Motionsbloggen uge 44

Du læser en tråd i debat > motion

Motionsbloggen uge 44
Jeg håber at det er ok at jeg starter denne gang? Men jeg synes det er sådan en god tråd, hvor man får mange gode ideer og god opbakning også.

Jeg var ude at løbe noget, der snart er blevet min sædvanlige tur i går. I dag tror jeg at jeg vil lave noget kickboxing. Det er jeg virkelig blevet bidt af!
15 år27. oktober 2009 kl. 07:52
re: Motionsbloggen uge 44
Klart!

Sjovt med din kickboxing. Hvor meget giver det? (Undskyld, har du skrevet om det?)

Jeg har nu i nogle dage gået en morgentur i rask tempo. Jeg går en fast rute som er så kort, at jeg altid orker (under en km). Det sikrer succes hver dag! Det plejer vanen med at komme ud. Det er nok til at jeg mærker en opfriskende effekt. Og jeg har flere gange udvidet gåturen efter lyst - nu jeg alligevel var ude.

I dag skal jeg til yoga.
15 år27. oktober 2009 kl. 08:01
i dag skal jeg løbe 3km. i mit 5km program. + gå 30min
+ evt gå en længere tur.
15 år27. oktober 2009 kl. 08:18
jeg skal til bodybike quick og en mave/balle/lår hvis der ellers sker noget med ventelisten
15 år27. oktober 2009 kl. 09:11
Ja, hvis nogen havde foreslået kickboxing til mig for et år siden, ville jeg have rynket meget på næste. Men det er virkelig sjovt - og bedre for sådan en koordinations-udfordret type som mig, end fx dans, som jeg også har prøvet.

Kickboxing giver rigtig godt - jeg tror at motionstælleren herinde giver det omk omregningsfaktor 10! Og jeg tror, at man regner med at "normale" mennesker kan brænde 500-600 kcl i timen. Jo bedre i form man er og jo mere man giver den, jo mere kan man brænde og jeg har hørt væsentlig højere bud på kcl-afbrændingen, men man kan regne med omk 500 i timen, hvis man holder en time.

Jeg tror, at det der tiltaler mig, er styrkeaspektet. At jeg føler, at jeg bliver stærk og rolig. Jeg dyrker også yoga i øvrigt, og der er det det smidige sammen med det rolige, der tiltaler mig, og jeg synes at det er lidt i familie med hinanden.

Men lige i øjeblikket har jeg brug for at føle mig stærk, og der giver kickboxing noget. --- Og så er det som sagt sjovt!!!

Man kan låne forskellige dvd'er på biblioteket, hvis man vil prøve det. På mit bibliotek har de fx Charlotte Birckow som jeg ikke bryder mig specielt meget om. Lige nu bruger jeg en dvd der hedder fatburning kickboxing for dummies. :-)
15 år27. oktober 2009 kl. 12:47
Og det var selvfølgelig næsen jeg ville have rynket på, ikke min næste! Det står vist også i biblen at man ikke må rynke sin næste, så det kunne naturligvis ikke falde mig ind!
15 år27. oktober 2009 kl. 12:49
I dag løb jeg før morgenmaden! Dels fordi jeg alligevel ikke rigtig kan komme i gang med at arbejde - jeg har en formiddagsaftale og bliver derfor alligevel afbrudt - og dels fordi de har lovet regn her hvor jeg bor.

Det var super skønt. Jeg elsker efteråret, når det opfører sig ordentligt og er pænt og friskt!

Jeg plejer at løbe med min ipod og lytte til kloge ting, men i dag løb den tør for kloge ting, så jeg løb bare i selskab med mit eget hoved. Det var også rart.

Hey, Angelique: hvad er bodybike quick?
15 år28. oktober 2009 kl. 08:55
jeg har fået motionscykkel. så nu skal der trænes...
15 år30. oktober 2009 kl. 15:09
Tillykke med motionscyklen!
15 år31. oktober 2009 kl. 19:09
Sannew - det der kickboxing kunne godt lyde interessant (:
laver du det bare derhjemme og hvad skal man bruge?
- troede det krævede at man gik ud og boxede med en masse
veltrænede mennesker, men når man kan gøre det derhjemme,
er dette jo bare en super træningsform (:
15 år2. november 2009 kl. 18:39

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });