Motionsskalle i uge 12

Du læser en tråd i debat > motion

Motionsskalle i uge 12
Jeg sidder har og får helt dårlig samvittighed over, hvor lidt jeg rent faktisk kan præstere at lave på sådan en søndag. Og så kunne jeg jo passende tænke lidt på næste uge, så derfor opretter jeg tråden til påskeugens motionsskalle...

I påsken er jeg væk hjemmefra nogle dage, men jeg skulle gerne kunne klare at få lavet noget resten af ugen. Så jeg sætter mig et mål for påskeugen, der hedder:

Minimum 4 timer i alt på motionscyklen.
16 år16. marts 2008 kl. 19:34
re: Motionsskalle i uge 12
Og jeg bliver desværre også lidt "påskeramt" så jeg lover ikke mere end 150 km på cyklen - MEN MEN - på trods af hvad jeg ellers tidligere har sagt om vejret:

HVIS vi får sne som de lover, så gælder mit løfte ikke - det er umuligt at cykle på en racer i snevejr.
16 år16. marts 2008 kl. 22:59
Ha! Nu kan jeg være med. Jeg cyklede på arbejde idag - skal cykle igen i morgen og overmorgen. Så bliver det påske.

Bare for at sammenligne, så løb jeg på løbebånd idag her på arbejdet i 10 minutter. Og til sammenligning så giver det at cykle på arbejde (24 minutter) 70 kj mere end at 8 km/h (indlagt 45 sekunder på 10 km/h) (10 minutter).

Løb (8km/h) er den laveste hastighed af regulær løb man kan vælge direkte her på madital (aktivitetsniveau = 8) og cykling på 16-19 km/h angives til roligt tempo (jeg synes nu det gik stærkt, men det var også min gennemsnitshastighed) (aktivitetsniveau = 6). Derfor er forskellen ikke overraskende, men jeg synes da at det viser at løb er mere effektiv hvis man bare skal knalde nogle kalorier af.

Nå, men.. om jeg får løbet eller cyklet i selve påsken er nok lidt usikker. Men godt at I har sat tråden op fordi det har fået mig til at tænke. Jeg vil lige vende det med manden om der er plads til løberi - det er der, men hvornår.. Og så regner jeg med at skulle i haven, også.
16 år17. marts 2008 kl. 09:51
Ja - løb har alle dage været mere effektivt end cykling, meeeeeeeen det kommer jo lidt an på hvor hårdt man cykler. Nu er vi så nogen,d er ikke så godt kan løbe pga. knæskader o lign - derfor er cyklen et godt redskab. Men ller er løb jo godt fordi det er nemt at få tid til.
16 år17. marts 2008 kl. 10:01
Løb er da rigtigt nok mere effektivt end cykling, men det er meget hårdt ved leddene. Og så kan man vel også generelt holde til at cykle i længere tid, så hvis man har tiden kan man da få en noget højere samlet forbrænding ved at cykle - og det er jo det, der tæller...

Jeg har startet ugen med 1 time og 10 minutter på cyklen. Så er jeg da i gang :-) (Og det er ca. en time mere, end jeg kan klare, hvis jeg skal løbe :-D )
16 år17. marts 2008 kl. 16:28
Nu må jeg vist også komme med ugens motion-løfter. Det er i sig selv meget motiverende at love ande end bare mig selv, hvad jeg skal lave.
Jeg kom for sent til toget i morges, så jeg nåede ikke hjem tidsnok til at nå timen i spinning (jeg bor i Tyskland). Faktisk bliver det en travl rejseuge for mig - jeg skal tilbage til København på torsdag og søndag flyver jeg til Grønland. Udfordringen bliver derfor i denne uge at dyrke motion i tre forskellige lande :-)

tirsdag: 1 time i bodyCombat evt + 45 min cardio i center
torsdag: 1½ time i center fordelt mellem styrketræning og cardio
fredag: 1 time pilates efter dvd + en løbe/gå tur
lørdag: 1 time svømning (roligt tempo) + 1 time aquaspinning
søndag: kun hvis det er godt vejr: 1 time ski (langrend)
16 år17. marts 2008 kl. 20:37
syvsover: Du er for lidt ambitiøs - hvad med at love en times sæljagt eller 2 timers kajakroning. Og DU har da - om nogen - mulighed for at lave en type motion, der findes i motionsoversigten, og som jeg havde forsvoret at nogen nogensinde ville komme til at indtaste: Bygge Igloo.... He he :o)
Narj - klø på - god skalle.
Har ikke selv været ude på cyklen i dag - ungerne og jeg har ferie - konen ikke, så det kniber med at have tiden til at komme ud. Til gengæld har jeg kørt en times hård spinning.

Lige et spørgsmål til alle jer der deltog i sidste uges skalle:
Udover hvor godt i har følt det at dyrke motion, er der så nogen der har oplevet at det har været (ekstra) gavnligt ift. vægten - hvad er jeres oplevelser der?
16 år17. marts 2008 kl. 23:51
Nej hvor sjovt, syvsover. Hvor skal du hen i Grønland?

Fortæl lidt om turen når du kommer tilbage. Jeg har længe haft en drøm om at komme derop (helst inden indlandsisen er smeltet).

Gad vide om sælspæk allerede er i madoversigten :-D
16 år18. marts 2008 kl. 08:48
@Calle: Med hensyn til vægten, så har jeg oplevet her efter den første gode uge med ekstra meget motion, at vægten altid er en smule højere dagen efter, at jeg har været super-aktiv. Jeg har læst et sted, at det er meget normatl - at kroppen vist nok binder lidt mere vand, når musklerne har været brugt meget.

Men ud over den lille parallelforskydning, det har været årsag til, så ser det ud til at kurven fortsætter nedad med samme hældning som hidtil, men jeg ligger også stabilt på 1 kg om ugen, så det ville da også være mærkeligt, om det kunne blive meget bedre...
16 år18. marts 2008 kl. 09:30
Jeg kom op på cyklen i dag og lagde ud i lidt højere tempo end de andre dage. Men efter et stykke tid begyndte jeg at blive øm i den ene hofte. Og jeg har før haft en del problemer med den hofte, så jeg ville ikke risikere noget, så turen blev kortet af og det blev kun til 40 minutter i dag.

Til gengæld tog jeg så en stille og rolig gåtur i stedet - det må jo også tælle lidt ;)
16 år18. marts 2008 kl. 19:16

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });