Skal tabe mig, hvordan?

Du læser en tråd i debat > motion

Skal tabe mig, hvordan?
Hej.
Jeg skal tabe mig 5-8 kg.
Jeg aner ikke hvordan, da det jeg har prøvet indtil videre ikke har hjulpet - også pga. manglende viljestyrke.

Nu vil jeg prøve at indføre decideret motion ind i skemaet.
Jeg vil melde mig til FITNESS CENTER.

- Hvor mange gange skal man træne om ugen?
- Hvad skal man træne, og i hvor lang tid? (Hvilke "maskiner")
- Erfaringer? Resultater?
- Hvilken kostplan skal jeg have? Skal jeg have fat i en diætist?

Jeg har hørt at motion gør underværker til vægttab - for jeg spiser allerede "sundt". Altså.. jeg spiser lidt for meget nogle gange, og nogle gange lidt for meget af det usunde slik og kage og brød...

Men prøver at være sund det meste af tiden.

Plejer at være rimelig normalvægtig, men det sidste halve år har jeg taget meget på, og det er vildt ubehageligt, og har også gjort mig lidt ked af mit udseende. Så nu skal der altså ske noget.
15 år27. august 2009 kl. 18:42
re: Skal tabe mig, hvordan?
mit foreslag.
spis kun madvare der indeholder under 50kcal pr. 100gram.
spis max 1200kcal pr. dag.
gå 1000skrit pr dag i 2måneder indtil du er klar til at begynde at løbe, iform har et fra 0 til 5km løbeprogram.
løb kun 3dage om ugen og gå 1000skrit de 4 andre dage.

jeg har selv tabt 23,5kg, benmusklerne er de klart største og dermerd de vigtigste under vægttab.
15 år27. august 2009 kl. 20:54
Det er bedst at få en form for cardio in min 40 min om dagen, det kan være en rask gåtur, løb, cardio i fitness center, cardio timer i centret såsom kickbox, combat, spinning eller cykel til arbejde etc. Du kan jo variere så ikke alle dage er lige hårde eller kræver fitness center.

Vægttræning 2 gange om ugen hjælper virkelig med at sætte din basalforbrænding op, og hjælper vægttab, selvom du til at starte med ser ud til at tabe dig langsommere, fordi dine nye muskler vejer lidt, de forbrænder til gengæld fedt. Husk at have styrketræningen spredt ud med minimum en fridag mellem til restituering.

Og som Biologi C skriver, Spis sundt og mindre, brug programmet her til at taste mad og motion, til holde dig selv i ørerne :P
15 år28. august 2009 kl. 08:17
40 minutter HVER DAG?
Det når jeg aldrig, puha.

Skal have sikkerhed i at det virker - hvor hurtigt kan man tabe sig ved at motionere (evt. lufte hund) 40 minutter hver dag?

Hvis jeg starter i fitness, så tager jeg nok derind 2 gange om ugen.
10 minutter opvarmning med cross-trainer, og hvilken form for styrketræning skal jeg lave? Hvilke maskiner? Og for hvor lang tid ved hver?

Så regner jeg med at afslutte styrketræning med endnu en 10-20 minutters cross-trainer/cykel/løbebånd.
15 år28. august 2009 kl. 20:10
Har du nogle sinde hørt om at tælle kalorier? Man kan ikke tabe sig ved kun at motionere. Og da slet ikke af bare at lufte sin hund - ha!

Læs de andre indlæg og forsøg at forstå dem.
15 år28. august 2009 kl. 22:09
i fitness centre er der instruktører, der vil instruerer dig i maskinerne,de ved hvilke maskiner du har brug for,og hvor længe du skal bruge dem.
15 år29. august 2009 kl. 09:41
gå 10000 skridt hver dag ,tag gerne hunden med, det vigtigste er at du bevæger dig.
15 år29. august 2009 kl. 09:47
i starten skal du starte langsomt op for ikke at få varige skader. men om 2-3 år. kan du klarer din motion med 3gange løb (intervaltræning) af 3min pr dag.
og 10min cykling de 4 andre gange om ugen.

i starten bruger man meget mere tid for den samme effekt:
fordig knæ, sener og muskler skal følge med....

vi er igang med en vægttabsstafet, hvem taber sig mest fra torsdag til torsdag i forummet 5+. du er velkommen til at være med.
15 år29. august 2009 kl. 15:10
Blev du skræmt væk?
15 år9. september 2009 kl. 14:26
@ sqzee

Jeg bliver nød til at indrømme at jeg synes det er lidt for hårdt det du her skriver.
Jeg mener det her skal være en side for alle.
Nogle ved mere end andre og det er dejligt at vi kan bruge hinandens viden men at grine af hinanden på den måde synes jeg er lidt for nedladende.
Bare lige min mening som jeg blev blev nød til at dele med dig...
Belfast
15 år21. september 2009 kl. 15:29

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });