#12 af Kommandus (slettet)
Ny søgning
Du læser en tråd i debat > madital.dkKommandus (slettet)
re: Ny søgning
PS: Et eksempel, der godt kan føles som forringelse: Hvis jeg søger på "kylling" kommer der rigtigt mange irelevante resultater op.Hvad laver f.eks. resultatet "Pågen: Lingongrova" eller "Storck:Werthers Creamy Filling" her? :-)
Er godt klar over, at det er noget med at tage højde for bogstavsammenfald og stavemåder. Men en anden metode kunne være, at resultaterne formede sig i dropdownmenu, mens man taster - som på google?
Er godt klar over, at det er noget med at tage højde for bogstavsammenfald og stavemåder. Men en anden metode kunne være, at resultaterne formede sig i dropdownmenu, mens man taster - som på google?
13 år18. august 2011 kl. 00:50
wec (slettet)
den nye søgning gør man skal lede længere efter sine vare, selvom man skriver det korrekte navn. f. eks. te, der kommer blæksprutte , svinebryst. .. og mange andre forslag op først, da søgemaskinen støder på kombinationen te først. når den skal ledes længe f. eks efter wasa kommer forslag op hvor as, sa indgår før den kommer frem til wasa.
13 år19. august 2011 kl. 07:41
tynd74
jeg savner kylling hvor der før stod
kylling rå, ben,kød og skin
for mange gange får man jo feks et bryststykke med ben eller et kyllinge lår med ben
den har før været herinde :O)
kylling rå, ben,kød og skin
for mange gange får man jo feks et bryststykke med ben eller et kyllinge lår med ben
den har før været herinde :O)
13 år19. august 2011 kl. 08:36
Ablanu
Det kunne evt være sådan, at først kom det præcise man havde skrevet (så hvis man skriver te, kommer te først, skriver man agurk, kommer denne inden syltet agurk osv) og herefter kommer det som 'starter' med det.. ?
Vil også gerne sige tak for en god side! :)
Vil også gerne sige tak for en god side! :)
13 år19. august 2011 kl. 08:55
bikealot (slettet)
Jeg må tilslutte mig de øvrige, som påpeger det "flimmer" det giver, når man bliver præsenteret for alt for mange (og i visse tilfælde totalt irrelevante) eksemper i sin søgning. Som minimum må det man har skrevet , stå øverst, ellers bliver det helt uoverskueligt at finde det man skal bruge. Specielt da det ikke (endnu?) er muligt at se næringsindhold med det samme man markerer en vare.
Det ser i øvrigt ud til at søgekriterierne for "alle varer" er anderledes ?! Jeg bruger "alle varer"-listen til at sammenligne og/eller finde et produkt som svarer mest muligt til det jeg har købt (for at få det udvidede næringsindhold), men som sagt er der noget "galt" med søgningen, og samtidig er det ikke altid let at finde den rigtige vare igen på mad-listen, da beskrivelsen ikke er den samme på de to lister.
Som eksempel på søgeforskel kan jeg nævne mørk chokolade. I varelisten søgte jeg på chokolade, og næsten øverst kommer mørk chokolade. Under alle-varer kommer mørk chokolade ikke frem, - først når jeg søger på mørk.
Det ser i øvrigt ud til at søgekriterierne for "alle varer" er anderledes ?! Jeg bruger "alle varer"-listen til at sammenligne og/eller finde et produkt som svarer mest muligt til det jeg har købt (for at få det udvidede næringsindhold), men som sagt er der noget "galt" med søgningen, og samtidig er det ikke altid let at finde den rigtige vare igen på mad-listen, da beskrivelsen ikke er den samme på de to lister.
Som eksempel på søgeforskel kan jeg nævne mørk chokolade. I varelisten søgte jeg på chokolade, og næsten øverst kommer mørk chokolade. Under alle-varer kommer mørk chokolade ikke frem, - først når jeg søger på mørk.
13 år19. august 2011 kl. 10:46
Lone
administrator
administrator
Hej igen,
Tak for jeres tilbagemeldinger. Jeg skal se, hvad jeg kan gøre.
Mvh Lone
Tak for jeres tilbagemeldinger. Jeg skal se, hvad jeg kan gøre.
Mvh Lone
13 år19. august 2011 kl. 12:56
nina sophie (slettet)
Jeg har efterhånden flere gange forsøgt at søge på "skælskør" kalorielet jordbærgrød, men den findes ikke i søgningen, kan du evt tilføje den?
13 år19. august 2011 kl. 14:10
calcit
det er også relevant med de andre slags grød. eks. blåbærgrøden er der mange flere kalorier i....det snyder....
13 år19. august 2011 kl. 15:27
bodils2 (slettet)
Hej Lone!
Jeg kan ikke indtaste te/the/grøn te/ cool mint. Får tilbudt glutenfrit brød og mørbrad!! Men kaffe kan jeg godt skrive på.
MVH Bodil
Jeg kan ikke indtaste te/the/grøn te/ cool mint. Får tilbudt glutenfrit brød og mørbrad!! Men kaffe kan jeg godt skrive på.
MVH Bodil
13 år20. august 2011 kl. 11:25
Hastigheden er vist fin. Skal lige vænne mig til, at der kommer flere resultater på søgningerne. Måske er det en forbedring, men jeg giver det lige lidt tid, før jeg beslutter mig for om det er bedre eller... F.eks. ja - "te" er røget langt ned på listen, og det kan godt opleves som en iritation.
Men ellers vil jeg også lige benytte denne lejlighed til at sige tak for en SUPER side, og alt det gode arbejde, du lægger i den! Thumps up!