Jeg har ikke prøvet wii fit, men kender wii sports.
Det er ikke motion i sig selv, men man kan da blive ret forpustet af at spille tennis. Det er et alternativ til, at sætte sig ned og se en film, eller spille på alm. computer, hvor man ellers ville have siddet på sin flade. At røre sig lidt, er bedre end slet ikke at røre sig. Dermed ikke sagt at wii sports kan være en erstatning for rigtig motion.
Jeg synes det er en sjov ting at lave med børnene, da de sagtens kan vinde over de voksne og vi både griner og hygger os på samme tid
Er man flere end 2 i familien, vil jeg anbefale at købe flere controllere, fremfor at skulle deles om dem, da de skal sættes fast om håndledet, for ikke at blive tabt/smidt med. Du kan sagtens på nettet finde billeder af hvad der sker, når uheldet er ude. Det er faktisk lidt sjovt at se på.
Jeg vil kalde wii sports en aktiv måde, at være dovne på:-)
Håber at andre ved noget om wii fit, for det er jeg ret interesseret i at høre om.
Hej :-)
#2 af bruger slettet
Vi har haft emnet oppe før i tidligere tråde så jeg ved at nogen her har spillet og andre har tænkt på at købe det (fik du een i bryllupsgave Karina?).
Så mine spørgsmål er følgende:
1) Hvor købte I maskinen hhv spillet og hvad kostede det?
2) Er der nogen flere ting jeg kan købe til spillekonsollen / spillet som jeg kan have fornøjelse af (jeg går ud fra at stå-plade og kamera følger med, men der der andre ting?)
3) Hvordan oplever I spillet nu I har haft det et stykke tid? Kan man bruge det som motion på fast basis? Eller kun som supplement på de dage hvor der er snestorm udenfor? Er det sjovt? Kan man variere sin motion? Kan man "spille" wii fit mod hinanden? Mod/med børn?
4) Hvor har I placeret spillet sådan i forhold til fjernsyn? Ved det primære fjernsyn? Ved et ekstra fjernsyn? Ved projektoren (Altså lærredet)?
5) Hvordan er det medfølgende spil (wii sports hvis jeg ikke husker galt). Får man også motion af det? Eller er det et mere klassisk spillekonsol-spil?
6) Er der andre spil man kan få til konsollen som I kan anbefale (både voksenspil (som 1st person shoot em up, strategi mv) og børnevenlige spil).