Motionsblog uge 31

Du læser en tråd i debat > motion

re: Motionsblog uge 31
Syg uge:

Mandag: 1/2 times zumba, 4 timers hård hurtig dans, cykle 2 timer tur/retur lyngby KBH

Tirsdag: 2 1/2 timers hård hurtig dans.

Onsdag: 5 timers hård hurtig dans, cykle 2 timer tur/retur Lyngby

Torsdag: 3 timers hård hurtig dans

Fredag: 4 timers hård hurtig dans, cykle?!

Lørdag: 4 timers hård hurtig dans, 2 timers funkundervisning, 1 times Zumba undervisning

Søndag: 4 timers dans...

Er jo så smadret
14 år6. august 2010 kl. 11:11
Som i forgårs fik jeg i går gået en tur på 45 min og cyklet en kort tur med min søn. 10 min, så er jeg øm bagi! :-)

Jeg er verdens dovneste og samtidig verdens mest vedholdende motionist. Jeg er så absolut den i min familie som dyrker og har dyrket mest motion. Men min form er stadig ret dårlig, og man ser jo også tydeligt her på bloggen at jeg ikke laver ret meget. Til tider gider jeg ikke skrive her, fordi det modsat hensigten er demotiverende, når der ikke sker noget.

Jeg er aktiv i en periode, og falder så tilbage til passivitet. Min langsigtede strategi er at stimulere min lyst og tage småbitte skridt. Det føles lidt som en undskyldning.
Jeg har vægte, en bold og elastikker, så det er nemt at gå til den dag motivationen er der. Min cykel er noget billigt ustabilt skrammel, men den er der da, køreklar. Jeg har løbesko og sjippetov, badetøj og svømmebriller. Hvilken rigdom af valgmuligheder!

Jeg har lagt min motion i rammer til de dage, hvor alt kører efter en snor. Men sådan er mit liv bare for det meste ikke. Jeg står ikke op for nå at komme ud at gå 3 gange om dagen. Jeg er ikke færdig med arbejdet kl 16, hvor jeg har planlagt at løbe eller styrketræne. Jeg kommer ikke ud på min aftentur, fordi, ja, det er ligemeget hvorfor. Det er ikke let. Men viljen og lysten til at få det til at 'køre' er der stadig.

Jeg vil nok aldrig komme i decideret superform. Det har jeg alt for mange bolde i luften til. Men jeg håber at kunne holde min vægt nede og holde mig aktiv og sund til jeg bliver rigtig gammel!
14 år6. august 2010 kl. 11:36
SiriS: Har du nogensinde overvejet at lave noget motion du rent faktisk synes er sjovt? Du skriver du er vedholdende fordi du også gerne vil være aktiv og sund ( hvordan du definerer sundhed er jeg så lidt i tvivl om?) jeg mener ikke man skal dyrke motion for sin fysiske sundheds skyld - det bliver noget diffust noget, der ikke holder i længden eller bare bliver en sur pligt man jo bør gøre. Derimod skal man gøre det for sin psyke, fordi man elsker det og det er sjovt.. Og ja, det tager tid at finde, men jeg er sikker på, der er noget der kan motivere dig også, så du får lyst til at tage afsted også selvom det ikke liiige er ved hånden. Det er det zumba fx har formået at gøre ved mange....
14 år6. august 2010 kl. 15:40
Onsdag fortsate aktivt med hjemestyrketræning i 30 minutter.
Torsdag: landevejscykling 76km
Fredag: landevejscykling (trilletur): 27km + hjemmestyrketræning 20 minutter
14 år6. august 2010 kl. 22:09
Tak for indlægget, burdeikke. Jeg prøver at mærke efter min reaktion på det du foreslår.

For det første er jeg uenig i det du skriver om ikke at dyrke motion for sundhedens skyld. Men der kan jo godt være andre faktorer end sundhed, det er jeg helt enig i. Med sundhed mener jeg fri for hjertesygdom, diabetes, knogleskørhed mv. som regelmæssig motion er med til at forebygge.

Jeg nyder skam motion. Jeg elsker at mærke min krop arbejde og blive stærkere. Jeg kan godt lide at opnå fremskridt. Jeg har det dejligt undervejs og bagefter. Men jeg har det ikke 'sjovt'.

Jeg er impulsiv og kommer let til at kede mig. Især på forhånd. Jeg har en forventning om at det vil være kedeligt = det samme som sidst, hvilket det aldrig er. Når jeg har fokuseret på motion i en periode er der typisk noget andet vigtigt, som er gledet ud af fokus. Det kæmper jeg med.

Jeg bor langt fra motionstilbud, som tiltaler mig. Her er ganske vist en sportshal, men der foregår ikke andet end fodbold, håndbold og badminton, og det siger mig intet. Jeg ville gerne gå til yoga regelmæssigt, men det kan jeg ikke tillade mig at prioritere i år.

Det med at have det sjovt forbinder jeg med at være sammen med andre. En periode gik jeg ture sammen med en bekendt, men hun er desværre flyttet. Der er en anden jeg kan spørge, men kemien er ikke det bedste match.

Måske er det muligt at koble mig på en løbegruppe - jeg mener jeg har set et opslag om det. Det er da en mulighed, som skal undersøges lidt. Der er ærligt talt ikke meget motivation i det som udgangspunkt, men man må være lidt åben. Du har sat mig på sporet, og jeg vil prøve at finde nogen at motionere sammen med. Tak for det.
14 år7. august 2010 kl. 15:38
Landevejscykling: 72km
14 år7. august 2010 kl. 21:54
Lørdag cykling 15 - 20 min. I dag foreløbig yoga/ stræk 25 min og spadseretur 25 min.
14 år8. august 2010 kl. 13:31
...og yderligere 20 min rask gang plus 20 min cykeltur.
14 år8. august 2010 kl. 20:49
burdeikke, er du instruktør, eller hvad sker der for det motionsniveau? Det ser vildt hårdt ud. :-)
14 år8. august 2010 kl. 20:53
Ja. Det er jeg, danse, danceaerobic og zumbainstruktør og halvprof. danser, så træner en smule mere end gennemsnittet. Denne uge havde jeg intensiv sommercamp så derfor var programmet en del hårdere. Plejer at have cirka 2-3 timer 5 til 6 gange om ugen og så forberedelse hvor jeg også r aktiv, og så cykling mellem alle stederne, der cirka er et par timer. Er generelt meget rastløs...

Apropos vores tidligere samtale: Jeg tror en løbegruppe er en god ting. Det er altid en ide at have motion som en hobby og noget man glæder sig til. Så kan det godt være du aldrig bliver super passioneret omkring din sport, men måske omkring det fællesskab, du bygger op derhenne/ude/ovre :-D
14 år10. august 2010 kl. 23:09

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });