Som i forgårs fik jeg i går gået en tur på 45 min og cyklet en kort tur med min søn. 10 min, så er jeg øm bagi! :-)
Jeg er verdens dovneste og samtidig verdens mest vedholdende motionist. Jeg er så absolut den i min familie som dyrker og har dyrket mest motion. Men min form er stadig ret dårlig, og man ser jo også tydeligt her på bloggen at jeg ikke laver ret meget. Til tider gider jeg ikke skrive her, fordi det modsat hensigten er demotiverende, når der ikke sker noget.
Jeg er aktiv i en periode, og falder så tilbage til passivitet. Min langsigtede strategi er at stimulere min lyst og tage småbitte skridt. Det føles lidt som en undskyldning.
Jeg har vægte, en bold og elastikker, så det er nemt at gå til den dag motivationen er der. Min cykel er noget billigt ustabilt skrammel, men den er der da, køreklar. Jeg har løbesko og sjippetov, badetøj og svømmebriller. Hvilken rigdom af valgmuligheder!
Jeg har lagt min motion i rammer til de dage, hvor alt kører efter en snor. Men sådan er mit liv bare for det meste ikke. Jeg står ikke op for nå at komme ud at gå 3 gange om dagen. Jeg er ikke færdig med arbejdet kl 16, hvor jeg har planlagt at løbe eller styrketræne. Jeg kommer ikke ud på min aftentur, fordi, ja, det er ligemeget hvorfor. Det er ikke let. Men viljen og lysten til at få det til at 'køre' er der stadig.
Jeg vil nok aldrig komme i decideret superform. Det har jeg alt for mange bolde i luften til. Men jeg håber at kunne holde min vægt nede og holde mig aktiv og sund til jeg bliver rigtig gammel!
#12 af SiriS (slettet)
Mandag: 1/2 times zumba, 4 timers hård hurtig dans, cykle 2 timer tur/retur lyngby KBH
Tirsdag: 2 1/2 timers hård hurtig dans.
Onsdag: 5 timers hård hurtig dans, cykle 2 timer tur/retur Lyngby
Torsdag: 3 timers hård hurtig dans
Fredag: 4 timers hård hurtig dans, cykle?!
Lørdag: 4 timers hård hurtig dans, 2 timers funkundervisning, 1 times Zumba undervisning
Søndag: 4 timers dans...
Er jo så smadret