Motionsblog uge 32

Du læser en tråd i debat > motion

Motionsblog uge 32
i dag, mandag, cykling 35 min, gå 1 tm og 5 min. Har lidt mere lyst nu og kommer af sted.
14 år9. august 2010 kl. 17:57
re: Motionsblog uge 32
Sådan SiriS ;O)

Mandag - 1 times spinning
14 år9. august 2010 kl. 20:39
Jeg havde nu ikke troet at det stå som motion, men nu kan jeg godt mærke på min ømme krop at jeg for første gang spillede curling i søndags. Et spil som meget få dyrker. Synd, for det er faktisk temmelig sjovt og hyggeligt.

I går: banecykling: 2 timer
14 år10. august 2010 kl. 10:12
Det er med curling som det er med ridning - folk tror ikke, at det er motion - men dem der har prøvet at ride, mere end en trækketur i Zoo, ved at det ikke passer ;O)

14 år10. august 2010 kl. 13:00
:-)

Hvor er du så øm, gtfh?
14 år10. august 2010 kl. 14:26
Der er vist to årsaget til ømheden - udover at det er et nyt bevægelsesmønster - og de gør ondt hvert sit sted:

1: det med at feje foran stenen er monsterhårdt. Man står ikke bare som Meyer og tjatter til kosten. Man lægger rigtigt meget vægt i - så meget som man kan, ellers smelter man ikke overfladen og så gør det ingen forskel.
Øm i den ene lændemuskel og i maven (jeg fejede kun til den ene side - det skal jeg prøve om kan varieres)

2: jeg er ikke vant til at bevæge mig på is, så kroppen har været uhyre aktiv med at korrigere mine ben. Ikke kun de store udsving når foden lige glider 5 cm til siden, men hele tiden små justeringer. Især i glidefasen hvor man sidder på hug på det ene ben, hvilket er ret svært uden at tilte.
Så mine lår er MEGET ømme - inderlår mere moderat. Her i løbet af eftermiddagen er mine ankler også begyndt at blive DOMS-ramte. De indre mavemuskler kan jeg også pludselig mærke.

Men det er et eller andet sted lidt pinligt/sjovt at blive så øm i stængerne at at skubbe til en sten, når jeg sidder 8-10 timer om ugen på en cykel.

Jeg har fået at vide at ømheden efter 4-5 gange skulle være væsentlig mindre og det satser jeg på, for lige nu lider cyklingen under ømme ben. Det er OK for en kort periode men bliver det ved, går det for meget ud over indsatsen.
Lige nu glæder jeg mig ikke specielt til cykeltræningen om to timer, hehe.....
14 år10. august 2010 kl. 15:38
½ times cykling (ned til cykelmekanikeren, da gearene driller)

senere en omgang hård cirkeltræning - niveau 5 fra motiononline.dk
14 år10. august 2010 kl. 18:14
Landevejscykling: 86km.
Da først benern var blevet varme kunne jeg slet ikke mærke at de var ømme så det var unødvendig at frygte træningen i dag. Mærkelig nok var jeg faktisk mere end normalt godt kørende.
Hvor fedt, når man uventet får god energi ned i turbanen.
14 år10. august 2010 kl. 22:44
I går:
Banecykling: 2 timers sprinttræning - lidt slatten omgang fra min side. Benene var ikke på toppen og mentalt var jeg ikke klar til at tæske mig selv.
14 år12. august 2010 kl. 09:59
mandag - 1 times spinning
tirsdag - cirkeltræning niveau 3
onsdag - hvile og gåtur med vovsen
torsdag - 1 times spinning
14 år12. august 2010 kl. 20:22

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });