For lavt energiindtag - vil du kommentere dette?

Du læser en tråd i debat > madital.dk

re: For lavt energiindtag - vil du kommentere dette?
Muligt Missemor....men så skulle du have været her på det tidspunkt vi var mange der var enige....
13 år15. maj 2011 kl. 11:47
Trine> Tak for din tilbagemelding. Jeg er glad for at du skriver NUPO, som bliver positivt omtalt af rette fagfolk - bl.a. Ginny Rhodes, formanden for Foreningen for Kliniske Diætister.

Jeg er i øvrigt interesseret i at høre, hvor du har fra, at "de fleste diætister og selv læger siger at man skal ligge på omkring de 1400-1000 kalorier dagligt"?

Jeg har søgt på nettet efter, hvad der sker med kroppen, når man indtager meget lidt energi, og synes at det er entydigt, hvad jeg har fundet om emnet, derfor har jeg brugt basalstofskiftet.

Ang. beskeden her på siden: Det er en svær balancegang både at oplyse de som ikke er klar over deres indvirkning på kroppen og de som er på samme tid, så jeg prøver mig lidt frem her for at finde den bedste måde.

Jeg vil forsøge at finde en vej - også til jer som spiser NUPO.

Angående beskeden her på siden tror jeg, at I går forkert af hinanden. Til Trine vil jeg gerne oplyse om, at der i perioder er en tendens til at unge piger finder herind og taster et lavt kalorietal og i øvrigt har en adfærd i forummet, som tyder på, at de er på vej ind i en ond spiral og ikke ud af denne. Det er denne snak som calcit refererer til.

Det er meningen af folk skal opnå sundhed med denne side og ikke det modsatte, derfor blev teksten sat på :-)

Mvh Lone
13 år15. maj 2011 kl. 12:34
Hej Lone...

Jeg forstår godt at det kan være svært i starten at sende advarslen til de rigtig folk. Jeg synes også det er en god ide da jeg kan se at mange har brug for den. Jeg er måske dårlig til at formulere mig(ikke noget nyt) men vil gerne have at den gule streg kom, men ville gerne at kunne slå den fra igen når man har læst advarslen. Og måske den så kom igen efter noget tid. Men har forståelse for at det kan være svært!! Ville komme med noget konstruktivt kritik!!
Ang. det med diætisterne. Jeg har selv været til forskellige diætister og har af dem fået forskellige forslag til at spise sundt på omkring 1000-1400 kalorier. (det burde være sunket ind efterhånden men nej!)
Derudover er min kusine nyuddannet diætist og de får et program til hjælp af kostfastsættelse hvor det gennemsnitlige kalorieforbrug også ligger derimellem.
Det er mere derfor jeg undre mig over det høje kalorieindtag som anbefales her...men kan selvfølgelig ´godt se at du skal tage udgangspunkt i noget.

Ang. min kommentar til Calcit. Det ikke for at stikke tilbage, men synes bare hans bemærkning lød så generel og det føles ikke særlig godt at være uønsket! Det var nu mere det!
13 år15. maj 2011 kl. 15:28
Missemor dine kommentarer vil blot skabe nye misforståelser for personer som ikke var her. Desuden er jeg af hunkøn. men vi skulle gerne tabe os og bevare vid og sundhed. Derfor kan man ikke bare lukke øjene hvis noget er galt. Men heldigvis ved Lone hvad det var.
13 år15. maj 2011 kl. 16:06
Undskyld calcit...jeg læste noget af din tråd på et tidspunkt og jeg ved ikke hvorfor men fik et billede i hovedet af en mand. En stor næsten skaldet gut med en bajer i hånden. Håber ikke du tænker ille om mig, men det er lidt sjovt som hjernen kan spille sig et pus!
13 år15. maj 2011 kl. 16:43
ja så er du ikke clairvoyant for jeg er lige det modsatte af skaldet og hader øl....ja du har misforstået temmeligt meget ......
13 år15. maj 2011 kl. 18:17
i øvrigt er der ikke noget galt med at være mand , skaldet drikke øl.....i min verden...men sådan er vi jo forskellige....
13 år16. maj 2011 kl. 10:48
Undskyld men har jeg sagt det?? Jeg sagde bare at det var det billede jeg havde fået!! Men hvis du vil se noget negativt i min kommentar er det jo op til dig!!
13 år16. maj 2011 kl. 14:31
nu skal I da ikke komme op at skændes
13 år16. maj 2011 kl. 14:45
Jeg syntes det er cool nok at man kan læse om fordelene og ulemperne ved begge måder at tabe sig på.
-Dog syntes jeg det er lidt irriterende at den kommer farende med en advarsel hvis man spiser for lidt.
Fordi - ihvertfald oftest i min situation - får jeg ikke lige altid tastet aftensmaden ind. og så kommer den der gule ting og spiller smart..
Men ellers er det fedt nok !:D

knus.
13 år17. maj 2011 kl. 14:40

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...