mange kalorier man normalt forbrænder på sådan en holdtrænings-time? :-)
13 år26. februar 2011 kl. 20:00
barbie princess (slettet)
Jeg ved at Key2Fitness også har de der "Body ..."- hold, og på deres hjemmeside kan man se en lille video af hvert hold:
key2fitness.dk
Synes videoerne giver et meget godt indtryk af hvad de forskellige hold går ud på.
Jeg går selv i Fitnessworld, og der havde de en liste hængende i centret hvor der stod hvad en gennemsnits-kvinde på 60kg forbrændte på deres forskellige hold. Jeg mener at danseholdene (zumba o.lign.), step og kickboksning var ca. 500 kcal, men mener at styrkeholdene var lidt lavere..
key2fitness.dk
Synes videoerne giver et meget godt indtryk af hvad de forskellige hold går ud på.
Jeg går selv i Fitnessworld, og der havde de en liste hængende i centret hvor der stod hvad en gennemsnits-kvinde på 60kg forbrændte på deres forskellige hold. Jeg mener at danseholdene (zumba o.lign.), step og kickboksning var ca. 500 kcal, men mener at styrkeholdene var lidt lavere..
13 år1. marts 2011 kl. 14:23
mopsie
Fandt dette på fitness worlds hjemmeside, måske kan det give dig en guideline om kalorierforbrænding.
Men ellers så spring ud i det, prøv nogle forskellige hold og find noget som du syntes er sjovt.
fitnessworld.dk
Men ellers så spring ud i det, prøv nogle forskellige hold og find noget som du syntes er sjovt.
fitnessworld.dk
13 år1. marts 2011 kl. 21:05
barbie princess (slettet)
Ja, det var lige præcis den oversigt jeg så dernede =)
13 år4. marts 2011 kl. 23:10
Jeg er medlem af et fitnesscenter der tilbyder holdtræning, dog har jeg endnu ikke benyttet mig af det pga transport, da min egen bys fitnesscenter ikke har plads til holdtræning. Men så må jeg bare finde en måde at komme frem på.
Men de tilbyder en del forskellige hold, som jeg ikke helt er sikker på hvad gavner. De har ting som hedder Body Combat, Bodyflow, Body pump, Body bike, Bodystep, Bodytoning og noget de kalder x-fit...
Er der nogle af jer der har erfaringer med den slags hold og kan fortælle mig hvad der er godt og effektivt? For jeg synes det er ret uoverskueligt med alle de navne. Der er godt nok nogle beskrivelser men der står ikke rigtig præcist hvad man laver til de forskellige hold. Er det meget hårdt og hvor trænet skal man være for at deltage? Skal man være virkelig stærk og i god form til nogle af tingene før man kan få noget ud af det eller kan almindelige motionister uden den bedste kondi godt deltage?
Hmm ved ikke om der er nogle der ligger inde med nogle råd :) Men uanset hvad I ved om det, så vil jeg gerne høre om jeres erfaringer og oplevelser med den slags holdtræning :)
Knus
xXPainfulPerfectionXx