Sjipning

Du læser en tråd i debat > motion

Sjipning
Jeg var ved at sjippe her til morgen fordi idag skal jeg passe børnene pga strejken og min mand havde sagt at han gerne ville tidligt afsted. Derfor synes jeg ikke lige jeg kunne tillade mig at løbe mig en tur - så jeg fandt det gamle sjippetov frem.

Verdens mindste fitness center bliver det kaldt i denne artikel om sjipning:

iform.dk

Jeg ved i øvrigt ikke lige hvordan jeg skal skrive det op. Jeg regner med at jeg her i starten lavede rolig sjipning - og da jeg hele tiden kludrede i det, så trak jeg cirka en trediedel af tiden fra som tid hvor jeg ikke sjippede. Tror I så ikke at jeg har det sådan cirka rigtigt?
16 år28. maj 2008 kl. 07:37
re: Sjipning
Tak for det gode råd. Det skulle jo være nemt og ligetil :)
Til morgen ledte jeg efter ungens sjippetov, men fandt det ikke.
Som et lille forsøg stillede jeg mig ud i haven, iført pink crocs og UDEN sports BH og lavede 60 små hop på stedet - Håber ikke at mine naboer ligger besvimede bad ruderne nu ;)
Umiddelbart virker det utrolig effektivt, men konklusionen må være: Op på cyklen, ned til Fætter BR, køb et sjippetov OG ifør dig sport BH inden du næste gang kaster dig ud i sjipning :)
16 år29. maj 2008 kl. 09:01
Hehe.. jeg har hørt at en hulahop-ring skulle være god træning for mave og ryg. Jeg overvejede at tage een med hjem sidste gang jeg var i BR, men kunne ikke lige overskue at skulle have både sådan een og børnene med i bussen.

Jeg kan lige se dig for mig på cykel med en hulahop-ring over skulderen og et sjippetov ud af lommen :-D

Jeg har i øvrigt så ondt i arme og skuldre idag af den sjippetur at jeg opgav at cykle på arbejde for lige at give mine muskler lidt fred. *suk*
16 år29. maj 2008 kl. 09:23
God idé :) Jeg tager sådan én med på vejen.... (og lukker øjnene for evt. måbende med-trafikanter)
Har set at man også kan få nogle med "vand" i (og glimmer ;)) mon ikke jeg skulle snuppe sådan én?
Gad vide hvordan man taster "hula-hop ring" ind under motion? :-p
16 år29. maj 2008 kl. 09:40
Jeg taster hula hop ind under dans/hula - jeg håber på at det svarer ca. til at hula-hoppe.

Jeg har gjort det i noget tid nu og det er ret effektivt :-)
16 år29. maj 2008 kl. 09:46
Tak for råd om indtastning af hule-hop under motion.

Men... DAMN! Det var ingen der fortalte, at det var så svært....
Klarede 3 omgange da jeg tog en test-tur og straffen faldt prompte: BANG - den vandfyldte hula-hop-ring hamrede ned over min ene malleol (den knogle der stikker ud på siden af foden ;)) AV
Nå, men det skulle jo være motivation nok til at øve sig flittigt, da jeg ellers ender med meget ømme fødder ;)

Købte også et sjippetov - det kan vel ikke gå helt galt?
Det ville altså være for pinligt, at møde op på skadestuen med hula-hop / sjippe-skader :-p
16 år29. maj 2008 kl. 11:57
Ha ha jeg var også et fjols til det i starten, men det bliver heldigvis bedre :-)

Tilgengæld er jeg ikke god til det med at sjippe, min kondi er lig nul, så jeg er helt død efter 1½ minut.
16 år29. maj 2008 kl. 12:41
Jeg kan hellere ikke få en hulahop ring til at blive hvor den skal, det må da ellers give talje.

jeg fik en gang meldt mig til et hold i motionscenteret der havde et eller andet fancy navn som jeg ikke lige kan huske. Det var sjipning. Sjip i 5min, mavebøjninger i 1 min sjip i 5 min, 1 min armstrækninger og så fremdeles i en time. Det behøves ikke at være i et motionscenter,det kan man sagtens gøre derhjemme, men det var hårdt.

og hvor fik jeg så mest ondt. I min hænder :-)
16 år29. maj 2008 kl. 13:52
5 min. sjipning? og så x flere ?!? Er du da tosset? ;)

Jeg klarede 45 sec. - og så var barmen hoppet ud af sports BH´en og jeg så mig nødsaget til at stoppe af æstetiske grunde ;)
- kunne med lidt god vilje MÅSKE have klaret 30 sec. mere, men så skal der altså investeres i en bedre sports BH ;)

Tilgengæld er jeg nu oppe på 5 omgange med hula-hop-ringen, så fremskridt gør jeg da - lidt har som bekendt også ret :)

(Har valgt IKKE at taste mine indledene øvelser med hula-hop ring og sjippetov ind under motion, da det dårligt kan kategoriseren som sådan :-p)
16 år29. maj 2008 kl. 14:27
Hihi - den med hulahopringen. Måske skulle man forære sådan en til sin datter med en skummel bagtanke. Eller også skal jeg bare snart ha den wii. Så lige i går at der også var hulahopring med der ;-)

Jeg har også overvejet at låne datterens sjippetov, men mangler faktisk også den sportsBH - har indtil nu været for nærrig til at betale 450 kr for sådan en og har ikke set dem billigere. :-(
16 år29. maj 2008 kl. 14:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });