#2 af hls1974 (slettet)
For lavt energiindtag - vil du kommentere dette?
Du læser en tråd i debat > madital.dkhls1974 (slettet)
re: For lavt energiindtag - vil du kommentere dette?
Hej Lone
Jeg synes det er en rigtig god, oplysende og informativ tekst du har fået lavet. Jeg kan jo ikke sige, om den vil få dem med lavt kalorieindtag til at reagere anderledes, men her har de i hvert fald muligheden for at se i skrift hvad de gør - og hvad de KAN gøre for deres krop og sundhed :)
Tak i øvrigt for en god side!
Mvh Hanne
(det er ikke alle dage at jeg får tastet alt ind jeg spiser - og dermed har et for lavt kalorieindtag. Vil denne faktaboks så også poppe op på min side? Ikke at det gør noget :))
Jeg synes det er en rigtig god, oplysende og informativ tekst du har fået lavet. Jeg kan jo ikke sige, om den vil få dem med lavt kalorieindtag til at reagere anderledes, men her har de i hvert fald muligheden for at se i skrift hvad de gør - og hvad de KAN gøre for deres krop og sundhed :)
Tak i øvrigt for en god side!
Mvh Hanne
(det er ikke alle dage at jeg får tastet alt ind jeg spiser - og dermed har et for lavt kalorieindtag. Vil denne faktaboks så også poppe op på min side? Ikke at det gør noget :))
13 år3. april 2011 kl. 15:37
Lone
administrator
administrator
Hej Hanne,
Jeg har mulighed for at gøre, så specifikke brugere ikke får beskeden. Men I starten vil alle med lavt energiindtag se den.
Mvh Lone
Jeg har mulighed for at gøre, så specifikke brugere ikke får beskeden. Men I starten vil alle med lavt energiindtag se den.
Mvh Lone
13 år3. april 2011 kl. 15:54
bruger slettet
Hej Lone
Jeg synes det er en rigtig god tekst du har fået flettet sammen. Nu er min computer ikke ret god til røde farver, så den del havde jeg lidt svært ved at tyde, men jeg forstod essensen, og det håber jeg også dem der har brug for det gør. :)
Jeg synes det er en rigtig god tekst du har fået flettet sammen. Nu er min computer ikke ret god til røde farver, så den del havde jeg lidt svært ved at tyde, men jeg forstod essensen, og det håber jeg også dem der har brug for det gør. :)
13 år3. april 2011 kl. 15:59
Lone
administrator
administrator
Hej kaj1973,
Teksten skulle gerne være til at læse :-) Jeg har ændret en smule på farven. Er læsevenligheden forbedret siden sidst? Og er det godt nok, hvis ja :-)
Mvh Lone
Teksten skulle gerne være til at læse :-) Jeg har ændret en smule på farven. Er læsevenligheden forbedret siden sidst? Og er det godt nok, hvis ja :-)
Mvh Lone
13 år3. april 2011 kl. 16:07
Need2befit (slettet)
synes det er sejt!
så når teksten ikke er der mere, har man spist så meget, som man har brug for ikke? :D
så når teksten ikke er der mere, har man spist så meget, som man har brug for ikke? :D
13 år3. april 2011 kl. 20:53
Lone
administrator
administrator
Hej LSJM,
Lige præcis hvor grænsen er for den enkelte, kan programmet ikke tage højde for.
Så ingen besked betyder ikke nødvendigvis, at man spiser sundt.
Men selvom jeg ikke kan give beskeden præcist til alle, som har brug for den, vil jeg dog forsøge at give den til så mange som jeg kan :-)
Mvh Lone
Lige præcis hvor grænsen er for den enkelte, kan programmet ikke tage højde for.
Så ingen besked betyder ikke nødvendigvis, at man spiser sundt.
Men selvom jeg ikke kan give beskeden præcist til alle, som har brug for den, vil jeg dog forsøge at give den til så mange som jeg kan :-)
Mvh Lone
13 år3. april 2011 kl. 21:11
Spacy
Hej Lone!
Jeg synes også at det er en rigtig god side du har lavet her. Oplysende og fast i tonen.
Meningen er ikke til at tage fejl af ;-)
Jeg synes også at det er en rigtig god side du har lavet her. Oplysende og fast i tonen.
Meningen er ikke til at tage fejl af ;-)
13 år3. april 2011 kl. 21:14
Need2befit (slettet)
Hvor meget skal man sådan ca. indtage, før den ikke er der? (:
& hvad mener du med at du ikke kan give den til alle? :-)
& hvad mener du med at du ikke kan give den til alle? :-)
13 år3. april 2011 kl. 21:15
Lone
administrator
administrator
Spacy> tak for feedback, er glad for at høre, at den ikke er til at tage fejl af - det må den endelig ikke være!
LSJM> man skal følge den grønne vej :-) primært spise mere end sit basalbehov :-) problemet er at nogle herinde fejlagtigt tror, at man kan spise alt for lidt, det er dem, som primært skal have oplysningen.
Alle kan i princippet se siden - ligesom I kan nu, men den gule advarselsbjælke skal kun komme frem til de, som spiser for lidt. Det er dem, der primært skal have beskeden, så den skal være til at se - bare ikke for de som ikke behøver den. Her vil desværre som før beskrevet være en gråzone, hvor nogle som burde have den ikke får den, og nogle som ikke bør have den får den.
Men jeg tror på, at det overordnet er et godt tiltag, som ikke vil hjælpe alle, men dog nogle - og så er det det værd :-)
Mvh Lone
LSJM> man skal følge den grønne vej :-) primært spise mere end sit basalbehov :-) problemet er at nogle herinde fejlagtigt tror, at man kan spise alt for lidt, det er dem, som primært skal have oplysningen.
Alle kan i princippet se siden - ligesom I kan nu, men den gule advarselsbjælke skal kun komme frem til de, som spiser for lidt. Det er dem, der primært skal have beskeden, så den skal være til at se - bare ikke for de som ikke behøver den. Her vil desværre som før beskrevet være en gråzone, hvor nogle som burde have den ikke får den, og nogle som ikke bør have den får den.
Men jeg tror på, at det overordnet er et godt tiltag, som ikke vil hjælpe alle, men dog nogle - og så er det det værd :-)
Mvh Lone
13 år3. april 2011 kl. 21:25
administrator
Jeg vil gerne have kommentarer på følgende tekst:
(et forældet link er blevet fjernet)
Er det nemt at forstå, hvad der står? Eller er noget uklart?
Er der noget du er i tvivl om i teksten?
Og hvad synes du i det hele taget om teksten?
Det er min hensigt at brugere med et for lavt energiindtag, skal have vist følgende tekstlink i et gul felt øverst på samtlige sider i programmet:
"xxbrugernavnxx - det tyder på, at du taber muskler frem for fedt - Læs mere her"
Teksten vil blive vist på alle sider hos brugere, som har et lavt energiindtag. "Læs mere her" vil da være et link til ovenstående oplysningsside.
Giv din kommentar inden jeg aktiverer, at teksten skal vises hos de enkelte brugere.
Mvh Lone