Zumba
Du læser en tråd i debat > motionscwicky
re: Zumba
Jeg går også til Zumba, og jeg eeelsker det!
Jeg sætter zumba til at være hurtig dans..tror det passer meget godt :)
Jeg sætter zumba til at være hurtig dans..tror det passer meget godt :)
14 år7. juni 2010 kl. 12:10
malenekjær
Hej
Jeg har også prøvet zumba og det er fantastisk
Jeg synes jo mere at det er fitness end dans og brugte derfor aerobic som kilde. Om det var high eller low impack det kan jeg ikke lige huske. Jeg har i sin tid dyrket en del aerobic og synes zumba giver noget hen af det samme. :-)
Jeg har også prøvet zumba og det er fantastisk
Jeg synes jo mere at det er fitness end dans og brugte derfor aerobic som kilde. Om det var high eller low impack det kan jeg ikke lige huske. Jeg har i sin tid dyrket en del aerobic og synes zumba giver noget hen af det samme. :-)
14 år7. juni 2010 kl. 12:38
MiaSteiness (slettet)
okii heh jeg plejer også at sætte 1 time zumba som en halv time dans og en halv time aerobic, tænkte det passede meget godt, men kunne være rart at vide det lidt mere præcist heh :p
men ja zumba er fantastisk :D
men ja zumba er fantastisk :D
14 år7. juni 2010 kl. 14:25
trinegrue
Jeg var til Zumba, hvor træneren fortalte at man forbrænder mellem 400-700 kalorier, så jeg plejer at regne med 550. Jeg har vist også tastet det ind under aerobic :)
14 år7. juni 2010 kl. 14:51
burdeikke (slettet)
Det hele afhænger af hvor meget man giver sig. Underviser selv i det, og synes det er meget meget hårdere end samtlige aerobic timer jeg har taget, men det er fordi jeg går amok - det gør jeg generelt når jeg danser også andet end zumba. Hvis du vejer 190 kg og giver den max gas er de 1000 kcal måske meget rimelig. Er man normal vægtig ligger de 400-700 kcal meget godt, men det afhænger udover en selv også af undervisningen- mqan forbrænder eks. meget mere ved hurtige merenge og reggaeton sange end ved langsomt salsa. Tast det ind som aerobic - opbygningen i en dansetime er helt anderledes, aerobic er non-stop, lige netop som en zumba time.
14 år8. juni 2010 kl. 23:34
mia_duberg (slettet)
Jeg har selv haft forbrændt over 800 kcal med zumba i en time, så ja, mere overvægtige vil nok godt kunne længere op.
Men oftest har jeg forbrændt ca. 700kcal. Det prøvede jeg at taste ind under hurtig dans, men jeg skulle taste 1 time og 90 min for at det passede med antal kcal.
Men jeg vil også opfordre alle til at hoppe med på zumba bølgen, det er bare super sjovt!
Men oftest har jeg forbrændt ca. 700kcal. Det prøvede jeg at taste ind under hurtig dans, men jeg skulle taste 1 time og 90 min for at det passede med antal kcal.
Men jeg vil også opfordre alle til at hoppe med på zumba bølgen, det er bare super sjovt!
14 år9. juni 2010 kl. 08:54
burdeikke (slettet)
hvor meget vejer du?
14 år9. juni 2010 kl. 19:38
mia_duberg (slettet)
82kg
14 år10. juni 2010 kl. 09:41
giol
Jeg nyder også Zumba, som bare er for sjovt og dejligt og sveden driver :-)
På holdet er en kvinde, som en dag efter træning i badet fortalte, at man forbrænder ca 1000 kcal på en time.
Det syntes vi andre lød som ønsketænkning, - men hun sagde hun var kost- og ernæringsekspert og arbejdede med det til daglig.
Hvis bare det er omkring 500 - 700 syntes jeg det er fint :-)
Men jeg må indrømme, at jeg sveder meget mere end til nogen af de andre heftige timer jeg går til.
Måske (håber) er der noget om snakken :-)
Uanset - så stornyder jeg mine 4 timer om ugen.
På holdet er en kvinde, som en dag efter træning i badet fortalte, at man forbrænder ca 1000 kcal på en time.
Det syntes vi andre lød som ønsketænkning, - men hun sagde hun var kost- og ernæringsekspert og arbejdede med det til daglig.
Hvis bare det er omkring 500 - 700 syntes jeg det er fint :-)
Men jeg må indrømme, at jeg sveder meget mere end til nogen af de andre heftige timer jeg går til.
Måske (håber) er der noget om snakken :-)
Uanset - så stornyder jeg mine 4 timer om ugen.
14 år16. juni 2010 kl. 12:33
Jeg er, som størstedelen af verden også er, hoppet med på den nye populære zumba-bølge (hvis ikke i har prøvet det, så prøve. det er såå fedt. elsker det) men jeg har ikke rigtig kunne finde ud af hvor mange kalorier man forbrænder ved det, og det kunne jeg rigtig godt tænke mig at finde ud af. Min zumba træner sagde at man faktisk kunne forbrænde hele 1000 kalorier ved en times træning hvis man virkelig gav den gas, men synes dog dette lyder lidt som en ønsketænkning heh :)
Nå men mit endelige spørgsmål er om der er nogen der ved hvad man ca. forbrænder eller en måde man kan finde ud af det :D
Tusind glade hilsner Mia :D