#2 af Kaktus (slettet)
Sjipning
Du læser en tråd i debat > motionKaktus (slettet)
re: Sjipning
Tak for det gode råd. Det skulle jo være nemt og ligetil :)
Til morgen ledte jeg efter ungens sjippetov, men fandt det ikke.
Som et lille forsøg stillede jeg mig ud i haven, iført pink crocs og UDEN sports BH og lavede 60 små hop på stedet - Håber ikke at mine naboer ligger besvimede bad ruderne nu ;)
Umiddelbart virker det utrolig effektivt, men konklusionen må være: Op på cyklen, ned til Fætter BR, køb et sjippetov OG ifør dig sport BH inden du næste gang kaster dig ud i sjipning :)
Til morgen ledte jeg efter ungens sjippetov, men fandt det ikke.
Som et lille forsøg stillede jeg mig ud i haven, iført pink crocs og UDEN sports BH og lavede 60 små hop på stedet - Håber ikke at mine naboer ligger besvimede bad ruderne nu ;)
Umiddelbart virker det utrolig effektivt, men konklusionen må være: Op på cyklen, ned til Fætter BR, køb et sjippetov OG ifør dig sport BH inden du næste gang kaster dig ud i sjipning :)
16 år29. maj 2008 kl. 09:01
iakob
Hehe.. jeg har hørt at en hulahop-ring skulle være god træning for mave og ryg. Jeg overvejede at tage een med hjem sidste gang jeg var i BR, men kunne ikke lige overskue at skulle have både sådan een og børnene med i bussen.
Jeg kan lige se dig for mig på cykel med en hulahop-ring over skulderen og et sjippetov ud af lommen :-D
Jeg har i øvrigt så ondt i arme og skuldre idag af den sjippetur at jeg opgav at cykle på arbejde for lige at give mine muskler lidt fred. *suk*
Jeg kan lige se dig for mig på cykel med en hulahop-ring over skulderen og et sjippetov ud af lommen :-D
Jeg har i øvrigt så ondt i arme og skuldre idag af den sjippetur at jeg opgav at cykle på arbejde for lige at give mine muskler lidt fred. *suk*
16 år29. maj 2008 kl. 09:23
Kaktus (slettet)
God idé :) Jeg tager sådan én med på vejen.... (og lukker øjnene for evt. måbende med-trafikanter)
Har set at man også kan få nogle med "vand" i (og glimmer ;)) mon ikke jeg skulle snuppe sådan én?
Gad vide hvordan man taster "hula-hop ring" ind under motion? :-p
Har set at man også kan få nogle med "vand" i (og glimmer ;)) mon ikke jeg skulle snuppe sådan én?
Gad vide hvordan man taster "hula-hop ring" ind under motion? :-p
16 år29. maj 2008 kl. 09:40
Mulchen
Jeg taster hula hop ind under dans/hula - jeg håber på at det svarer ca. til at hula-hoppe.
Jeg har gjort det i noget tid nu og det er ret effektivt :-)
Jeg har gjort det i noget tid nu og det er ret effektivt :-)
16 år29. maj 2008 kl. 09:46
Kaktus (slettet)
Tak for råd om indtastning af hule-hop under motion.
Men... DAMN! Det var ingen der fortalte, at det var så svært....
Klarede 3 omgange da jeg tog en test-tur og straffen faldt prompte: BANG - den vandfyldte hula-hop-ring hamrede ned over min ene malleol (den knogle der stikker ud på siden af foden ;)) AV
Nå, men det skulle jo være motivation nok til at øve sig flittigt, da jeg ellers ender med meget ømme fødder ;)
Købte også et sjippetov - det kan vel ikke gå helt galt?
Det ville altså være for pinligt, at møde op på skadestuen med hula-hop / sjippe-skader :-p
Men... DAMN! Det var ingen der fortalte, at det var så svært....
Klarede 3 omgange da jeg tog en test-tur og straffen faldt prompte: BANG - den vandfyldte hula-hop-ring hamrede ned over min ene malleol (den knogle der stikker ud på siden af foden ;)) AV
Nå, men det skulle jo være motivation nok til at øve sig flittigt, da jeg ellers ender med meget ømme fødder ;)
Købte også et sjippetov - det kan vel ikke gå helt galt?
Det ville altså være for pinligt, at møde op på skadestuen med hula-hop / sjippe-skader :-p
16 år29. maj 2008 kl. 11:57
Mulchen
Ha ha jeg var også et fjols til det i starten, men det bliver heldigvis bedre :-)
Tilgengæld er jeg ikke god til det med at sjippe, min kondi er lig nul, så jeg er helt død efter 1½ minut.
Tilgengæld er jeg ikke god til det med at sjippe, min kondi er lig nul, så jeg er helt død efter 1½ minut.
16 år29. maj 2008 kl. 12:41
Kirsten P (slettet)
Jeg kan hellere ikke få en hulahop ring til at blive hvor den skal, det må da ellers give talje.
jeg fik en gang meldt mig til et hold i motionscenteret der havde et eller andet fancy navn som jeg ikke lige kan huske. Det var sjipning. Sjip i 5min, mavebøjninger i 1 min sjip i 5 min, 1 min armstrækninger og så fremdeles i en time. Det behøves ikke at være i et motionscenter,det kan man sagtens gøre derhjemme, men det var hårdt.
og hvor fik jeg så mest ondt. I min hænder :-)
jeg fik en gang meldt mig til et hold i motionscenteret der havde et eller andet fancy navn som jeg ikke lige kan huske. Det var sjipning. Sjip i 5min, mavebøjninger i 1 min sjip i 5 min, 1 min armstrækninger og så fremdeles i en time. Det behøves ikke at være i et motionscenter,det kan man sagtens gøre derhjemme, men det var hårdt.
og hvor fik jeg så mest ondt. I min hænder :-)
16 år29. maj 2008 kl. 13:52
Kaktus (slettet)
5 min. sjipning? og så x flere ?!? Er du da tosset? ;)
Jeg klarede 45 sec. - og så var barmen hoppet ud af sports BH´en og jeg så mig nødsaget til at stoppe af æstetiske grunde ;)
- kunne med lidt god vilje MÅSKE have klaret 30 sec. mere, men så skal der altså investeres i en bedre sports BH ;)
Tilgengæld er jeg nu oppe på 5 omgange med hula-hop-ringen, så fremskridt gør jeg da - lidt har som bekendt også ret :)
(Har valgt IKKE at taste mine indledene øvelser med hula-hop ring og sjippetov ind under motion, da det dårligt kan kategoriseren som sådan :-p)
Jeg klarede 45 sec. - og så var barmen hoppet ud af sports BH´en og jeg så mig nødsaget til at stoppe af æstetiske grunde ;)
- kunne med lidt god vilje MÅSKE have klaret 30 sec. mere, men så skal der altså investeres i en bedre sports BH ;)
Tilgengæld er jeg nu oppe på 5 omgange med hula-hop-ringen, så fremskridt gør jeg da - lidt har som bekendt også ret :)
(Har valgt IKKE at taste mine indledene øvelser med hula-hop ring og sjippetov ind under motion, da det dårligt kan kategoriseren som sådan :-p)
16 år29. maj 2008 kl. 14:27
KarinaHadsten (slettet)
Hihi - den med hulahopringen. Måske skulle man forære sådan en til sin datter med en skummel bagtanke. Eller også skal jeg bare snart ha den wii. Så lige i går at der også var hulahopring med der ;-)
Jeg har også overvejet at låne datterens sjippetov, men mangler faktisk også den sportsBH - har indtil nu været for nærrig til at betale 450 kr for sådan en og har ikke set dem billigere. :-(
Jeg har også overvejet at låne datterens sjippetov, men mangler faktisk også den sportsBH - har indtil nu været for nærrig til at betale 450 kr for sådan en og har ikke set dem billigere. :-(
16 år29. maj 2008 kl. 14:32
Verdens mindste fitness center bliver det kaldt i denne artikel om sjipning:
iform.dk
Jeg ved i øvrigt ikke lige hvordan jeg skal skrive det op. Jeg regner med at jeg her i starten lavede rolig sjipning - og da jeg hele tiden kludrede i det, så trak jeg cirka en trediedel af tiden fra som tid hvor jeg ikke sjippede. Tror I så ikke at jeg har det sådan cirka rigtigt?