Søgning

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Søgning
Kære alle,

Jeg skal have lavet søgningen bedre, og hertil har jeg brug for jeres input.

Jeg tænker, at følgende skal være muligt:
- at søge på "i går" osv.
- at søge på "morgenmad" osv.
- at tilvælge/fravælge egne favoritter øverst
- at tilvælge/fravælge generelt mest benyttede varer øverst
- at tilvælge/fravælge basisvarer/producentvarer
- at tilvælge/fravælge egne varer/opskrifter/tilskud
- at kunne vælge hvor søgeordet skal være placeret i søgeresultaterne (først/midt/sidst/alle)

Det tyder på ret mange indstillinger, men jeg tror godt, at jeg kan gøre det bare lidt nemt alligevel :-)

Er der noget, jeg har overset i ovenstående? Jeg laver nok lige et papirudkast inden jeg går i gang med denne, da det er en af de større ting :-)

Mvh Lone
12 år17. januar 2012 kl. 10:53
re: Søgning
Hvad med at kunne vælge kun at se dem fra fødevaredatabanken samt egne opskrifter? Det ville jeg i hvert fald gerne have :)
12 år17. januar 2012 kl. 11:13
Det vil man kunne i den løsning, jeg tænker. Så skal man blot sætte flueben i fødevaredatabanken(/basisvarer) og egne opskrifter ... og herefter søge :-)
12 år17. januar 2012 kl. 11:18
Se det lyder skønt! :)
12 år17. januar 2012 kl. 11:29
I kan her se et forslag til, hvorledes mulighederne for søgefunktionen kan komme til at se ud i fremtiden.

Jeg modtager meget gerne kommentarer - godt/skidt.

(et forældet link er blevet fjernet)

Mvh Lone
12 år17. januar 2012 kl. 14:57
Ser godt ud!
Hvad med at kunne søge inden for en bestemt varekategori?

Nu så jeg jo et par stykker snakke om tal et sted, så jeg tænker om det kunne være muligt at få to kategorier i egne opskrifter og varer? Så det ville være muligt at vinge af ved nogle af dem man bruger ofte (hvis man f.eks. spiser de samme, hjemmebagte boller hver morgen) og nogle der er mere sjældne (f.eks. hvis man fik risalamande til jul).
Ud over det - Er det meningen at én af dem altid skal være nede?
Ellers evt. noget med hvor mange detaljer der skal stå ved de forskellige resultater, jeg synes f.eks. det er lidt uoverskueligt med de mange detaljer der er i øjeblikket :)
12 år17. januar 2012 kl. 15:48
Tak for din tilbagemelding :-)

Varekategori, havde jeg ikke tænkt på. Er det alle kategorier, der er relevante, eller nogle bestemte?

De ofte brugte, kan man søge via "i går", "i forgårs" osv. Samtidig kan man vælge, at mest brugte kommer øverst i almindelige søgninger, hvis man ønsker det. Så den tror jeg er dækket ind - ret mig, hvis jeg tager fejl :-)

Mht. om en af dem altid skal være nede, spørger du da om at en af de to muligheder altid er vist? Nej, det vil de ikke være. Når man har foretaget sin indstilling kan man lukke og søge videre. Ved hurtigsøgerne vil det nok lukke automatisk.

Angående detaljeringsniveauet bliver det noget i retningen af, hvordan det lige nu fungerer på mobiludgaven. Der er det langt mere overskueligt, da noget tekst er større end andet.

Mvh Lone
12 år17. januar 2012 kl. 16:01
Jeg syntes det ville være dejligt hvis knapperne 1,2,3 og 4 kommer tilbage :-) Men er i tvivl om det er det du mener når du skriver : - at tilvælge/fravælge egne varer/opskrifter/tilskud
?
12 år17. januar 2012 kl. 16:16
oh vira de 1. 2. 3. knapper savner jeg også fygtelig
12 år17. januar 2012 kl. 17:31
Hej Lone
Jeg har set dit forslag , og syntes det ser godt ud,men jeg kan også kun være tilfreds når jeg får mit ønske opfyldt, nemlig mulighed for at bruge , mine vare og opskrifter samt vitamin. :o) Anette60
12 år17. januar 2012 kl. 20:13

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...