#2 af bruger slettet
Vi cykler på arbejde..
Du læser en tråd i debat > motionbruger slettet
re: Vi cykler på arbejde..
Jeg hepper misundeligt fra sidelinien.
Jeg ville SÅ gerne cykle på arbejde, men jeg kan først aflevere min datter i dagpleje kl. 6.15 og møder selv 6.30, 12 km væk, så selv med en gang EPO i kroppen er det vist umuligt at nå ;-)
Men held og lykke til alle cyklisterne derude......jeg hepper med flag og det hele :-)
Vh Karin
Jeg ville SÅ gerne cykle på arbejde, men jeg kan først aflevere min datter i dagpleje kl. 6.15 og møder selv 6.30, 12 km væk, så selv med en gang EPO i kroppen er det vist umuligt at nå ;-)
Men held og lykke til alle cyklisterne derude......jeg hepper med flag og det hele :-)
Vh Karin
14 år21. maj 2010 kl. 09:48
iakob
Det er altså også hårde odds.
Jeg synes også det tager meget tid fra familien, men jeg er heldig at jeg kan få min mand til at levere og hente børn de fleste dage.
Det er mega-svært at dyrke motion til og fra arbejde, hvis det så betyder at ungerne skal være i institution/dagpleje 60-90 minutter længere. Det kan man slet ikke få sig selv til.
Der skal virkelig tænkes kreativt, hvis det skal lykkes. Fleksible arbejdstider (med hjemmearbejdsplads), fleksible bedsteforældre eller ung-gå-hjem-ven.... Det er rigtig svært.
Jeg synes også det tager meget tid fra familien, men jeg er heldig at jeg kan få min mand til at levere og hente børn de fleste dage.
Det er mega-svært at dyrke motion til og fra arbejde, hvis det så betyder at ungerne skal være i institution/dagpleje 60-90 minutter længere. Det kan man slet ikke få sig selv til.
Der skal virkelig tænkes kreativt, hvis det skal lykkes. Fleksible arbejdstider (med hjemmearbejdsplads), fleksible bedsteforældre eller ung-gå-hjem-ven.... Det er rigtig svært.
14 år21. maj 2010 kl. 11:23
SiriS (slettet)
Jeg arbejder hjemme, så der er ingen transporttid, men det behøver ikke være nogen undskyldning. Faktisk er det en god idé at indlede og afslutte arbejdsdagen med motion, helst en gåtur om morgenen og en cykel- eller løbetur sidst på eftermiddagen.
14 år21. maj 2010 kl. 12:18
rdrd (slettet)
Jeg arbejder også hjemme (er dagplejer), så jeg kan ikke få motion til og fra arbejde, men jeg kan få motion i arbejdstiden:-)
Jeg har fået en motorvogn(og i kan tro den kan køre stærkt, så det er bare med at følge med), og børnene skal nok sørge for at jeg får den brugt, for de vil ud at se en ko. Det resultere så i en gåtur på 12 km.
Når det går ned ad bakke er jeg nødt til at småløbe for at følge med og ungerne skriger af grin og siger hurtigere, hutigere. Det kræver en del af min kondition, for de synes også at jeg skal synge, imens vi suser derudaf.
Det er bare så fedt! Jeg elsker mit job:-)
Jeg har fået en motorvogn(og i kan tro den kan køre stærkt, så det er bare med at følge med), og børnene skal nok sørge for at jeg får den brugt, for de vil ud at se en ko. Det resultere så i en gåtur på 12 km.
Når det går ned ad bakke er jeg nødt til at småløbe for at følge med og ungerne skriger af grin og siger hurtigere, hutigere. Det kræver en del af min kondition, for de synes også at jeg skal synge, imens vi suser derudaf.
Det er bare så fedt! Jeg elsker mit job:-)
14 år21. maj 2010 kl. 13:39
kondifolket (slettet)
hejre: Vi cykler på arbejde..
hej jakob jeg cykler også på arbejde, det er så dejlig at røre sig.
14 år21. maj 2010 kl. 15:11
kondifolket (slettet)
hej kaj hvorfor kan du ikke cykle på arbejde, det skulle være så sund at cykle på arbejde. hilsen kondifolket
14 år21. maj 2010 kl. 22:22
bruger slettet
Det er fordi jeg skal cykle 12 km på max 10 min, og det kan jeg simpelthen ikke nå :-)
Vh Karin
Vh Karin
14 år22. maj 2010 kl. 09:26
kondifolket (slettet)
hej kaj man du kan i din fritid cykle dig en tur i det gode vejr, det er så sund at røre sig man bliver så glad. hilsen kondifolket
14 år22. maj 2010 kl. 12:10
bruger slettet
Det gør jeg også, det ville bare være smart at have det overstået når man kom hjem, men det kan jeg jo desværre ikke :-)
14 år22. maj 2010 kl. 13:01
Kampagnen "Vi cykler på arbejde" er jo igang - og jeg har meldt mig på. Har cyklet begge veje hele denne uge (8,7 km hver vej) men ikke de to første uger pga overarbejde og sygdom.
Tanken er at man i denne tråd kan dele sine oplevelser på vejen, brokke sig over dårlige veje, juble over gode tider, erobrede bakker - samt dele information omkring hvor man kan få fat i billig cykeltøj.
Personligt er jeg lige nu på jagt efter en god cykelcomputer (jeg mistede den gamle). Den må ikke koste alverden - og jeg har fået øje på Polar i 600-700 kroners klassen. Er der nogen som har gode råd? Eller som har set et godt tilbud på sådan en cykelcomputer?
I øvrigt var nogen i gang med at slå en stor græsplæne i morges da jeg cyklede forbi. Det dufter dejligt, sådan noget nyslået græs !