Hvor ekstremt skal det være?

Du læser en tråd i debat > madital.dk

re: Hvor ekstremt skal det være?
Jeg er egentlig glad for at læse at jeg ikke, som jeg troede, er ene om at synes som jeg gør.

Og en anden gang skal jeg nok skræppe op til Lone med det samme hvis jeg ser noget der skærer mig, men mon ikke at blot det at vi har haft emnet oppe og vende, gør at det næppe sker lige med det samme?

Og så kan det også være jeg igen vil blande mig lidt i debatterne - jeg kan sq nok ikke holde mig væk.
13 år9. september 2011 kl. 21:49
mangler lige en sys godt om knap til dit indlæg gtfh!! :)
13 år10. september 2011 kl. 08:32
Omkring 1200 naar man ikke er paa Nupo er nok min graense. Nupo er det eneste jeg syntes er acceptabelt fordi det er laege godkendt og daekker alle proteiner, mineraler og vitaminer.
Men jeg hader at hoere om suppe og andre dumme kure. Der er ingen mirakkel kure og folk der hopper paa alt det fis risikerer bare at skade sigselv, baade sind og krop. Goer mig bare saa sur fordi folk kan vaere dumme nok eller desperate nok til at hoppe droemmen om hurtigt tab og ofte ogsaa betale andre for det. Sur paa deres vegne! GRRRR :D
Saa min graense gaar mere paa hvornaar jeg kan hoere mere paa folk der bare ikke fattter at det tager tid og motion og sund kost :D

Det er godt Lone (og I andre!) holder oeje og bekymrer sig om det! Tak Lone!
13 år10. september 2011 kl. 08:49
Jeg tror at jeg er en af dem, der hurtigt reagerer når folk skriver om meget lave kalorieindtag, vilde kure og andre quick-fixes. Jeg bliver meget hurtigt stødt fordi jeg selv har haft anoreksi og bulimi og derfor bliver jeg nemt forfærdet når jeg ser andre bifalde en lynkur jeg selv kunne have fundet på at køre som anorektiker. For jeg ved jo at bare det at man bevæger sig ud i lynkure er et faresignal da det indikerer ens desperation for hurtigt vægttab, hvilket driver én til ekstremer, der meget hurtigt kan lede ud i en spiseforstyrrelse.

Jeg vil ikke sige at jeg har en kaloriegrænse som 1200 hvorunder alt er uacceptabelt. Jeg vil pga. folks forskellighed, sige at maks 1000kcal i underskud er acceptabelt. Det kan alle uanset deres forbrænding forholde sig til, da ens ligevægtsindtag jo kan være vidt forskellige. Det ville jo være uacceptabelt for en mand på 120kg med fysisk hårdt arbejde kun at spise 1200kcal, hvor det måske nemt kunne være acceptabelt for en inaktiv pige på 150cm og 50kg at spise måske 1000kcal om dagen..

Men generelt bliver jeg hurtigt ked af det og oprørt når jeg læser den slags indlæg, der bifalder en adfærd, jeg selv har kæmpet så meget for at komme ud af...
13 år11. september 2011 kl. 10:02
Så næste gang der kommer en tråd med en som skal tabe ekstremt mange kilo for at kunne presse sig ned i en brudekjole om kort tid......håber jeg folk ikke hepper løs.....eller hvad? Der var ingen som ytrede betænkeligheder...ejheller selvom kosten var helt katastrofal....
13 år11. september 2011 kl. 10:21
gtfh> de gange emnet har været oppe har der mange gange været en "stilstand" efterfølgende. Men det et emne som helt sikkert vil dukke op med jævne mellemrum, og I er meget velkomne til at tage det op fra det mere generelle synspunkt som denne tråd er, når det igen kommer frem.

Folk har meget forskellige fortider, nutider og tanker om fremtider mht. krop og mad - derfor både vil og skal emnet tages op jævnligt.

Jeg oplever selv, at folk er så opslugte af deres egen synsvinkel, at man glemmer at der kan være andre. Måske synes man selv, at man har fundet "dén rigtige vej" til sundhed. Men vi må huske hinanden på, at vi heldigvis er individer, som gør tingene på hver vores måde. I nogle tilfælde kan man tale om noget der helt sikkert er usundt, men oftest (ud fra min opfattelse) er det uenigheder der beror på forskellige tanke- og handlingsmønstre, hvor man egentlig er på vej samme sted hen, men man synes at andre skal gå på nøjagtig samme vej - ofte ud fra hvad vi selv har i "rygsækken".

Damaged> jeg har efterhånden erfaret, at der er en del med bulimi/anoreksi i rygsækken, som har nemt ved at fare op. Det gælder i øvrigt også folk der kæmper med rigtig mange kilo.

Så jeg vil egentlig gerne opfordre alle herinde til at huske, at blot fordi man selv synes, at man har fundet vején, så er der rigtig mange andre, som også har fundet deres vej.

Men ser I tråde der indimellem dukker op, hvor det er ren og skær usund levevis og ikke tegner til at gå i en sundere retning, så "Anmeld" venligst tråden.

Mvh Lone
13 år11. september 2011 kl. 11:43
Problemet er ikke så meget folks egne mål, vil jeg mene, mere de tanker der kommer ud på siden i tråde o.lign. Når der bliver opmuntret i 'sultekure', kommer man jo til at tænke, at det er helt i orden, det man gør?

Mht. folks 'egen' kur:
Hvad med forskel på folk: Basisforbrug>1200 = min. 1200 kcal, basisforbrug<1200 = min 1000 kcal? Eller lign?
13 år11. september 2011 kl. 11:56
der er som Lone skrev mange vinkler......der er intet galt i lige at skulle tabe et par kilo.....hellere det end de bliver til mange kilos overvægt.....det spøgelse vælger man selv at se.
13 år11. september 2011 kl. 12:06

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...