re: For lavt energiindtag - vil du kommentere dette?
Ifølge min diætist skal man ikke under 1200 kalorier om dagen men helst heller ikke over 1400-1600 med mindre man dyrker meget motion. Det er selvfølgelig en forudsætning, at man spiser ordentlig mad og ikke bare for 1200 kalorier pizza...! Det er også meget vigtigt at maden består af de rette ting, f.eks. proteiner og kostfibre, som er det man taber fedt og ikke muskler af, samt at man får en vis mængde fedt (ca 27%) MEN af den gode slags fra olivenolie, avocado, nødder, m.v.
Jeg synes det er utrolig vigtigt, at denne besked kommer ud. Jeg synes der er mange her på sitet, der virker uvidende om, hvad der sker, når man spiser for lidt og for forkert mad, og bare fokuserer på at tabe sig x antal kilo..... så denne besked kan ikke siges nok gange.... Det er et utroligt godt og ansvarligt initiativ Lone, og vigtigt på et site, hvor man ikke automatisk får diætisthjælp!
Jeg synes det er utrolig vigtigt, at denne besked kommer ud. Jeg synes der er mange her på sitet, der virker uvidende om, hvad der sker, når man spiser for lidt og for forkert mad, og bare fokuserer på at tabe sig x antal kilo..... så denne besked kan ikke siges nok gange.... Det er et utroligt godt og ansvarligt initiativ Lone, og vigtigt på et site, hvor man ikke automatisk får diætisthjælp!
KH
Ingeborg59