#2 af Krestina (slettet)
Menuen Vægt Balance
Du læser en tråd i debat > madital.dkKrestina (slettet)
re: Menuen Vægt Balance
Og nu vi er igang hvad betyder menuen "energibalance" hvad påvirker denne og hvor skal den ligge :)
12 år28. september 2012 kl. 22:04
Reten
Vægtbalancen viser, hvor mange gram du har tabt eller taget på - dag for dag. Energibalance viser, hvor mange kalorier du har været i overskud eller underskud hver dag.
Hvordan disse grafer "skal" se ud afhænger af dit mål. Hvis du vil tabe dig, står der under din NNA-oversigt (under smileyen) hvor mange kalorier, du gerne skal være i underskud om dagen, og under energibalance kan du så få et overblik over, hvordan du har levet op til dette i den seneste tid. :)
Hvordan disse grafer "skal" se ud afhænger af dit mål. Hvis du vil tabe dig, står der under din NNA-oversigt (under smileyen) hvor mange kalorier, du gerne skal være i underskud om dagen, og under energibalance kan du så få et overblik over, hvordan du har levet op til dette i den seneste tid. :)
12 år29. september 2012 kl. 09:48
Krestina (slettet)
Oki, så det vil sige vægtbalacen skal ligge så tæt på 140 om dagen og gerne over, er det rigtigt forstået?
12 år29. september 2012 kl. 13:10
fedania
Hvis du gerne vil tabe ca. ½ kg om ugen, så skal den ligge omring -70. Hvis du gerne vil tabe ca. ½ kg om ugen, så skal den ligge omkring -140. Hvis du vil tabe 2 kg om ugen, så skal den ligge omkring -280 og så fremdeles.
Så det afhænger af, hvad dit personlige mål er :)
Så det afhænger af, hvad dit personlige mål er :)
12 år29. september 2012 kl. 18:03
Krestina (slettet)
Oki så forstår jeg lidt bedre.. Men hvordan får jeg den op på 280? For syntes jeg har strammet mit mål så meget jeg kan, jeg får hvert fald ikke noget "grønt" område hvis jeg sætter mit mål til kortere tid end jeg har nu.
Vejer 72kg nu og mit mål er 68kg d. 30.11.2012
Vil da meget gerne tabe 2 kg om ugen og nå mit mål hurtigere end den 30.11.2012.
For burde da kunne tabe mere end 4 kg på 9 uger... ???
Vejer 72kg nu og mit mål er 68kg d. 30.11.2012
Vil da meget gerne tabe 2 kg om ugen og nå mit mål hurtigere end den 30.11.2012.
For burde da kunne tabe mere end 4 kg på 9 uger... ???
12 år29. september 2012 kl. 20:07
Girl next door
Se, for at tabe 1 kg fedt (det er det vi er nødt til at regne med), så skal du have et kalorieunderskud på 7400 kcal. Det er RIGTIG meget. Det er lidt over 1000 kcal om dagen. For at få 1000 kcal i underskud om dagen skal du enten spise alt, alt for lidt - hvilket er uhensigtsmæssigt at gøre med vilje og kan have alvorlige konsekvenser i længden - eller du skal motionere så meget at det giver 1000 kcal i underskud hver dag.
Normalt siger man at det er fornuftigt at tabe ½ kg i ugen - til nøds 1 kg i ugen.
Jeg tror du skal tænke over igen, hvor meget du vil tabe dig i ugen. Når madital programmet ikke vil lade dig tabe 2 kg i ugen, er det fordi, man ikke anbefaler at tabe mere end 1 kg i ugen.
Held og lykke med dit vægttab :-)
Normalt siger man at det er fornuftigt at tabe ½ kg i ugen - til nøds 1 kg i ugen.
Jeg tror du skal tænke over igen, hvor meget du vil tabe dig i ugen. Når madital programmet ikke vil lade dig tabe 2 kg i ugen, er det fordi, man ikke anbefaler at tabe mere end 1 kg i ugen.
Held og lykke med dit vægttab :-)
12 år29. september 2012 kl. 22:18
Krestina (slettet)
Ja oki når du stiller det op på den måde kan jeg godt se det :-) så meget motion orker jeg vist ikk hver dag...
Men så prøver jeg bare at forsætte som hidtil... Har bare taget 300 gram på den sidste uge så blev utilfreds da jeg gik på vægten igår morges... Så var lidt i tvil om jeg havde gjort noget forkert.... For har kun spist mere end mit mål i kcal en dag den sidste uge...
Et anden ting jeg har tænkt på er, hvor vigtigt er det at man fordeler sine kcal som anbefalet under smilyerne og NNA balancen? Altså så mange kcal til morgen/middag/aften og så mange gram fuldkorn, salat, grønt, ris pasta osv.? Giver det ca samme resultat hvis bare man sørger for at få sit minimum kcal behov om dagen også noget motion ved siden af?
Men så prøver jeg bare at forsætte som hidtil... Har bare taget 300 gram på den sidste uge så blev utilfreds da jeg gik på vægten igår morges... Så var lidt i tvil om jeg havde gjort noget forkert.... For har kun spist mere end mit mål i kcal en dag den sidste uge...
Et anden ting jeg har tænkt på er, hvor vigtigt er det at man fordeler sine kcal som anbefalet under smilyerne og NNA balancen? Altså så mange kcal til morgen/middag/aften og så mange gram fuldkorn, salat, grønt, ris pasta osv.? Giver det ca samme resultat hvis bare man sørger for at få sit minimum kcal behov om dagen også noget motion ved siden af?
12 år29. september 2012 kl. 23:32
fedania
Hvordan din krop reagerer på mad er der kun én som kan svare på, nemlig dig :)
Så du må prøve dig frem i forhold til om du skal spise som anbefalingerne, eller mere eller mindre af noget af det. Personligt skal jeg slet ikke spise så meget fuldkorn som anbefalet i kostrådene, hvis jeg skal tabe mig. Men omvendt gør det stort set ingen forskel om jeg spiser min mad i 1 eller 5 måltider om dagen (forudsat at den mængde jeg indtager passer til det jeg må få).
Så du må prøve dig frem i forhold til om du skal spise som anbefalingerne, eller mere eller mindre af noget af det. Personligt skal jeg slet ikke spise så meget fuldkorn som anbefalet i kostrådene, hvis jeg skal tabe mig. Men omvendt gør det stort set ingen forskel om jeg spiser min mad i 1 eller 5 måltider om dagen (forudsat at den mængde jeg indtager passer til det jeg må få).
12 år30. september 2012 kl. 00:02
Krestina (slettet)
Oki.. Tusinde tak for svar, det hjalp meget:-)
Så jeg væbner mig med tålmodighed, og prøver mig lidt frem og må se hvad min krop siger jeg skal spise for at nå mit mål:-)
Så jeg væbner mig med tålmodighed, og prøver mig lidt frem og må se hvad min krop siger jeg skal spise for at nå mit mål:-)
12 år30. september 2012 kl. 00:24
Jeg har lige et spørgsmål til menuen "vægt balance" hvordan skal denne forståes og hvad påvirker den? Syntes ikke jeg kan gemmenskue den :)
Og skal den helst ligge tættes på 70 eller 140? og hvad betyder disse tal?
Håber der er en venlig sjæl der kan give en forklaring på denne graf ;)